Vibb har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Greit nok med ikke påslag og månedsgebyr men de tar det igjen på å operere med høyere gjennomsnittpris pr. måned en det Norpool og Forbrukerrådet oppgir. Dette resulterte i at jeg betalte 150 kr. for mye på Desember regningen og 30 kr. for mye på Januar regningen. Dersom de gjør dette med alle kundene sine blir det mye penger til dem, ikke rart at de da kan operere uten påslag og månedsgebyr. Det er også HELT umulig å få kontakt med dem slik at jeg får et svar på hvorfor de beregner en for høy pris. Møkkafirma, nå bytter jeg strømleverandør.
Hei :) Vi tar ikke et eneste øret ekstra på spotprisen. Hos Vibb følger du spotprisen per time. Den prisen som kommer på fakturaen din er en såkalt vektet pris (ditt personlige gjennomsnitt), ikke et rent gjennomsnitt. Spotprisen kommer direkte fra kraftbørsen Nord Pool og forbruket ditt har nettselskapet meldt inn til Elhub, hvor vi henter det ut i fra. Enkelt forklart beregnes fakturaen din basert på forbruk x strømpris innenfor en gitt time. Så legges kostnaden for hver enkelt time sammen og deles på antall timer. Det betyr at pris i timer med høyt forbruk får høyere vekt enn prisen i en time med lavere forbruk. Det vil si at din gjennomsnittpris kan avvike fra gjennomsnittsprisen som f. eks forbrukerrådet oppgir på sin portal. Det gjøres på denne måten fordi det er veldig upraktisk å vise utregningen for hver enkelt time på fakturaen. Da vil man få 744 rader på fakturaen for en måned med 31 dager (31 dager * 24 timer). For å gjøre det veldig transparent for deg å sjekke utregningen kan du via faktura i appen (som er en gratis funksjon for alle kunder) laste ned fakturagrunnlag i en excel fil som viser utregning (spotpris x forbruk) for hver eneste time i måneden. Håper dette var oppklarende :)
Prisen his Vibb er bra. Strømstøtten trekkes rett fra strømregningen. Ingen forskuddsbetaling. Appen koster, det kunne i det minste vært gratis å se forbruk, ellers er jeg strålende fornøyd.
Har hatt Vibb i 3 måneder å det fungerer veldig bra. Bra app å fellesfakturering med glitre nett.
Ryddig faktura, helt OK app, rask respons fra kundeservice på chat i appen. Oss-brikken som gir real time oversikt over forbruket er utsolgt, og ukjent når den blir tilgjengelig igjen. Men alt i alt svært godt fornøyd.
Det er ikke lett å få kontakt med dem. Jeg chatet og ennå ikke fikk svar. Jeg har til gode 2451,36 . Betalingfrist er 26.01.2023, men til og med i dag 01.02.2023 har ikke fått penger på min konto.
Jeg er forløpig godt fornøyd med vibb etter 2 mnd. Betaler dog 40,- for å ha litt mer info i appen, men noe må selskapet også leve av etter som de går i null med alt annet...
Byttet fra Agva kraft fordi de har innført forskuddsbetaling. Slet lenge med å tilbakebetalt de vel 20 000,- Agva kraft skyldte meg. Det ga stor bekymring. Etter overgangen til Vibb har ting vært mye greiere. Oversiktlig faktura, gunstig spotavtale og det viktigste av alt - ikke forskuddsbetaling. Styr unna et hvert selskap med forskuddsbetaling!