Tibber har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har vært trofast tibber kunde i 4 år. Men med påslag på kWh, mnd abonnement og en prisrobot som ikke finner de beste avtalene begynner tibber å tape markedet for rimelige konkurrenter. Klart best på smart strøm, men de bør holde seg bedre på pris fremover.
Heisann! Strømprisene har vært høye overalt nå i sommer og dette merkes godt hos forbrukerne. Kort forklart, Tibber har kun en strømavtale og prisen hos Tibber er ganske enkel: Spotpris fra Nordpool + max 1 øre kwh til å dekke elsertifikat, opprinnelsesgarantier og kostnad for å dekke innkjøp av strøm. Påslaget vårt gir altså ingen gevinst til oss, vi tjener ingenting på at du bruker mye eller mer strøm. Noen selskap kan f. eks. ha 0 i påslag, eller til og med negativt påslag på noen avtaler, eller for en viss periode. Dette vil være mulig dersom de på andre avtaler og andre kunder har et ekstra høyt påslag, som gjør at de kan subsidiere andre avtaler og kampanjer de ellers går i minus på 😊 Ettersom Tibber aldri tener penger på strømmen vi selger til våre kunder, så har vi heller ingen måte å dekke opp f. eks. et negativt påslag, selv bare for en periode, slik mange andre aktører gjør 🤗 Prisene går opp og ned, men hos Tibber har du alltid garantien om at vi har nullfortjeneste på strømprisen, og det er den laveste prisen vi kan gi til våre kunder 👍 Når en skal sammenligne avtaler så må en sjekke påslag og vilkår, og se hva en får for pengene. Vi håper f. eks. at Tibber-appen gir merverdi for kundene våre, og at en kan spare inn månedsbeløpet vi har, og litt til, ved hjelp av den 💰Vår misjon er å hjelpe deg som forbruker til å ta kontroll over forbruket ditt. Vi ønsker rett og slett at du skal bruke så lite strøm som mulig. Bedre for deg og bedre for planeten! 😉Mvh Tibber
Fornøyd så langt! Ser ut som en "ærlig strømleverandør"! Rask og god kundeservice!
Har byttet fra Fortum til Gudbrandsdalen Energi og nå er jeg her hos Tibber. God app å bruke og en kan følge med strømprise i løpet av dagen og kan se når strømmen er billigst. Særlig nå en skal lade bilen eller bruke litt mer strøm 🙋😁
Enkel i bruk, super app og oversiktlig så vi vet hva vi har☺
Lovende strømselskap som holder hva de lover - upåklagelig å holde kontroll over strømforbruket. Bare synd de ikke tilbyr gjennomfakturering, noe som innebærer at du blir også fakturert for nettleieselskap - som betyr at du blir fakturert dobbelt! Dette er en risiko som du selv må ta og dette må også Tibber være mer klar over å informere om. Ikke verdt pengene.
Heisann, Det er helt riktig at Tibber tilbyr ikke gjennomfakturering slik det er per i dag. Strømselskapet som tilbyr gjennomfakturering gjør jobben for nettselskapet med å kreve inn nettleigen, men det er da strømselskapet som sitter igjen med risikoen for å få inn betalingen. Det innebærer dessverre store kostnader per kunde å viderefakturere nettleigen på denne måten - en kostnad vi selvsagt ikke ønsker å pålegge kundene våre 🙏 ! I tillegg binder gjennomfakturering opp mye kapital som vi heller ønsker å bruke på å forbedre tjenesten vår og utvikle gode produkt til kundene. Vi har vært og er i dialog med NVE, og prøver å pushe gjennom bedre ordninger enn det som er i dag. Håper dette gav en god forklaring på hvorfor Tibber ikke har gjennomfakturering pr i dag! :) Mvh Camilla - Tibber
Beste strømleverandør jeg har hatt. Fantastisk teknologi og lett å følge med på kostnader, priser og produsert. Får alltid besjed når det er dyr strøm Mulighet for å fjernstyre varmen på hytta, lade når det er billigst, ikke bare støm, men nye god teknologi knyttet til Tibber. God app. Anbefales!
Så debatten på TV om strømpriser og fant ut jeg skulle sjekke ut litt mer. Når jeg så tibber kun har 1 øre påslag på kwh-prisen, trodde jeg dette var gode greier. Det jeg reagerer på er for det første at jeg nå har høyere pris pr kwh, men enda merkeligere at jeg har utleie med egen måler, strøm er bestilt til hoveddel og utleie, men jeg får to forskjellige priser for samme periode på faktura. En faktura på flest kwh er på 69,xx øre pr kwh, mens den for utleiedelen med færrest kwh har fått pris på 67,xx øre pr kwh. Hvordan er det mulig?! Jeg har foreløpig ingen god erfaring med tibber... Kjenner jeg er fristet til å gå tilbake til min forrige leverandør, men vil gjerne høre forklaringen fra Tibber på dette. Billigere er dere i hvert fall ikke. Siste faktura jeg mottok fra Lyse i Rogaland var godt under kwh-prisen til Tibber. Hva er årsaken til forskjellig pris på 2 målere i samme hus for samme periode Tibber??
Hei!:) Strømprisen varierer time for time hele døgnet, og det samme gjør forbruket ditt. Enkelt forklart beregnes fakturaen din basert på: Forbruk x strømpris innenfor en gitt time. For at ikke fakturaen skal bli veeeldig lang med over 700 linjer har vi forenklet den til å vise forbruket ditt x gjennomsnittlig timepris. Om du ønsker å vite hvor mye strømmen har kostet deg innenfor en gitt time kan du finne dette i Tibber-appen under Analyser - Forbruk - Detaljert graf. Her kan du se forbruket ditt og kostnad time for time, dag for dag og måned for måned. Siden fakturaen baserer seg på ditt konkrete forbruk x pris i en gitt time vil din gjennomsnittspris kunne avvike fra utleiedelen som du nevner over. Som kunde i Tibber betaler du det samme som oss for strømmen du bruker. Ingen skjulte påslag eller lokkepriser :) Vi følger Nord Pool spotpris time for time og og det er prisen for inneværende time som vises i Tibber-appen. Mange aktører viser en gjennomsnittspris for dagen og vil dermed avvike fra timesprisen. Andre selskaper viser kanskje en tidsbegrenset kampanjepris. Så husk å sammenligne avtalene!:) Ta gjerne kontakt med oss i chatten i appen vår, så kan vi hjelpe deg med sammenligning og forklaring av pris i ulike avtaler! :) Mvh Camilla - Tibber