Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg bruker bulder i 1 år nå og kan si at de har mye som må jobbe med. Kundeservice er en av dem. Du følger ikke at de har lyst å hjelpe deg når du ringer, ikke så høflig. Bulder startet med kredittkort da bestemte jeg å begynne å bruke bulder sin men dessverre de syns at jeg kan ikke få det uten å høre grunnen. Har kredittkort i Sbanken som er på 0. Har ikke funnet en grunn til om hvorfor fikk jeg avslag. Vanskelig også å søke om ny lån.
Hei Ledja Når det gjelder kredittkort har vi oppdaget en svakhet i søknadsprosessen som gjør at for mange har fått avslag. Det kan hende du er rammet av denne? I så fall vil du kunne søke på nytt igjen om noen dager. Vi forstår at det er frustrerende å få avslag uten noen god begrunnelse. Du har rett i at vi kan bli bedre der. Når det er sagt så er det tilfeller der vi ikke kan oppgi den eksakte grunnen - eller det kan være flere grunner samtidig. Hilsen oss i Bulder :)
Tenkte å bytte fra Sbanken til Bulder, men når jeg skulle skape en konto ble det stopp. Tar kontakt med Bulders kundesupport via epost for å finne ut hvorfor og om de kan hjelpe meg. Forklarer at jeg er norsk statsborger, men er registrert i folkeregisteret med utenlandsk adresse. Spør om det er greit, og spør om mulighet for å få BankID. Får et kort svar at jeg må ha norsk adresse i folkeregisteret. Fikk ikke svar på alt, så jeg spør igjen om de kan hjelpe meg eller ikke er villig å hjelpe meg. Andre svare er det samme. Med andre ord så føles det som man er uønsket som kunde hos Bulder om man bor i utlandet selv om man er norsk. Hos Sbanken er dette ikke noe problem.
Hei Jimmy Det stemmer. Skal du ha ny bankID må du være folkeregistrert med norsk adresse. Dette er et krav fra BankID sinside. Det kan gå fint å bruke en BankID i utlandet, men det er når du skal få ny at det er et krav fra BankID om at du må være folkeregistrert i Norge. Vi har mange kunder som bor i utlandet. Hilsen alle oss i Bulder :)
Opprettet konto hos Bulder bank. Tenkte å sjekke muligheten for huslån. Men nope, jeg bor i et område de ikke tilbyr huslån. Hva i all verden er det for en bank? Avslag før jeg i det hele tatt hadde oppgitt hvor mye evnt jeg ønsket å låne ei heller oppga jeg om andre type gjeld jeg måtte ha. Dette er tydeligvis bare en bank for de mer sentrale strøk.
Hei Annebritt Det stemmer. For å verdisette boligen din automatisk, slik at vi alltid kan gi deg vår beste pris er vi avhengig av presiste estimater på boligverdien. Det klarer vi i områder der omsettes et visst antall boliger. Rundt 85 % av norske boliger er i et slikt område. Men som du sier ikke alle. Forstår at det er frustrerende for din del. Den gode nyheten er at dette kan endre seg. Det er ikke sikkert at det er så mange kjøp og salg som skal til i ditt område før verdiestimatet blir godt nok. Vi håper det skjer i ditt område og at vi kan ta imot deg som boliglånskunde snart. Hilsen alle oss i Bulder :)
De har en flott app, de har kjempegode priser og renter, men selv som en ren app bank trenger man noe kundeservice. Eller så må man tilgjengeliggjøre f.eks status på søknad om finansieringsbevis i appen.
Hei H Godt å høre at du liker appen, priser og renter. Om du trenger hjelp fra oss er vi tilgjengelig for deg på telefon eller chat mellom kl 09 og 15. Du kan også sende oss e-post. Akkurat nå har vi en enorm pågang av nye kunder som gjør at svartiden vår er treigere enn den vanligvis pleier å være. Hilsen alle oss i Bulder :)
Null fleksibilitet, kun en datamaskin som behandler søknader om lån og derfor vil alle som kommer utenfor datamaskinens vilkår eller betingelser ikke bli tatt i betraktning. Jeg hadde 34% lånegrad og tjener mere enn 1,8 mil i årslønn, men er ikke bra nok da jen er nødt til å ta med kona som medlåntaker og det vil hun ikke.
Hei Knut Når man tar opp et boliglån blir selve boligen belånt. At boligen blir belånt vil ha konsekvenser for begge parter i et ekteskap. Derfor har vi som krav at om man er gift eller eier bolig sammen, må begge parter også være med på å ta opp lånet. En part kan ikke belåne huset uten den andre partens samtykke. Et samtykke vil være at begge to står som låntakere. Dette er derfor noe vi gjør for å beskytte andre eiere av huset, eller ektefeller mot at lån skal bli tatt opp uten at de kjenner til det. Forstår at det kan virke firkantet i noen tilfeller. Men dette er som sagt en regel for å beskytte alle parter i forbindelse med opptak av gjeld. Hilsen oss i Bulder :)
For en talentløs bank .Er 50 år har vært kunde hos Flere banker.Har et lån på 2.5 million men det gikk Ikke hos Bulder enda jeg er Premiumkunde hos Nordea med de beste betingelser .Tror nok det har med alder å gjøre .Skikkelig diskriminerende😡
Hei Hans Alder har ingenting å si i våre automatiske vurderinger av om boliglånnssøknaden skal innvilges eller ikke. Hos Nordea har du nok en personlig rådgiver som kan klare å danne seg et bedre helhetsbilde av din økonomi enn vi klarer gjennom den automatiserte søknadsprosessen som vi tilbyr. Hilsen alle oss i Bulder :)
Var tidligere kunde hos sbanken og veldig fornøyd inntil DnB kjøpte de for å drepe konkurransen. Byttet til Bulder når oppkjøp ble godkjent og har ikke angret et sekund. Bulder gir gode betingelser og løsninger samt hører på hva kundene vil ha. Etter at jeg ble kunde hos Bulder har de innført mange nye tjenester fordi kundene ønsket det akkurat som en bank burde gjøre. App'n har også blitt utviklet og blir bedre hele tiden. At de har kundeutbytte er også et pluss. Er strålende fornøyd og vil anbefale Bulder for alle og spesielt for de som har sbanken i dag som ikke ønsker å bli med over til DnB. Dette er banken som er i ferd med å bli hva sbanken en gang var.
Hei Glenn Herlig å høre at Bulder fungerer så godt for deg, og at du er glad for valget du tok om å bytte. Det stemmer, vi forbedrer og utvikler appen hele tiden. Kundeutbytte har kundene våre blitt veldig glad i, det kan faktisk utgjøre en ganske stor sum. Takk for at du anbefaler oss til andre. Vi skal jobbe steinhardt for å holde deg like fornøyd fremover. Hilsen alle oss i Bulder:)
Rareste opplegget jeg har vært borti. Svarte ut alle spørsmål, kom fortsatt ikke gjennom. Tok kontakt med kundesrvice, fikk et word dokument med de samme spørsmålene. Har kundeforhold i flere forskjellige banker, men Bulder er visst litt spesiell, de ønsker nok bare kunder som skal ha lån. Ikke ha en brukskonto og sparekonto. Dessverre er denne banken hauset litt opp. Synd at Sbanken ble kjøpt opp.
Hei Anonym Vi hadde noen tekniske problemer med registreringen av kunder for noen dager siden. Det kan ha vært årsaken til at du ikke kom gjennom. Vi ønsker alle typer kunder hos oss. Det er derfor vi ikke har noe krav om at du må ha boliglån, lønnskonto osv hos oss for å få god rente. Du får den gode renten uansett om du velger ett eller flere produkter. Hilsen alle oss i Bulder :)
Jeg har vært kunde litt fra og til siden Bulder kom til verden, mye mangler og feil gjorde at ble kun teste banken ut litt nå og da. Tenkte at fra mars i år skulle jeg gi dem en fullverdig sjanse å kun bruke denne banken og etter noe krøll å kunne bli kunde da Bulder kundesenter er uhøflige og behandler deg dårlig om du har hatt kundeforhold hos dem noen ganger er dem ikke særlig behjelpelige men etter mye om og men gadd dem å rette opp feil som gjorde at jeg ikke fikk fullført opprettelse av kundeforholdet. Etter å fått dette til og kortet kom i posten og jeg hadde fått arbeidsgiveren til å endre lønnskonto ønsket jeg å avslutte kundeforholdet i den andre banken og skulle bestille BankID hos Bulder ble jeg nektet å få dette siden hadde hatt BankID hos disse tidligere og fikk beskjed av kundesentret at dem ikke var pliktig til å gi meg BankID og jeg må vente et år før dem kunne vurdere dette, da måtte jeg visse i denne tiden at jeg brukte Bulder daglig. Så anbefaler ikke Bulder.
Hei Kay Her må du ha misforstått oss. Vi har ingen regel om at de som har hatt BankID tidligere, ikke kan få det på nytt. Hilsen alle oss i Bulder :)
Jeg har forsåvidt forsøkt Bulder før, men savnet en nettbank, så jeg hoppet tilbake til SBanken. Nå driver jeg og flytter til Bulder igjen. Fint med kundeutbytte. Det jeg ikke har fått til er å betale med kredittkortet direkte. Ser ut til å gå via en brukskonto... usikker på hva det har å si for løpende renter. Litt negativt at supporten bare er åpen fra 8-15, men normalt håper jeg at jeg ikke vil behøve support i det hele tatt. Under første del av prosessen med å flytte lånet virket kundebehandler veldig gretten og sur, men alle har vel en dårlig dag i blant. De var i alle fall raske.
Hei Ståle! Ja, sant det er deilig med kundeutbytte! Det har de som har fått det blitt veldig glad i. Det stemmer. For øyeblikket har vi ikke funksjonalitet som lar deg betale direkte fra kredittkortet dersom du for eksempel skal betale en faktura. Det er ingen forskjell i hva det har å si for løpende renter. Det vil si både en direkte betaling fra kredittkort eller en overføring til en debetkonto vil gjøre at rentene løper automatisk. Det som har rentefrie dager er kjøp gjort med kredittkortet. Dette er også vanlig i andre banker. Bra at kundebehandler var raske i ditt tilfelle, så får vi håpe vi har en bedre dag neste gang du trenger oss. ;) Vi får enormt med nye kunder om dagen, og det gjør nok at kundebehandlerne må være raskere og kortere enn de vanligvis er :) Hilsen alle oss i Bulder :)
Ringte kundeservice da jeg hadde noen spørsmål rundt eventuelt bytte av bank. Fikk tilbud om tilbakering fra Bulder i telefonsvarermenyen, hvilket jeg valgte. Etter halvannen time (jeg satt da med telefonen i hånden) dukket det opp et tapt anrop fra Bulders tilbakeringingstjeneste. Det merkelige var at det ikke var noen lyd da de ringte (jeg dobbeltsjekket at jeg hadde på lyd-hvilket jeg hadde). Jeg ringte Bulder på nytt og ble ventende i kø. Fikk en arrogant og nebbete person på tråden, typ: «skal melde det videre, men har ikke fått andre sånne klager tidligere i dag». På spørsmål vedrørende kundeutbytte opp mot lån på 2. mill de siste 4 årene, svarte hun «det kan ikke jeg sitte å regne ut nå» da hun ikke fant tallene. På spørsmål om renter, ramset hun fort opp tallene. Da jeg sa at hun må lese de opp saktere, henviste hun til at disse kan jeg lese selv på nettsidene osv før hun irritert leste de saktere da jeg ikke ga meg. Det ble også en diskusjon rundt hvorvidt det koster penger å innhente en eTakst. Kjenner at dette ikke er en bank jeg ønsker å bytte til. Har aldri opplevd dette med Sparebank1. Der er de alltid høflige og milde i tonen. Denne personen i Bulder opplevde jeg som krass og bastant.
Hei Tina Vi har en helt enorm pågang av nye kunder for tiden. Det gjør at kundebehandlerne våre har mindre tid enn de vanligvis har. Bulder er bygget for den delen av norske bankkunder som liker å fikse tingene selv. Du kan kalle det de "selvbetjente". Dette gjør at Bulder passer godt for noen, og dårlig for andre. Mange kunder ønsker en personlig rådgiver de kan ringe om alt det de lurer på. Da er nok Bulder et dårlig alternativ. I Bulder har vi ingen filialer og en liten, men veldig dyktig gjeng kundebehandlere som kan hjelpe når du har problemer. Skal du bli en fornøyd Bulder-kunde må du nok være kundetypen som enkelt orienterer deg om ting som pris og kundeutbytte på egenhånd. Dette er godt synlig og lett tilgjengelig på nettsidene våre. Bulder passer ikke for alle, og det er heller ikke målet vårt. Mange ønsker seg heller en tradisjonell bank, og det har vi full forståelse for. Hilsen alle oss i Bulder :)
Brukt masse tid på bytting av bank med å utallige ganger måtte ringe og sende samme i formasjonen inn. Lang behandlingstid og dårlig kommunikasjon dem i mellom.
Hei Sure S Vi vil gjerne høre mer om hvor du opplevde bugs og hva som skapte problemer for deg. Send oss veldig gjerne tilbakemelding på [email protected]
Mareritt! Sliter med å logge på appen. Ikke enkelt å komme i kontakt med banken. sparebanken Vest som har appen, bank id utstedelse, toer sine hender! Møkk!
Hei Simon Dette skal vi kunne hjelpe deg med. Akkurat nå har vi en enorm pågang av nye kunder, så ventetiden kan være lenger enn den vanligvis er. Men ta kontakt med oss så hjelper vi deg så fort vi kan. Hilsen alle oss i Bulder :)
Bulder Banken er ett godt alternativ i markedet som dagligbank. Dessverre diskriminerer banken eiere av aksjeleiligheter. Det er ikke mulig å belåne med sikkerhet i en aksjeleilighet. Det samme gjelder for deg som er blant de 350 000 selvstendig næringsdrivende, du kan ikke få boliglån alene.
Hei Inge Vi ønsker oss så mange kunder som mulig. Utfordringen med aksjeleiligheter er at disse ikke er registrert med pant i offentlige registre som Kartverket. Det gjør at vi ikke har den informasjonen vi trenger for å kunne tilby lån på den automatiserte måten vi jobber. Det vet du nok kanskje allerede, men det finnes noen banker i Norge som tilbyr lån til aksjeleiligheter, vi anbefaler at du prater med noen av disse. Hilsen alle oss i Bulder :)
Søkte om å flytte boliglånet til Bulder. Plutselig er man automatisk blitt kunde. Varsel om at bankkort er tilsendt i posten. Faktura varsel popper opp på mobilen. Ringte kundeservice. Veldig lang ventetid. Chatten fungerte ikke. Fikk endelig kontakt med noen. Virket arrogant og var uhøflig. Vurderte å bytte til dere, men denne opplevelsen gjorde at jeg fort slo fra meg det.
Hei Kjetil Du kan søke om lån i Bulder uten å bli kunde. Dersom lånet innvilges må du bli kunde for å få lånet utbetalt. Du blir ikke automatisk kunde. For å bli kunde må du trykke på "Bli kunde" og fylle inn en god del informasjon om deg selv. Det stemmer at vi har hatt lengre ventetid enn vanlig på å komme i kontakt med oss den siste tiden. Det er på grunn av en enorm pågang av nye kunder. Kortet er gratis det første året, og om du ikke vil bruke kortet kan du slette det i appen. Ingen kostnader påløper. Hilsen alle oss i Bulder :)
Ringte Bulder for å flytte over lånet til dei. Sendte inn dokumentasjon på verdi av eiendom. Fekk svar at de har sett igjennom dokumentasjonen men krevere ein E-takst for å vurdere lånesøknad. Eg svarte at det kom til å koste meg 10 000.- og om det virkelig var nødvendig ettersom verdivurdering fra 2012 var nok til å komme innenfor 50% på lånet. De svarte at de fortsatt krevde E-takst. De kunne og anbefale meg Eienomsmegler Vest siden dei er i samme bedrift. Fann ut at eg ville spare på det uansett, så eg gjekk til innkjøp av E-takst. Leverte inn ny søknad hjå Bulder Bank, fekk avslag igjen! Denne gangen fordi ein av eiendommene var i et område med for lite omsetning av boliger, så E-taksten ble vurdert som ikkje gyldig. Ringte inn til dei, og prøvde å forklare han eg snakka med at det var Bulder Bank som krevde denne E-taksten, basert på dokumentasjonen eg hadde sendt inn i første lånesøknad. Kundebehandleren i Bulder benekta at de hadde krevd noko E-takst, sjølv om eg hadde det skriftelig. Kundebehandler ble både høgrøstet og usakelig, så eg valgte å avslutte samtalen, og klagde dei inn til Finansklagenemda. Eg vann saken, og Bulder Bank ble erstatningsansvarlig. E-takst er ein vits. Det var gratis før 2016. Da var det kalt "verdivurdering" og var noko meglerne laga i håp om at man skulle bruke dei i forbindelse med et eventuelt salg. I 2016 fann dei opp E-takst, et produkt som i følge bankene var mykje meir omfattende å utarbeide, siden det skulle kvalitetsikre at verdien som kom fram var så riktig som mulig. Siden det er så mykje arbeid for dei må dei ta seg betalt for det, ca 4-6000kr per eiendom. Verdivurdering fra ein Takstmann kan ikkje brukes, ettersom det kun er megler som er kompetent nok til å verdivurdere bolig i følge bankene. Det morsomme er at denne omfattende E-taksten eg kjøpte ble vurdert som ugyldig av bankene, men verdivurderingen eg fekk gratis for 10 år siden var godkjent for å få innviglet lån.
Hei Eilif Det stemmer. Vi har tatt lærdom av erfaringen og gjort grep for at dette ikke skal skje igjen. Vi beklager rotet fra vår side og håper du fikk pengene du måtte legge ut for e-takst raskt tilbake på konto. Hilsen alle oss i Bulder :)