Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Siste regning 14 dager: 11 000. Uforståelig svar på klage. Forskuddsordning er useriøst
Tibber er det eneste selskapet som lar meg fokusere på å bruke minst mulig strøm. Forhåndsfaktureringen kunne vært kommunisert tidligere og bedre, men det vil ikke lønne seg å bytte selskap for da mister jeg oversikten over strømmen jeg bruker og prisen fremover time for time. Appen er den beste på markedet!
God app, men elendig løsning med forhåndsfakturering. Var veldig fornøyd frem til de endret praksis, og når det finnes andre selskaper der ute som tilbyr samme / bedre pris uten forhåndsfakturering ser jeg ingen grunn til å være kunde hos Tibber lenger. Kundeservice har også vært veldig vanskelig / umulig å komme i kontakt med i det siste.
De er best i markedet på innovasjon, app og strømstyring. Og jeg var superfornøyd. Men det hjelper lite å spare strøm, når Tibber må forskuddsfakturere en estimert pris på strøm jeg ennå ikke har brukt. Få rydddet opp i det så er jeg tilbake som kunde
skikkelig smart å kødde mer strømregninga til folket..må tibber dø sakte hen. å gjøre sånn at folket må forhåndsbetale for strøm er bare totalt idiotisk.. skjønner fortsatt ikke at folk har dere som leverandør
Tibber har en fantastisk app. Får mye kritikk for å delvis forskuddsfakturere, men har man likviditet nok til at dette ikke er et problem er det en god løsning som holder påslaget nede for et selskap som ikke er et stort kraftkonsern. Veldig fornøyd.
At tibber nok ein gong skal ha "forhåndsbetalt" for strømen... -dei sa det første gangen at dette var ein eingongshendelse... - det er "estimert" for 14 dager av neste mnd... IKKJE SANT i mitt tilfelle har eg forfall 25, og i desember lander dette på juledag, så mitt forfall er 27, dvs eg må betale estimert forskudd for 27 dager ikkje 14 slik som dei hevdar i media. - estimate er alltid feil, og so langt i negativ forstand, dvs at dei må betale tilbake penger til meg, dette blir då i realiteten eit lån som tibber kan benytte seg av uten mitt samtykke. - det har vært elendig kommunisert, frå tibber si side, siste tida har dei ikkje svart på forespørslane mine heller, eg blir overrasket om dei overlever vinteren - det hadde vært mykje bedre om dei hadde økt påslage pr kw med nokre øre for ein periode for å bygge likviditet. - kjem til å savne appen, den har mykje bra med seg og får topp score frå meg, enkelte hicups men generellt meget bra app, kjem til å forsette å bruke dei funksjonanen som forsatt virker (har bytta til Wattn)
Jeg var fornøyd og prøve å verve kunder til Tibber. Føler nå at vi blir lurt og jeg verver ingen flere. Har forholdsvis lite strømforbruk så jeg takler den stipulerte fakturaen. Dette pga at jeg synes appen er bra og at jeg har koblet mye opp mot de. Har derfor foreløpig ikke byttet.
Appen, saman med Tibber Pulse, gjer at vi har full kontroll på straumforbruket. Den gir varsel om ein står i fare for å overstige kapasitetsgrensa i nettleige, og dermed få dyrare kapasitetsledd. Selskapet kommuniserar godt, og prøver ikkje å lure deg over på ei dyrare avtale.
Når Tibber nå krever forskuddsbetaling for strøm, så krever de altså betalt for en vare de kanskje skal levere. Og ikke minst overfører de risiko fra seg selv og til kunden. For dersom dette er et krisegrep, så er risikoen også høy for at selskapet plutselig leggerninn årene, og kundene sitter igjen med tap på flere tusen kroner.
- Endrer prisbetingelser på kort varsel - App og API ustabilt - Support setter seg ikke inn i saken
Å være bank for Tibber er uaktuelt. De kan ikke kreve forskuddsbetaling på varer de ikke har levert.
Oversiktlig og fin app. Der får jeg informasjon om alt jeg trenger. God kundeservice.
Jeg blir matt av kritikken mot Tibber. Tibber har gjort en fantastisk innsats for strømkunder siden de kom på markedet. Du betaler kun 39 kr/mnd. for at du skal få strøm til lavest pris uten noe påslag fra Tibber. Argumentet om at kundene er bank for Tibber er feil, det er heller motsatt. I realiteten så er det Tibber som er bank for deg som kunde. Da Tibber kjøper billigst mulig strøm må de handle i markedet, og Tibber må forholde seg til sine leverandører. Alternativet er å være låst til en leverandør som dikterer prisen, sjeldent bra. Tibber betaler for din strøm, og med 15 dagers kreditt til deg, så er effekten at endringen Tibber har gjort bare at Tibber er mindre bank for deg, i et volatilt marked. De 15 dagene Tibber estimerer forbruk blir motregnet på neste faktura, så når endringen først er innført betaler du ikke mer strøm, selv om jeg har stor forståelse for at endringen kan virke brutal ved innføring. Skjerp dere! Dette er prisen for at Tibber skal levere lavest pris til deg. Lykke til hos andre aktører! Jeg blir hos Tibber, garantert🤘
Vi ble hos Tibber til tross for nye faktureringsmetode, men nå er det nok. Estimatet for de to første ukene av desember er helt hinsides fornuft. Når vi 10. Desember har er forbruk på 1300 kr, hvordan kan man da forsvare at estimert strømforbruk er over 4000 kr for de to første ukene av desember? Mener Tibber virkelig at vi skal bruke strøm for nesten 3000 kr på 5 dager? Hele poenget med Tibber faller jo bort. De markedsførte seg ved at man enkelt kunne følge med og ha full kontroll på forbruk og kostnader. Nei, takk for oss. Håper alle bytter!
Tibber er uten tvil best med den appen de har, men nå når de bruker kundene sine som en "buffer" eller "bank" da er ikke jeg med lenger... Det at de nå estimerer og skal ha forskudd på faktura er tull! Da er jeg heller for et par ører påslag heller. Jeg blir å bytte selskap nå, men bytter tilbake så snart Tibber har ordnet opp i dette. Hej då.