SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har hatt Skandiaenergi i mange år og ikke byttet strømleverandør siden. God service. Grei nettside. Billig.
Jeg hadde SkandiaEnergi en periode, men byttet til Tibber. Byttet tilbake til SkandiaEnergi for en måned siden og er sålangt fornøyd :)
Utmerket kundebehandling og god informasjon til meg som kunde.
En selger ringer meg med tilbud om strømavtale med SE, og sier at om jeg sier ok på melding vil han ringe meg opp igjen innen angrefristen tilfelle jeg angrer på avtalen. Dette høres greit ut, og jeg sender ok. Selgeren ringer ikke opp igjen innen angrefristen går ut, men dagen etter. Jeg har lest gjennom å ser at det er 9 mnd binding, noe jeg finner lite greit. Ringer SE og treffer IKKE på en kundebehandler som jeg "kan høre smile gjennom telefonen" som de så fint reklamerer for. Jeg blir totalt avfeid ift hva jeg har oppfattet at selger sa til meg, han henviser til at jeg hadde mulighet til å lese avtalen før jeg signerte og var rimelig arrogant i sin måte å behandle en kunde på. Han avbrøt meg konstant slik at jeg ikke fikk sagt hva jeg ville si, og til slutt kom de nordnorske glosene frem. Da ble han litt mer lydhør uten at dette ga noe resultat. Jeg ba om å få høre telefonsamtalen mellom meg og selger, men den kunne jeg kun få tilsendt transkribert. Mens jeg nå sitter å skriver denne anmeldelsen ringer en dame fra SE meg ettersom jeg skrev en klage på mail til de. Hun forteller at strømavtalen er kansellert og at jeg slipper å betale bruddgebyret på 490 kr. Hun beklaget at selger hadde informert på en måte som gjorde at jeg følte meg lurt, og skulle gå igjennom dette med vedkommende. Det ble en god løsning til slutt.
Opplevde først et dårlig forsøk på verving via en innleid konsulent. Men ved en tilbakemelding om dette tok sjefen i selskapet raskt grep. Og sørget for at jeg fikk en fabelaktig hjelp til å gjennomgå mine strømregninger og sørget for at jeg fikk en gullavtale
Hyggelig kunderådgiver som forklarte neg forskjellen mellom min gamle avtale og den jeg kunne få. Blid og hyggelig!
Pris betyr mest for meg men har heller ikke annet å klage på Scandiaenergi
Sa opp avtalen etter 2 måneder fordi strømregningen ble dobbelt så dyr etter jeg byttet. De lurer dere også til og binde dere for 9 mnd uten at det står noe sted. Ikke er kundeservicen veldig behjelpelig med ting heller
Meget god servise alltid god pris sammenligner med pris fra Nord Pol
Etter å ha sagt opp avtalen ble jeg oppringt av en representant som fortalte at vi hadde 9 mnd binding. Det hadde jeg skrevet ok på i tilsendt sms i tillegg hadde vi fått velkomst mail med alle opplysninger og samtalen var tatt opp på tape. Jeg fant ingen av delene og bad om dokumentasjon, det hadde han ikke, men jeg måtte stole på det han sa. Dette godtok jeg ikke, han skulle sjekke nærmere og kontakte meg igjen. Han ringte tilbake etter ca 3 timer, da hadde han funnet ut at de hadde gjort avtalen med min kone, men ingen dokumentasjon utover hans ord. Jeg stod på mitt og fikk beskjed om å Google Skandia Energi sin avtale. Da jeg ikke godtok Google som sannhetsvitne fikk jeg beskjed om at faktura på brudd på avtale ville bli sendt, hvorpå jeg ønsket den velkommen og at vi ville møtes i forliksrådet.
God service og ærlige svar. Har ikke kontaktet kundeservice mye pga. alt fungerer bra.
Byttet til SkandiaEnergi i slutten av 2019. Da fikk jeg beskjed om at det er 9mnd bindingstid og jeg syntes det var helt ok siden jeg tydeligvis skulle spare så mye penger uansett. Vi endte opp med å bytte strømselskap før bindingstiden hadde gått ut siden de tok seg friheten til å begynne å fakturere på forskudd ut i fra en eller annen beregning de hadde gjort. Denne beregningen var utrolig dårlig og jeg fikk fakturaer på rundt 900kr i mnd. De hadde også lagt til et "pristak" på fakturaene. Selgeren spurte om jeg ville ha dette, og vi svarte nei. Hen la til dette uansett. Etter at et nytt selskap meldte flytting for oss så ble jeg ringt opp av en i SkandiaEnergi. Vi ble enige om jeg skulle bli dersom hen fjernet både pristak og forskuddsbetaling. Neste faktura kom på 266kr etter at dette ble fjernet (feb. 2020). Dette viser bare hvor elendig denne beregningen de gjør er. Vi fortsetter så bare å betale som de fleste andre kunder i en liten stund. Folk som sjekker fakturaer er vel noe av det verste strømselskaper vet om. Vi sjekker fakturaen for januar 2021 siden den var veldig høy. Alle har hatt høyere strømpriser enn normalt i jan. 2021, og dette er vi fullt klar over. På denne fakturaen så viser det seg at SkandiaEnergi på nytt har tatt seg friheten til å legge til et "Betalingsfritak" på strømavtalen vår. Vi har aldri bedt om dette og jeg ser at vi har betalt for dette siden november 2020. Når jeg ser igjennom gamle nyhetsbrev så ser jeg at de informerte om at dette betalingsfritaket er en kundefordel som har fått ny pris på 1,75kr per dag, men det var ingen informasjon om at vi skulle få være så heldige å måtte betale for dette også. Vi prøvde å ringe SkandiaEnergi for å få tilbakebetalt disse kronene vi har betalt for noe vi aldri ba om, men det er klin umulig å nå kundeservicen deres på telefon. Vi blir ikke ruinert av disse 230kr, men det er en prinsippsak. TLDR: Lurer ting inn i fakturaen uten å spørre om du vil ha produktet eller ei. Umulig å nå kundeservice.
Etter å ha byttet til Fjordkraft i juni 2020 og da betalt sluttoppgjør hos Skandia Energi kommer det en ny faktura i februar 2021, men ny sluttavregning. Byttet da strømmen var vesentlig dyrere enn det selger presenterte. Betalte også kr. 490 i bruddgebyr selv om jeg ikke hadde binding. Dette forsikrer jeg meg alltid om da avtaler av denne art gjennomføres. Saken sendes til forbrukerrådet!
Selger ringer og gir seg ut for å være fra strømsparing.no. Han snakker så varmt for Skandia energi så jeg spør hvor gan egentlig ringer fra. Han forteller at sjefen hans heter Gunnar. Neppe det jeg spør om. Men, etter fem spørsmål sier han ar dette er Skandia energi. Følte jeg var o ferd med å bli lurt. Fint om selger sier han er fra Skandia energi.
Dette selskapet har i 2 år på rad flyttet min strøm til dem uten min samtykke. Dritt selskap, høyepriser og elendig service.
Hold dere unna, her lurer selgeren deg inn i en deal som høres fantastisk ut men som er ren svindel. Di passer også på å sette byttedatoen til 20dager etter di ringer sånn at nåværende strøm leverandør ikke får beskjed før angreretten er gått ut å du må betale brudd beløpet. Dette e noen av di sleipeste selgerene i markedet som påstår at di er ærlige sjeler. Styr unna!!!