Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ja, de har en velfungerende app, men når forskuddsbetalingen i tillegg er basert på forbruket for samme periode for ett år siden blir det bare tull. Har stengt hytta, men betaler masse fordi jeg brukte den mye i fjor… Får pengene igjen neste måned, men kan ikke ha en strømavtale der regningene er skyhøye en måned og lavere neste. Vil heller ikke fungere som långiver til strømselskapet mitt! Heldigvis er det veldig enkelt å bytte.
Appen fungerer bra og generelt veldig fornøyd med selskapet. Det som har ødelagt dette er faktureringsproblemet deres for vår del. Ønsker sårt å bli værende, men er rett og slett for usikkert..
Å endre vilkårene med to dagers varsel, som ga meg en ekstraregning på 7000kr skulle vært politianmeldt. Jeg byttet til Motkraft. Tibber har en fin App, men måten de taklet sin likviditetskrise gir ikke tillit! De skryter av solide eiere, men disse eierne hadde altså ikke egenkapital å stille opp med. Skikkelig sjofelt ovenfor kunder som har varmestyring, solpaneler og andre styringer knyttet mot appen. For meg innebar byttet mye ekstra stress med mine styringer inen periode dette passet svært dårlig.
Det er takket være tibber vi fått fått ned påslaget på strømmen
Skummel epost mottatt i dag , fra Edgeir... takk for at du bytter til Tibber! Stemmer ikke ,dette stinker ! Prøver seg på ett røver-kupp, nåværende selskap varslet! Bytta 2.okt. fra Tibber da de prøvde seg pga. økonomiske problemer med innkjøp og forskuddsbetaling, da mista de mange kunder ved å forsøke seg på forskudds-fakturering. Her de nå lagt ved info/angreskjema 14 dager fra 1. innmelding 10/2021 via elbil-foreningen, med angrefrist 021121. Hva er dette for noe, har andre fått slik melding? Svært irriterende og nærmest straffbart! Er for øvrig svært godt fornøyd med mitt nåværende selskap, påslag ett øre og intet pr mnd. Dessuten sam-fakturering med nettleie med fradrag for strømstøtte i samme faktura, , det klarte ikke Tibber! Dette til info og behandling! HH
Kombinasjonen av forhåndsestimat og etterskuddsjustering i faktura gjør at Tibber går fra et oversiktlig og ryddig oppsett til totalt uoversiktlig og uryddig oppsett. Ingen grunn til å bruke Tibber som strømselskap lenger derimot god grunn til å si opp avtalen før de går tom for kunder og penger?
Umulig å få kontakt med kundeservice. Kun autogenererte svar. Skyhøyt estimert forskudd
Etter forskuddsbetaling ble innført kan jeg ikke fortsette med tibber. Jeg skal ikke være bank. Og så blir det bare dumt at de ikke klarer å få nettleie på samme faktura. Når strømstøtten overstiger nettleien får jeg ikke faktura fra netteier, men må fortsatt betale for spotpris på strøm. Tragisk. Jeg bytter i dag!
Bytter som mange andre fordi Tibber forskuddsfakturerer og lager surr med strømstøtten og økt risiko ved eventuell konkurs og delingen av strømregningen mellom Tibber og Elvia.
Var fornøyd helt til de begynte med forhåndsbetaling
En gang i tiden var det forutsigbart og trygt med strømavtale fra Tibber. Etter at de gikk over til Estimert til forfallsdato-løsning er det som å spille blackjack på strømmen. At de har en nettbutikk med smartdingser (som kan kjøpes alle andre steder), og at de har en vervekampanje som gir deg kreditt å bruke i nettbutikken deres, holder absolut ikke. Gjør deg selv en tjeneste og hold deg unna disse
betalt 600kr ekstra for smartlading.da er det veldig rart tibber at jeg har hatt smartladingsfunksjonen avslått i easee appen i 2mnd, da bilen aldri lada nok på natta. Men gidder ikke krangle mer med et så useriøst selskap.bytta til vibb nå. Storfornøyd med vibb.
Tibber har antageligvis vært det beste strømselskapet så langt av de jeg har vært kunde hos, men som så mange andre skriver kan jeg dessverre ikke godta høye forskuddskrav med ville estimater på hva jeg kanskje bruker av strøm. Synd, fordi de har en meget god app og bra løsninger. Men det hjelper dessverre ikke når de skal begynne med sånt tullball.
Det blir alt for uforutsigbart med denne nye forskuddsmodellen. Kjøper ikke helt forklaringen på hvorfor de må gjøre dette når ingen av konkurrentene gjør det samme. Det virker mer som et forsøk på å tjene penger på renter.Tibber har et milliardkonsern i ryggen. Vil de ha avkastning på investeringen, mon tro?
Veldig bra app. uakseptabel/fraværende kundeservice. å bytte for småpenger er bare tull. De må skjerpe seg, teller på knappene. anbefales ikke videre.
Jeg har fortsatt ikke fått oppgjør på hytten etter at ny fakturering ble innført (har en god del til gode). Tibber er begynt med forhåndsfakturering noe jeg synes er noe tull. Abonnement for hytten er sagt opp og nå følger abonnent for privatadressen etter.