Bank Norwegian har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Det som er bra med Bank Norwegian, er at de, i likhet med andre lånegivere med forbrukslån og kredittkort med høy rente, er svært raske til å overføre lånebeløp og sende kort. Forøvrig er de ekstremt rigide på den månedlige dato for fast innbetaling renter og avdrag, og er ikke fleksibel på å flytte denne datoen i en spesiell situasjon. Dette i stor motsetning til andre utlånere, som er villige til å tilpasse seg i en enkeltstående situasjon, og ikke presse sin debitor over evne. Bank Norwegian har i tillegg et absolutt nullnivå av tilbakemelding til kunde. Dette er en standardformulering fra banken: - Avslaget er basert på en totalvurdering av opplysninger vi har mottatt i søknaden og ditt kundeforhold hos oss. Vi utdyper ikke avslag ytterligere. Med hilsen Bank Norwegian Her var det mye å lære for en kunde eller lånesøker, ikke sant? Mange fine føringer fra BN som man kan ta ad notam hvis det er aktuelt å søke lån av en annen bank?
Jeg har brukt Norwegian kredittkort i mange år og er veldig fornøyd. I forrige uke fikk jeg en mail fra dere at den 31.12.17 trekker dere 984 Cash Points fra meg. I dag prøvde jeg å bestille et hotell rom i London gjennom Norwegian og skulle bruke Cash Points som betaling, det får jeg overhode til. Dette gjelder min datter, prøvde også med flybillett til henne med Norwegian med samme problem med Cash Points. Brukte Norwegian kredittkort.
Har bare god erfaring med banken. Har alltid fått hjelp når jeg har kontaktet dem.
Jeg skulle ønske jeg kunne gi 0 stjerner. Altså: det er altfor lett å få lån. Jeg unnskylder ikke min egen oppførsel, men synes det er tragisk at jeg kunne sitte i amfetaminrus og få lånt en halv million kroner og ha dem på konto før rusen er ute av kroppen. Når jeg så forsøker å ordne opp med dem, stiller de seg svært negative til at jeg tar kontakt med dem. Rentene er forresten skyhøye. Jeg betaler inn nesten 7000 kroner i måneden og lånet minker med fantastiske 300 kroner i måneden. Resten er renter. Bank Norwegian burde skamme seg som skor seg på andres tragedie. Forby denne "banken"!
Utrolig trege til å svare og sender faktura på renter og gebyrer selvom man ikke bruker kredittkortet eller tar opp nye lån. Dette er håpløst. Jeg opplever å føle meg lurt! Nå fikk jeg en regning på 0,25 øre uten at jeg har benyttet meg av noen tjenester! De håper sikkert på at jeg ikke skal betale dette, slik at beløpet vokser og at jeg bare til slutt betaler. For noen svin!
Markedets høyeste rente og dårligste service. I tillegg markedets høyeste gebyrer, høyeste purreomkostninger og sender til inkasso ved for sen betaling før du aner det.
Jeg har bare godt å si om banken. Tjene opp poeng.
Dette er banken for de som ønsker en bank som: - bruker 2-3 uker på å svare på dine henvendelser. - ikke svarer på alle spørsmålene dine i en henvendelse og du da må sende en ny henvendelse og vente i 2-3 uker. - en bank som imponerende nok ikke klarer enkel utregning av renter og fikse korrekte nedbetalingsplaner fraråder ALLE å bruke denne banken.
Markedets mest useriøse aktør? Jeg har brukt bank Norwigaen i noen mnd nå. Tok disse i bruk da de så fint reklamerte med gebyrfrie uttak. Jeg har vært en del ute og reist, og tenkte dette var gode saker. Men når jeg kom hjem og skulle gjøre opp kredrittgjelden fikk jeg meg en god overraskelse. Det påløper RENTER på kontantuttak fra dag én! Når jeg først fant ut av dette, betalte jeg selvfølgelig så raskt som mulig. Jeg glemte å fylle inn ører. Så jeg skylte selskapet 22øre. Jeg ante ingenting, fikk ingen faktura fra selskapet. Så gikk jeh bare inn for moro skyld å sjekket. Og da hadde det selvfølgelig påløpt rente på disse ørene også. Jeg sendte de en mail på om jeg kunne få en faktura på det jeg skylder, slik at jeg får disse amatørene ut av verden. Det tok 3 uker før de svarte, og det var selvfølgelig 2 dager etter forfall de svarte. Ikke store belløpene hos meg, men tenk på de som har store belløper og må hanskes med disse kjeltringene! FÅ DET BORT.
Har stadig tatt kontakt med kundeservice for å avslutte min konto, beløpet er innbetalt, men de avslutter ikke, sender gebyr og renter. Noe de er kjent for, etter å ha lest flere omtaler av de. Styr unna!!
Bra med cash points men det oppveier ikke den meget lange responstiden på henvendelser til banken.
Dårlig kundeservice, skjulte kostnader på fakura uten forklaring.
Jeg har fulgt oppfordringen på banken nettside om å logge meg inn og bruke deres eget mailsystem ved henvendelser. Dette har jeg gjort tre ganger, bl a med spørsmål om hvorfor jeg ikke har mottatt faktura på et nytt lån jeg har, hvorfor det ikke er oppført KID nr i nedbetalingsplanen osv. Jeg får ikke betalt avdragene som nå er et par uker over forfall uten KID. Jeg har som sagt skrevet tre mailer om dette i løpet av et par uker, men ikke fått svar på noen av de! De gidder ikke en gang å purre meg på forfalt avdrag. Jeg har forsøkt å ringe et tlf nr som egentlig gjelder mistet bankkort, men der er det alltid minst 15-20 pers foran meg i kø, og ingen tilbud å ringe meg opp igjen slik de fleste aktører tilbyr. Hva i alle dager er dette for slag virksomhet? Og som sagt, jobber det egentlig folk der? De svarer ikke på andre henvendelser enn søknader på nytt lån. Etter at du er inne i systemet og fått deg lån, gir de tydeligvis helt blanke i folk.
Bank Norwegian besvarer ikke mine henvendelser om innfrielse av lån. Har betalt inn restbeløp så saldo er i 0. Har kontaktet dem på mail mange ganger, men de svarer ikke, så de lar kreditten stå åpen, slik at jeg belastes gebyr og rente. Dette er svært, svært alvorlig. Advarer mot å benytte deres tjenester.
Når jeg sammenligner tilbudene med andre banker er rentene alt for høye.
Vanskelig å få snakke med dere når alt skal gå på nett, særlig når man ikke klarer å bruke nett. Første gang at jeg ikke kan nå dere på tlf som man kan med andre selskap for og ordne opp med dere når man trenger det.