Tibber har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
De tar betalt stipulert forbruk for halvparten av neste måned. Måten de gjorde endringen på var også ulovlig ifølge forbrukertilsynet. De gikk fra å være et innovativt selskap, til å bli som de gamle strømselskapene med vanskelige avtalevilkår.
Styr unna. Krever forskuddsbetaling sv eksisterende kunder. Dette innebærer mer enn 6000kr i strømregning i oktober.
Hva gjør jeg med tibber-kravet om forhåndsbetaling for 16 dagers strømforbruk når jeg straks skiftet til annen strømleverandør og aldri kommer til å bruke den strømmen fra Tibber krever jeg forhåndsbetaler? Jeg vil da ikke betale for strøm jeg aldri kommer til å bruke fra Tibber!
To ting. 1. Kommer ikke frem på chat - ikke svar innen 24 timer. 2. Har ikke råd til å forskuddsbetale (gi Tibber gratis lån).
Det dere driver med nå, tiltaler meg dårlig. Jeg skifter leverandør når jeg kommer hjem fra ferie. Takk for meg.
Jeg var stort sett fornøyd, men måten de valgte å løse denne krisen på er et godt eksempel på hvordan et firma kan miste troverdigheten sin fulstendig.
Var bra inntil ny betalingsordning ble gjennomført
Tibber gravde sin egen konkurs når de i stedet for å spare penger når det gikk bra, låne penger når de behøvde det, bestemte de seg for å utnytte kundene sine ved å dobbel fakturere alle på uhyre kort varsel. Trolig konkurs på gang, iallfall håper jeg det. Likte i utgangspunkt Tibber, god app og norske arbeidsplasser. Men synkende skip er ikke verd det.
Jeg har nå byttet til Motkraft istedet for Tibber, etter å ha vært kunde en stund. Tibber er et kapatalistisk vekstselskap av verste sort som kaster kundene under bussen så fort eierene ikke får overskuddet de ønsker. Dette er ikke en trygg aktør! Kundeservice er stengt når de ønsker (vilkårlig) og du får ikke kontakt med de på annen måte enn chat (mange dagers svartid) og de er frekke. Grafene i appen er misvisende (Y-aksen er dynamisk) så du får ingen god innsikt. De er heller ikke billigst!!
En slik behandling av kundene som Tibber nå viser de er i stand til, kan da bare tyde på stor desperasjon innad i selskapet? En desperasjon som åpenbart må skyldes tom kasse. Hvorfor skulle de ellers gått til skritt som garantert halverer kundemassen på kort tid?
Det hjelper ikke med en "hyggelig fake person" som prøver å forklare dette, ved i tillegg prøve å si at det er for vår del. Det er kun for å spare penger. Har tenkt lenge at det endelig er et strømselskap som hadde funnet en god balanse men dette fokuser heller på vekst enn å tjene mer på kunder dere har. Håper dette stopper veksten deres.
Har vært veldig fornøyd med Tibber frem til de nå plutselig rett og slett ble for grådige. Å forskuddsbetale for strøm og låne strømselskapet sitt penger kommer ikke på tale. Skulle de gå konkurs er alt man har forskuddsbetalt tapt.
Jeg hadde ett strømforbruk i oktober på kroner 2800. Jeg betaler faktura 15 i hver måned.Jeg endret betalingsdato til 20 i måneden da jeg da får uføretrygden min den datoen og strømstøtten kommer også da.Jeg fikk en faktura på kroner 5980 pga denne endringen .Hjerterått av Tibber! De burde i så fall informert om dette .Jeg har skiftet til Motkraft.
Tibber har drive sin policy på ein nøktern og forutseieleg måte,1 øre på spotpris.Det seier seg sjølv at ein kan ikkje få sterke økonomiske musklar med eit så forsiktig påslag.Det vil vera dei grådige som overlever lengst,og eg ser dei brukar det og i marknadsføringa.Det var beleileg nett no når ein seriøs konkurrent ligg nede.Eg håpar styresmaktene kjem på bana med garantiar snart.Dersom ikkje,trur eg ein heil haug aktørar kjem etter i nær framtid.Det kan lett bli eit konkursras.Håpar at Tibber kan fortsetja Dei har eit godt renome og eg har god erfaring med dei.
Har hatt Tibber i et år og skulle egentlig inn her og gi de en god rating. Var også på vei til å kjøpe Tibber pulse og noe annet smarthus dupeditter. Det var frem til de fant ut at å forskuddsfakturere for strøm var en god idé. Synd dette, for jeg var veldig, veldig fornøyd med Tibber. Blir å bytte snart.
Har vært veldig fornøyd med Tibber, men med forskuddsbetaling med kort varsel er det takk for meg. Når de nå også forsøker seg med å få utsatt betalingsfrist til å høre positivt ut, så forsterker dette inntrykket av at de forsøker å lure kundene. Utsettelse av betalingsfristen for oktober vil si at en enda større andel av regningen vil være forskuddsbetaling. Utsetter du betalingsfristen for oktober sier de at dette da også vil gjelde for kommende måneder. Utsetter du fristen til 25. i måneden vil det da si at du betaler 25 dager forskudd og kun 5-6 dager for aktuelt forbruk. Styr unna! La deg ikke lure.