Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Prøvde å flytte boliglånet men kundeservice ingen bryr seg om kunde vet ikke hvorfor åpent dette banken
Hei Gkau Det stemmer at ventetiden på å komme i kontakt med oss har vært noe lenger enn normalt den siste tiden. Dette er på grunn av enorm pågang av nye kunder. Men du kan søke lån hos oss 24 timer i døgnet og søknaden er helautomatisk og selvbetjent. Det betyr at du kan flytte lånet ditt når du vil, og du trenger ikke vente på å snakke med noen først eller komme inn til en filial. Hilsen alle oss i Bulder :)
Banken er enkel å benytte, og bytte av bank går veldig lett. Flott app, og gode renter. Det negative er mangel på begrunnelse på avslag. Har søkt huslån og kredittkort og fått avslag, selv om jeg har god lønn, lav belåning av huset og høy kredittscore. Etter samtaler med Bulder viser det seg at grunnen er at min kone er hjemmeværende, noe vi har valgt med små barn. Bulder har et krav om at begge ektefeller har inntekt, uansett om det er lønn eller trygd. Jeg fikk forklart at jeg har så god inntekt at hvis den hadde vært fordelt på oss begge så hadde vi fått innvilget. Jeg ville også fått innvilger hvis jeg eide huset alene. Her må Bulder skjerpe seg med å både i formere bedre om krav/betingelser i forkant, samt å bi begrunnelse på avslag.
Hei Avventende K Vi har forståelse for at det er frustrerende med avslag uten en god begrunnelse. Vi vet at vi kan bli bedre på å gi tydeligere avslag. Samtidig er det ikke alltid vi kan gi den eksakte grunnen til avslag. Men vi prøver å bli bedre her. Det vi kan si er at en ektefelle er hjemmeværende er ikke avslagsgrunn hos oss. Vi har ingen krav om at begge ektefeller har inntekt. Her må det ha skjedd en misforståelse i kommunikasjonen mellom deg og oss. Hilsen alle oss i Bulder :)
Prøvde å flytte boliglånet mitt behandling tid er mer enn 3 uker de sendt meg bankkort før boliglånet mitt flyttet også spurte er det så vanskelige å flytte lånet til deres vet dere hva var svar fra kunderådgiver ‘ du kan kaste og klippe bankkort ditt’
Hei Gsingh I perioder med stor kundepågang kan det ta noe tid å flytte et lån fra din gamle bank til oss. Dette kan også ha mye med hvor rask din gamle bank er i kommunikasjonen med oss rundt å innfri lånet. Alle nye kunder får automatisk tilsendt Bulder-kortet. Om du ikke ønsker å bruke det kan du som rådgiver sier slette kortet. Hilsen alle oss i Bulder :)
Jeg er generelt veldig fornøyd med både bruks og boliglånsdelen av banken. Det jeg syntes dere kan "uppe" gamet på, er renter på sparekonto. Skulle gjerne hatt sparepengene mine også hos dere. Hadde dere i alle fall nærmet dere de beste bankene på sparerente så ville jeg heller hatt pengene hos dere, enn hos en bank som kanskje da bare har marginalt høyere rente. Litt lavere forvaltningskostnad på fond, spesielt indeksfond hadde også vært og foretrekke om man skal vurdere dette hos dere. Den eneste negative tingen som ikke går på renter og pris er kundeservicen i appen. Der har jeg opplevd hver eneste gang at chatten avsluttes når skjermlåsen på telefonen går på mens jeg sitter i kø. Det må dere fikse.
Hei Stian Takk for innspill. Vi ønsker å være så gode vi kan på sparerente. Når du sammenligner oss med andre er det viktig at du også tar med i betraktningen at vi ikke har noen begrensninger i antall uttak. Og heller ikke noe krav om størrelse på beløp før du får vår beste rente. Den får du fra første krone. Du har helt rett når det kommer til chatten. At chatten avsluttes når skjermlås kommer på er ikke bra nok. Vi jobber med å fikse dette. Hilsen alle oss i Bulder :)
Har vel vært kunde i knapt et år, men enkel å bruke med enkel innlogging og gode betingelser. Godt fornøyd så langt her jeg sitter i Florida og har oversikt over en stor del av sparepengene mine.
Hei Tore :) Så bra å høre at du er fornøyd med enkelhet og betingelser! Det er vel det viktigste for deg når det kommer til bank, er det ikke? Kos deg med Bulder-appen og sparepengene over there! Hilsen alle oss i Bulder :)
Jeg er en av hundrevis andre som søkte opp et alternativ da DNB overtok Skandiabanken, som mange av oss hadde et sterkt forhold til siden opprettelsen av deres nettbank. Overgangen til Bulder skjedde sømløst og til en online løsning som er foran alle andre (sjekket ut diverse alternativer før jeg valgte Bulder). I tillegg til den beste løsningen og kunde grensesnitt, så har de blant markedets beste vilkår for meg som kunde. Utelukkende positive erfaringer hos meg
Hei Tor :) Dette blir vi skikkelig glad for å lese. Det var mange som gjorde som deg, og flyttet over til oss da Sbanken ble en del av DNB. Og vi vet at Sbanken-kundene har vært godt vant, og svært fornøyde der de kom fra. Så det er en skikkelig utfordring å ta over som bank for disse kundene. Så godt å høre at flyttingen over til Bulder var sømløst og Bulder fungerer så bra for deg! Vi skal jobbe knallhardt på videre for å holde deg like fornøyd også fremover! Hilsen alle oss i Bulder :)
Jeg kommer fra Sbanken etter å ha vært der fra oppstart. Trodde ikke noen kunne matche applikasjonen til Sbanken, men det kan Bulder. Etter at dere fikk inn sparing i fond, var jeg solgt. Bulder har en herlig forfriskende humor og glimt i øyet.
Hei Anniken :) Superhyggelig å lese at Bulder er en god erstatter for Sbanken for din del. Vi vet godt at Sbanken har hatt mange fornøyde kunder og det skal litt til for å imponere kundene som kommer derfra! Vi skal jobbe knallhardt på videre for å holde deg like fornøyd også fremover. Hilsen alle oss i Bulder :)
Alt bra, men en tilleggsmåte å logge inn på hadde vært et pluss
Hei Øyvind! Så bra at du synes alt er bra :) En tilleggsmåte for å logge inn jobber vi med. Vi gleder oss til å lansere den så fort vi er klar. Hilsen alle oss i Bulder :)
Gode erfaringer med flytting av lån og et halvt års bruk av banken. Fingeravtrykk ustabil innlogging på min iPad Air. Ansiktsgjenkjenning på iPhone uten problemer.
Hei Trond! Supert å høre at du hadde gode erfaringer med flytting av lån og et halvt år med Bulder-appen i bruk. Vi jobber med en alternativ måte å logge inn med, utenom finger/ansiktsgjenkjenning. Vi gleder oss til å lansere den når vi er klar! Hilsen alle oss i Bulder :)
Bulder ligger langt etter på innskuddsrente i forhold til andre banker. Det skiller fort over 1%. Man burde forvente at bulder er konkurransedyktig og legger seg i toppen
Hei Stian! I går justerte vi renten vår, og fra 22. juni kommer renten på sparekonto til å være 3,30 %. I dag ligger vi på 3,04%. Jeg kan ikke se at det er over 1%-poeng opp til noen andre på finansportalen.no på sparekonto-produktet. Dersom du sammenligner oss med forbrukslånsbanker, så er det av natur vanskelig for oss å klare å følge disse. Forbrukslånsbankene låner gjerne ut igjen pengene dine til 15-20 % rente og har derfor mye mer de kan gi for innskudd. Mens vi låner ut boliglån til 4,11 %. Håper ellers at du er fornøyd med Bulder! Hilsen alle oss i Bulder :)
Kjempefornøyde med alt👍Anbefaler til alle jeg kjenner. Når du får beskjed om at din bolig har steget i verdi og renten er satt ned👍akkurat det vi som kunde ønsker oss.Oppfølging👏😀
Hei Kari :) Herlig at du er fornøyd med alt! Takk for at du anbefaler oss til alle du kjenner :D Det er gøy å høre at du liker å få melding om at boligen har steget i verdi og renten din blir satt ned. Vi digger å sende ut den meldingen til kundene våre! Det er sånn vi også vil at boliglån skal fungere! Hilsen alle oss i Bulder :)
Anbefaler alle å prøve, Ønsker meg kun en mulighet til å bytte bakgrunnsfarge i appen. Det er ikke uten grunn at 99% av alle bøker trykkes på hvit bakgrunn- lesbarheten øker. For oss litt eldre som ser dårligere tror jeg vi ikke benytter appen godt nok.
Hei Endre! Så bra at du anbefaler Bulder og gir oss fem stjerner :) Bakgrunnsfarge i appen er noe vi vurderer, men foreløpig har vi ikke bestemt oss for om dette er noe vi kommer til å gå for. Men vi forstår at noen kan ha utfordringer med lesbarheten. Hilsen alle oss i Bulder :)
Skiftet fra Sbanken til Bulder, da en fikk en mye bedre rente på huslånet. En super bank med en lett & brukervennlig app. Og kjekt med kundeutbytte og god rente på sparekonto.
Hei Glenn Så bra at Bulder fungerer godt for deg, og at du er fornøyd med flyttingen, renten på lånet, og appen! Og ja, vi er helt enig. Kundeutbytte er en deilig "bonus" å få :) Det er gøy å kunne dele overskuddet med kundene! Hilsen alle oss i Bulder :)
Fantastisk bank, ditto app. MEN jeg vil gjerne ha muligheten til å få varsling når penger går inn på konto. Nå varsles det bare når pengene triller ut, og det er bare depresivt :)
Hei Frank! Hehe! Takk for godt innspill. Vi er helt enig, det er mye gøyere å se når pengene kommer inn enn når de går ut. Vi må se om vi klarer å få til varsling på når penger kommer inn på konto snart! Hilsen alle oss i Bulder :)
Jeg og ektefellen min vil så gjerne være med i Bulder gjengen igjen, men på grunn av at vi ble svindlet og måtte refinansiere, kom vi dessverre ikke innenfor 20 prosent i egenkapital. Hadde Bulder aksepter 15 prosent, hadde vi vært med i Bulder gjengen på ett blunk. Vært boliglåns kunde i to år der og har bare positive erfaringer. Den dagen vi når 20 prosent igjen- "we will be back!" Derfor kun fire stjerner og ikke fem.
Hei Gro Det er "banktekniske" grunner til at vi setter grensen på 20 % og ikke 15 % egenkapital. Det er også en del av grunnen til at vi kan tilby så god rente. Men forstår at det er frustrerende for dere i deres situasjon! Vi får håpe boligen deres får en fin verdistigning og at dere raskt er tilbake på 20 %. Vi gleder oss til å ta imot dere som kunder igjen!! Hilsen alle oss i Bulder :)
Dette må være det dårligste forsøket på "Bank" jeg har vært borti. Selve søkeprosessen var smertefri, men når alt var på plass så ble det kontant avslag uten noen form for grunn. Samlet husstandsinntekt er langt over lånebeløp og sikkerheten i bolig gjør at belåningsgrad er rundt 25%. Men neida, Bulder vil ikke ha oss som kunde. Vi får vel for gode betingelser, og de vil egentlig bare ha kunder med dårlig sikring sånn at renta kan settes høyere. Leser svarene på andre omtaler hvor det er standard svar med "mange grunner til avslag". For å kunne bruke sånn argumentasjon så må jo den potensielle kunden få en grunn for avslaget. Dette framstår som bare useriøst.
Hei Anders Forstår at det er frustrerende å få avslag uten noen god begrunnelse. Vi forsøker alltid å gi så god begrunnelse som mulig, men lykkes ikke alltid med dette. Noen ganger kan vi heller ikke gi selve begrunnelsen. Men jeg kan forsikre deg om at vi ønsker så mange kunder som mulig, og vi vil at kundene våre skal ha så lav rente som mulig - det er derfor vi automatisk setter kundene våre ned til den laveste renten de kan få hos oss. Hilsen alle oss i Bulder :)