NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Vi har hatt denne Topp 5 garantien fra NorgesEnergi. Nå avslutter de den og går over til Variabelpris. Omtrent like skurkete den. Spotprisen i oktober 2022 var i snitt 164,9 øre i området NO1. Norgesenergi har fakturert 514,66 øre i snitt. Det er 229% over spotprisen. På den nye "konkurransedyktige" variabelpris priser de en kwt til 349 øre. Dette når spotprisen ligger på 68 øre. I tillegg fakturerer de 59 kroner per måned. Hold dere langt unna NorgesEnergi. Ren scam. Jeg spurte dem hvordan de bergener prisene sine, kundebehandler sa de hadde analytikere som satte prisen på basis av deres analyser, de analytikerne kan du få billig. En gang i løpet av 2022 (august) har de hatt lavere snittpris en spotsnitt.
Hei Rune! Helt siden Topp 10-garanti ble etablert i 2002 har vi sikret at kundens strømpriser har vært blant de 10 rimeligste sammenliknet med en representativ liste over variabelstrømprisene til 20 av våre største konkurrenter. Men grunnet en rekke fusjoner i bransjen og færre konkurrenter som ønsker å ta risikoen med å sikre prisene, har vi over tid fått et stadig mindre antall strømselskaper å sammenlikne oss med. I dagens marked har garantiordningen med andre ord utspilt sin rolle. Grunnen til den store forskjellen mellom variabel pris og spotpris? Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Aldri inngå såkalt variabel avtale. Ren svindel og lureri. Mens spotprisen er 0.34, kjører de på med 455 øre i stedet, og håper på at kunden ikke følger med. Dissehar lurt meg i flere år, og godt hjulpet av strømstøtten, fikk jeg ikke øynene opp før nå. Men nå er det slutt!! Føler meg utrolig lurt, av en aktør som liksom er veldig opptatt av at kundene skal være fornøyd!!
Hei Nina! Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. Vi opplyser alltid kundene våre på forhånd dersom prisen skal stige og oppdaterer også dersom den synker. Det har gjennom hele perioden vært mulig å bytte til Spotpris, men beklagelig at du ikke ble fornøyd med din variable avtale. Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
jeg er og har vært kunde hos fjordkraft i lang tid. plutselig er jeg kunde hos dette svindelforetaket. fikk melding om at måler ble stengt og måler ble åpnet `?`? har ringt og snakket med dere men det kunne jeg ha spart meg. fikk noe svada om at det må være noen i nærheten med nesten identisk måler nr som har skrevet feil nr.... No har har æ fått krav fra inkasso på 402 kr. Ha det klinkende klart hælvetes svindlera ! Vist dette går videre går også æ videre med dette !!! Hilsen ronald h.
Hei Ronald! Vi tar ikke over strømmålere uten å få skriftlig eller digitalt samtykke fra kunden. Er tilfellet at du har vært i kontakt med en selger fra oss? Kanskje det har skjedd en misforståelse? Ta gjerne kontakt med oss på 38 10 00 80, [email protected], chat eller Facebook så skal vi undersøke videre hva som har skjedd. Vi vil gjerne hjelpe deg. Lovell inkasso sender inkassovarsel 14 dager etter forfallsdato på fakutra og inkassosak opprettes 14 dager etter det igjen. Ha en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Skulle ha brutt en binding på 2 mnd. men står ikke noe på hjemme siden dems hva bruddgebyret blir på.... bindt på 569.99 øre/kwh, men prisen er mye billigere nå enn dette..... så jeg vurderer sterk å bytte levrandør viss de ikke kan fri meg fra den avtalen nå
Hei JK! Akkurat nå er fastprisen ikke like lønnsom som spotprisen, men historikken har vist at dette kan endre seg fort. Dersom du ønsker å bryte ut av fastpris så skal vi hjelpe deg med dette! Ta kontakt med oss enten via Telefon, Mail, Chat eller Facebook. -Telefon: 38 10 00 80 - Mail: [email protected] - Chat: https://norgesenergi.no/ - Facebook: NorgesEnergi Ha en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Har bare gode erfaringer. Er fornøyd med det de har gitt meg. Tror de er ganske konkuranse bevisst. Så kan anbefales til andre brukere.
Hei Lars Tusen takk for fin tilbakemelding. Vi jobber hele tiden for å holde våre priser konkurransedyktige i strømmarkedet så vi er glade for å høre at du er fornøyd med avtalen din hos oss. Vi er veldig glade for å ha deg som kunde. Mvh Monica - NorgesEnergi
NorgesEnergi endret plutselig min strømavtale til en dårligere avtale. Prisen er kanskje konkurransedyktig likevel, men ikke så god som den jeg hadde. Man føler seg litt lurt... Men de har i alle fall svart på e-post etter endringen.
Hei Trond. Vi har over lengre tid måttet forholde oss til økte utgifter, både i forhold til økte kostnader for innkjøp av strøm, men også generell økning av priser på det meste i samfunnet. For at vi fremdeles skal kunne tilby konkurransedyktige priser og ikke gå i tap, var vi nødt til å gjøre denne endringen. Din pris er som du nevner fremdeles konkurransedyktig i dagens strømmarkedet. Vi er leie for at vi ikke lenger kan tilby deg kampanjeprisen som du hadde tidligere, men vi håper du likevel blir fornøyd med din strømavtale hos oss. Flott at du har vært i kontakt med vårt kundesenter. Dersom det skulle være noe mer vi kan hjelpe deg med må du gjerne ta kontakt igjen. Mvh Monica - NorgesEnergi
Fjernet grei avtale og overførte meg til avtale med nesten 10x økning av mnd påslaget og over 33% økning av påslaget på kWh.
Hei Op Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med avtalen hos oss og at du opplever den som dårlig. Alle våre strømavtaler er konkurransedyktige i dagens strømmarked. Vi har over lenger tid måttet forholde oss til økte utgifter og i den forbindelse avvikler vi gamle kampanjeprodukter. Vi er også i ferd med å tilpasse oss strengere krav fra myndighetene når det gjelder transparens og enkelhet, og derfor har vi valgt å gjennomføre disse endringene på dette tidspunktet. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Vi hjelper deg gjerne med å finne den beste avtalen for deg og ditt forbruk. Mvh Monica - NorgesEnergi