Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Det er feil å be om forskuddsbetaling. Tibber bruker meg som en bank.
Bruker kunder som bank. Når Tibber går konkurs, kommer kundene til å sitte igjen med skjegget fullt av postkasser.
Fikk inntrykk av at forskuddsbetaling på faktura skulle være en engangshendelse. Hadde det vært informert bedre om at dette ikke var en engangshendelse hadde jeg byttet før. Helt hinsides at dette i det hele tatt er lov. De bruker kundene sine som lånebank og det er på ingen måte ok.
Skiftet til Tibber i 2021. Sa opp avtalen i 2022 etter krav om forhåndbetaling og gikk tilbake til opprinnelig leverandør. Tibber blir helt uaktuelt så lenge de opprettholder krav om forhåndsbetaling.
Tibber leder an når det kommer til fakturering og funksjoner i app, som hjelper stort når man får varsler om høyt forbruk eller dyr strøm. Har koblet ovnene på hus og hytte til appen som styrer disse på en god måte (har sjekket opp forbruket i timen i forhold til utetemperatur og strømpris, og for det meste styrer de ovnene veldig godt). Eneste negative er at nettleien kommer på egen faktura, og forskuddsbetaling (trekker ikke minus for dette, da det ikke er et problem for oss).
Jeg har gått fra å være skikkelig ambassadør for Tibber -til det motsatte. Jeg husker når de sendte et brev i appen i oktober og bad om at ved et ENGANGSTILFELLE, få fakturere estimat av halvt forbruk kommende måned. Tenkte at det var greit for en måned. At de deretter fortsetter med det, også uten noen reell kommunikasjon på det, gjør at man føler seg lurt. Å fremkalle den følelsen hos sine kunder tror jeg kan være svært ødeleggende som leverandør. I tillegg, det brevet som ble sendt i appen (og ikke noe annet sted) har de fjernet.. Nei, Tibber er i «svarte boken» fra nå.
Den nye faktureringsmodellen til Tibber er en dårlig deal for kundene. Jeg har vært kunde en stund, men bytter nå.