Telinet Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Telinet sendt faktura som skal betale tilbake. Sjekket min side og det skrevet 'betalt' på faktura, men i realiteten ingen penger på konto. De siste to ukene har jeg blitt lovet å motta pengene torsdag i forrige uke og torsdag denne uke (i dag). Skal lage klage til elklagenemda.
Telinet Energi og søster firma AGVA KRAFT gjør systematisk overfakturering og lureri. Jeg har som mange andre opplevd å bli grovt over-fakturert gjennom to år. På det høyeste hadde jeg 11.000 kr til gode. De forandre betingelser og pris og fra den rimeligste strømleverandør blir de dyreste. De bruker lokketilbud til billigstrøm for å lure folk, etterpå skrur de priser opp.
Gode avtaler og et fint service kundesenter. Fint vist man kan sende inn sitt forbruk da det hender det blir et overskudd av KW/t i forhold til det som står på måleren og det man får i regning, noen ganger går det over og i underkant.
Feil pris på inngått 1års fastprisavtale. Ved inngåelse av avtale står ikke avtalt pris- hvorfor?
Prøver febrilsk å finne logikken i fakturaene, men har enda ikke klart det. Må bare stole på at det er riktig. (Det tror jeg).
Faktura må bli forstålig, slik den er nå er den umulig å forstå. Kundebehandlere bør bli satt inn i det grunnleggende ved fakturaen.
Jeg byttet leverandør og hadde da kr. 2330 til gode fra Telinet. Fikk sluttavregning hvor det stod at pengene skulle settes inn på konto 20.01.19. Etter en uke sendte jeg henvendelse til kundeservice og fikk kun automatisk svar som sa at de var veldig opptatt. Jeg ringte for onsdag og fikk unnskyldning at de har hatt teknisk problemer men han så at det var betaling lagt inn til meg med forfall dagen etter. Nå har det gått en uke uten at pengene har kommet inn.