Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Skuffende oppførsel og dårlig info om forskuddsfakturerinf. Liker teknologien og app, men nok er nok
Super app, men håpløs forhåndsfakturering. Ingen andre er i nærheten når det kommer til appen.
Dere bomma grovt. Forskuddsbetaling! Over og ut. Hold dere langt unna. Gå tilbake til ordinær fakturering.!
Siden de inførte forhåndsbetaling har man ingen kontroll og vet ikke hva man betaler for. I tillegg umulig å få kontakt med dem ingen tlfnr og lang venting på svar på mail
Vi kan sammen tvinge Tibber til å finne andre løsninger enn at kundene skal forhåndsbetale for strøm. Om vi sammen forlater selskapet så vil de enten måtte finne penger i markedet, alternativt vil de bli kjøpt opp av en aktør med bedre økonomi eller de vil gå konkurs. ALT er galt med forhåndsfakturering av et ukjent beløp mot forbrukere!
Sjokkregning og forskuddsbetaling gjør at jeg bytter strømleverandør. Nok en gang, må jeg minne meg selv på at; høres noe for godt ut til å være sant, så styr unna. Og dette gjelder tibber i aller høyeste grad..
latterlig å skal kreve forskudd på strøm man ikke har brukt enda.. var bra i starten og hadde trua på at dette er gode greier, jaggu viste det seg å være stikk motsatt.
Jeg har nå byttet strømselskap fra Tibber til Glitre. Jeg er ikke villig til å betale forskudd på strømme! Skjønner ikke hvorfor de gjør dette? Det kommer til å bli deres undergang! Appen er bra, men ikke så bra at det er verdt å betale forskudd på strømmen!
Tibber styrer når jeg har brukt strøm. Da jeg bevist valgte å bruk strøm et tidspunkt hvor det var lav pris, ser jeg dagen etter at forbruket litt var flyttet til timen før, da prisen var betydelig høyere. Dette har jeg valgt å ikke ta opp med de, da jeg tidligere erfart at kundeservice ikke svarer innefor rimelighetens tid
Hadde god god erfaring med Tibber til de bestemte seg for å bruke meg som bank. Skiftet strømleverandør i dag.
Synst dere var grei å ha avtale med fram til dere begynte å ta estimert for halve neste mnd.. fikk beskjed på sept at dette var et engangstilfelle denne mnd... meeeeen dere fortsatte med dette... synd men sant- jeg bytter selskap
Vært veldig fornøyd med tibber frem til de begynte med forskuddsfakturering. Jeg bytter nå til et annet strømselskap, synd for jeg er veldig fornøyd med appen deres. Vi har ikke økonomi til å fungere som en bank for dem. Lykke til videre tibber!
Veldig bra system, men deres forhåndsestimerte forbruk er utviklet seg til galskap.
Kundene fungerer som bank med 0% rente til Tibber. I vanskelige tider for mange gjør Tibber det enda mer utfordrende.
De innførte den omdiskuterte forhåndsbetalingen for strøm der de beregner ditt forbruk frem i tid når regningen kommer, og så må du betale forskudd. Problemet er at når novembner var ferdig, så hadde jeg brukt 3000kr strøm, betalt inn 4000, så de skyldte de meg 1000kr.. greit nok. MEN .. for desember skulle de har forskudd på 12200kr. De har beregnet at jeg skal øke strømforbruket mitt sammenlignet med i fjor. At jeg skal bruke noe sånt som 50% mer strøm enn forrige desember, selvom jeg har gått hardt inn med sparetiltak og mye mindre forbruk siden den gang. Kombinert med at de forskutterer med høy pris, så har de altså valgt at de skal låne MYE penger av meg... sannsynligvis mer enn de trenger. Skjønner at de er i økonomisk skvis, men jeg ønsker ikke å stille alle desember-pengene mine inn som sikkerhet for tibber - jeg antar det er en reell fare for at de går konkurs og pengene mine blir tapt. Sendte melding til tibber med spørsmål når jeg fikk den overraskende regningen.. Det fikk jeg aldri noe svar på, så da bytter jeg leverandør, og nekter å forhåndsbetale.
Var fornøyd i starten, men da det ble endret til forskuddsbetaling med kort varsel i tillegg så ble det noe uhyggelige strømregninger. Og nå rett før jul, så er det trist.