Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Skiftet til Tibber i 2021. Sa opp avtalen i 2022 etter krav om forhåndbetaling og gikk tilbake til opprinnelig leverandør. Tibber blir helt uaktuelt så lenge de opprettholder krav om forhåndsbetaling.
Tibber leder an når det kommer til fakturering og funksjoner i app, som hjelper stort når man får varsler om høyt forbruk eller dyr strøm. Har koblet ovnene på hus og hytte til appen som styrer disse på en god måte (har sjekket opp forbruket i timen i forhold til utetemperatur og strømpris, og for det meste styrer de ovnene veldig godt). Eneste negative er at nettleien kommer på egen faktura, og forskuddsbetaling (trekker ikke minus for dette, da det ikke er et problem for oss).
Jeg har gått fra å være skikkelig ambassadør for Tibber -til det motsatte. Jeg husker når de sendte et brev i appen i oktober og bad om at ved et ENGANGSTILFELLE, få fakturere estimat av halvt forbruk kommende måned. Tenkte at det var greit for en måned. At de deretter fortsetter med det, også uten noen reell kommunikasjon på det, gjør at man føler seg lurt. Å fremkalle den følelsen hos sine kunder tror jeg kan være svært ødeleggende som leverandør. I tillegg, det brevet som ble sendt i appen (og ikke noe annet sted) har de fjernet.. Nei, Tibber er i «svarte boken» fra nå.
Den nye faktureringsmodellen til Tibber er en dårlig deal for kundene. Jeg har vært kunde en stund, men bytter nå.
Tibber er fremdeles helt i tet på funksjonalitet og brukervennlighet når det gjelder å spare strøm. Har ingen problemer med å forhåndsbetale den halve måneden men de burde nok vurdere å tilby gjennomfakturering og etterbetaling mot et høyere påslag i fremtiden for kunder som ønsker det.
Tibber har en God app Tibber har mange tilleggs muligheter. Tibber var oversiktlig og bra. Tibber har desverre bommet på sin nye forretningsmodell og blir derfor ett av landets verste selskaper per nå. Tibber har også ekstremt dårlig kundebehandling ved evt. feil etter den nye forretningsmodellen kom. Tibber = på konkursens rand om dem ikke retter opp feilen dem har gjort.
Har vært en meget fornøyd Tibber-kunde i mange år frem til nå nylig. God informasjon og godt produkt. Begge deler har falt betraktelig med ny fakturereringspraksis samtidig som informasjonsflyten har blitt betraktelig dårligere.