Tibber har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Gikk dessverre rett i fella etter å ha sett debatten i dag på nrk fra februar. Gikk umiddelbart inn på tibber sine sider og når jeg så at tibber annonserte seg med over 13 øre rimeligere pr kwt enn den leverandøren jeg har i dag valgte jeg å bytte med en gang. Frustrasjonen ble stor da det for det første viste seg at jeg måtte bruke smart telefonen for å kunne bli kunde... noe jeg i utgangspunktet er fullstendig i mot, men svelget den kamelen for å oppnå rimeligere pris på strøm, og etter mye om og men fikk jeg endelig installert appen så til min forskrekkelse at strømprisen slettes ikke var litt over 13 øre rimeligere pr kwt i min landsdel ble jeg lyn forbannet!! Nok en leverandør som driver med lureri og falsk markedsføring ::( jeg skrev umiddelbart e-post om at jeg angrer og ikke ønsker å bytte fra min nåværende leverandør til Tibber. Blir helt feil å stå frem på tv og snakke andre leverandører nedenom og hjem når dere opererer på samme nivå selv. Thumbs DOWN!!
Hei Monica! Så kjedelig at du opplever det slik :/ Vi kjenner oss ikke igjen i at det vi driver med er lureri og falsk markedsføring.. Tibber er et strømselskap som helhjertet ønsker å selge mindre strøm og vårt mål er å hjelpe kundene våre til å redusere energikostnadene ved å gi en god innsikt over strømforbruk i appen vår. Vi tjener ikke ett eneste øre på kundenes forbruk og vi opererer med 100% transparente priser. Du kan bli kunde hos oss via web men vi anbefaler å laste ned appen vår for å få full innsikt over strømforbruket. Kort oppsummert har Tibber bare en avtale. Denne følger spotpris fra Nord Pool, du betaler det samme som vi gjør når vi kjøper inn strømmen og det er ingen skjulte påslag eller bindingstider :) Det er ikke så lett å finne ut hvordan man enklest kan sammenligne ulike typer strømavtaler, hva som lønner seg, og hvordan man kan vite om den avtalen man har er den beste. Strømprisene som sammenlignes kan ofte være gjort på feil grunnlag (timespris/gjennomsnittspris pr dag/pr mnd/skjulte påslag osv). Vår kundeservice hjelper deg mer enn gjerne med å sammenligne avtaler og forklare hva forskjellen på de ulike avtalene innebærer. Vi håper (og ser frem til!) at du vil kontakte oss i chatten vår!:) Mvh Camilla - Tibber
Greie fakturaer. Appen er også grei. Påslaget er litt for stort, ettersom det er flere aktører som er billigere. Det positive er at jeg får regning på strømmen direkte fra leverandør.
Heisann! Flere aktører opererer med tidsbegrensede tilbud der for eksempel påslaget er lavere en kort periode for så å bli høyere etterhvert. Det er lurt å sette seg godt inn i avtalene for å være sikker på at en ikke blir lurt, hva som lønner seg og hvordan man kan vite om den avtalen man har er den beste, også i fremtiden. Påslaget vårt dekker direkte kostnader forbundet med innkjøp av strøm. For eksempel handelskostnader til Nord Pool og ubalansekostnader til eSett. Påslaget har ingen margin (fortjeneste) til oss, men dekker kun de faktiske kostnadene til elsertifikat, opprinnelsesgarantier og innkjøp. Vi har altså ingen skjulte påslag eller bindingstider, og slik vil det alltid være :) Mvh Camilla - Tibber
Tibber gir deg full kontroll på forbruket gjennom appen, med ma. pris pr. time (også prisen neste dag), utetemperatur, forbruk, sammenligning, statistikk og analyser. Ved å koble Tibber Pulse til måleren får du også full kontroll i sann tid. Tibber fakturerer time for time, og du kan planlegge forbruket etter pris, det vil kunne senke gjennomsnittsprisen pr kWh pr mnd. Valgfri integrering med varmepumper, elbillader (lader når prisen er lavest) og smarthusteknologi i appen. Anbefaler du Tibber til nye kunder får begge vervepremie (pt kr 500 pr ny kunde) til bruk i nettbutikken.
Med Tibber har jeg god kontroll på strømforbruket og kWt-prisen (inkl. avgifter). Dessverre får jeg ikke se hvor mye nettleie utgjør, og må derfor vente til jeg får regningene (Tibber slår ikke sammen regningen sin med regningen for nettleie). Jeg ønsker at nettleie implementeres 100% i Tibber sin app (med alle tilhørende oversikter etc) før at jeg kan gi full score.
Meget godt fornøyd! Har alltid full oversikt i appen.
Har vært trofast tibber kunde i 4 år. Men med påslag på kWh, mnd abonnement og en prisrobot som ikke finner de beste avtalene begynner tibber å tape markedet for rimelige konkurrenter. Klart best på smart strøm, men de bør holde seg bedre på pris fremover.
Heisann! Strømprisene har vært høye overalt nå i sommer og dette merkes godt hos forbrukerne. Kort forklart, Tibber har kun en strømavtale og prisen hos Tibber er ganske enkel: Spotpris fra Nordpool + max 1 øre kwh til å dekke elsertifikat, opprinnelsesgarantier og kostnad for å dekke innkjøp av strøm. Påslaget vårt gir altså ingen gevinst til oss, vi tjener ingenting på at du bruker mye eller mer strøm. Noen selskap kan f. eks. ha 0 i påslag, eller til og med negativt påslag på noen avtaler, eller for en viss periode. Dette vil være mulig dersom de på andre avtaler og andre kunder har et ekstra høyt påslag, som gjør at de kan subsidiere andre avtaler og kampanjer de ellers går i minus på 😊 Ettersom Tibber aldri tener penger på strømmen vi selger til våre kunder, så har vi heller ingen måte å dekke opp f. eks. et negativt påslag, selv bare for en periode, slik mange andre aktører gjør 🤗 Prisene går opp og ned, men hos Tibber har du alltid garantien om at vi har nullfortjeneste på strømprisen, og det er den laveste prisen vi kan gi til våre kunder 👍 Når en skal sammenligne avtaler så må en sjekke påslag og vilkår, og se hva en får for pengene. Vi håper f. eks. at Tibber-appen gir merverdi for kundene våre, og at en kan spare inn månedsbeløpet vi har, og litt til, ved hjelp av den 💰Vår misjon er å hjelpe deg som forbruker til å ta kontroll over forbruket ditt. Vi ønsker rett og slett at du skal bruke så lite strøm som mulig. Bedre for deg og bedre for planeten! 😉Mvh Tibber
Fornøyd så langt! Ser ut som en "ærlig strømleverandør"! Rask og god kundeservice!