Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Det er nærmest umulig å komme gjennom på kundeservice, uansett hvilket behov man har i banken. Selv for den enkleste ting hvor man har behov for å snakke med en kundebehandler, så sett av opp mot 1 time i telefonkø.
Flyttet lånet mitt fra DNB til Danske Bank via akademikeravtalen for å spare 10k i renter i året. Det var starten på et mareritt av en opplevelse: 1. Det lånebeløpet som DNB hadde gitt meg uten problemer var et stort problem å få godkjent i Danske, ente opp med å måtte kvitte meg med noen kredittkortrammer (fordi det telles som gjeld) for å få det på plass. Særdeles tungvint prosess. Disse kredittkortene er ikke i daglig bruk, men kjekke å ha til feks flyreiser, drivstoff osv. pga. rabatter. Det virket nesten som de ikke ville ha lånet mitt. 2. Nettbanken er som en annen på denne siden så treffende omtalte som "et sort hull". Det er umulig å finne frem der. 3. Selv om man er logget inn i nettbanken (og blir automatisk utlogget innen 5 min som et sikkerhetstiltak) må man godkjenne ALT med Bank ID og personlig passord. Selv en beskjed til banken. Personlig passord hadde jeg glemt hva var, brukes aldri ellers. Skulle tro det var PST sitt intranett. 4. Responstiden på kundeservice er graverende lang. Er prioritert kunde hos DNB (SAGA) så for alle praktiske formål er det ingen kø. Akademikeravtalen hos DB gir ingen slike fordeler. 20-40 min med verdens verste sang på repeat, og kontinuerlig avbrudd med "det er mange som ringer oss for tiden, vennligst vent". Spill av en radiokanal i det minste, så blir ventetiden litt mindre irriterende. Da DNB endelig ringte og sa de kunne gi meg bedre rente var jeg ikke vond å be. ALRDI tilbake til Danske Bank.
Jeg vet ikke hvor mange kundebehandlere jeg har snakket med, hvor mange ubrukelige lenker jeg har blitt anbefalt å bruke eller hvor mange timer jeg har brukt i den kafkaesque nettbanken (ikke lov å ha to faner oppe samtidig mens man prøver å navigere, da blir man straks logget ut!). Svartid på kundechatten på opp til ti dager. Endte opp med å opprette konto i en annen bank. Nå forsøker jeg å få tilbake de 500 kr de belastet meg for "tjenesten" jeg aldri mottok, men det er ikke så lett, for de svarer ikke på chat og jeg blir satt lang i kø hver gang jeg ringer.
Meldingen " det er for tiden stor trafikk. Fint om du venter" Når meldingen gjentas i det uendelige og ingenting skjer, er dette ikke godt nok i år 2022. Det er ikke noen engangshendelse. ( t.eks nå har jeg ventet 40 min.) Jeg aner ikke hva det koster meg i telefonen. Det er vel heller ikke bra for helsen.
Tungvint og gammeldags. Nettside fra steinalderen. Det er umulig å komme igjennom på telefonen, sitter en time i kø. Jeg hadde spørsmål om fondene mine der, personen jeg endelig fikk tak i kunne ikke svare meg og hadde helt klart ikke peiling. Danske bank tar også mye betalt for fondene sine. Tar også nesten like lang tid å få svar på chat. Så nå har jeg avsluttet kundeforholdet.
Har nå sittet i 20 minutter i telefon og venter på å komme gjennom for å snakke med et menneske hos Danske Bank (sitter også i chat, i tilfelle det dukker opp noen der, men der er det også helt dødt). Forespørselen gjelder et inkassovarsel fra dem på et beløp som var overtrukket på min konto, og som ble betalt inn for snart ett år siden. Jeg har dokumentasjon på at beløpet ble betalt fra min andre bank, og dette er også sendt inn til dem for over én uke siden, uten at jeg har fått noen respons på det. Utgangspunktet for at jeg ble kunde var boliglån, da de har gode renter for medlemmer av Akademikerne. Vi fikk avslag pga. for lav egenkapital, noe som ikke var noe problem i andre banker vi har vært i kontakt med. Man kan mildt sagt si at jeg er overlykkelig for avslaget og for at vi unngikk bli kunder i denne møkkabanken.
Har vert kunde i 7 år. var veldig fornøyd di første årene, men så gikk det nedover. Ingen hjelp å få under oppgjør etter skilsmisse for 2 år siden. Måtte bruke andre banker for mellomfinansiering. årsaken sa dem at det var sommer og kapasiteten til å behandle lånesøknader på sommeren var lav. over 2 mnd. ventetid. umulig å komme igjennom på telefonen til dem da jeg skulle få stoppet et lånetrekk på en lån som var innfridd...skinnsyk lang behandlingstid på alt man spør om. En nettbank som hører steinalderen til, som er full av feil og lite med tjenester man kan utføre selv. Dette er nok en bank som har effektivisert seg i hjel. Den fortjener absolutt nest siste plass på denne listen. Og ja..jeg er i prosess å bytte bank. Er derfor jeg er på denne siden i utgangspunkt.
Du må nesten dag fir fra jobben for å komme i kontakt med banken, dette er latterlig. Hvis den du fikk tak i etter 45 min. å vente i telefon kan ikke svare, har du ny runde på det, de ringer deg ikke tilbake Vi er her bare pga Akademikere avtalen, venter på det beste når Akademikere flytter avtale til annen bank. Ellers de er hyggelige og alt OK med personalet, men ventetider er uforståelig mtp at folk som tar boliglån jobber:))))
Kun positive opplevelser etter jeg ble med i danskebank i forbindelse med Tekna.
Utrolig lang behandlingstid. Sparebanken 1 trengte under 20 min på å avgjøre om jeg fikk en mellomfinansiering ( gjeldfri og fikk ingen ny gjeld ved boligbytte). Danske bank var tydelig nedlatende til meg som har vært trofast kunde i 8 år der og aldri misligholdt noe. Db trengte lang behandlingstid og i tillegg trengte de 1 mnd(dette skrev de spesifisert) for å evt løse inn en fellesgjeld for meg( 1stk faktura), mens Sparebanken ga med direktenummer og kunne ta dette på direkten(viktig å ikke gå over tiden på dette da slikt kun kan betaler 2 ganger i året). Meget uhøflig og ubehagelig kundebehandler på db som var nedlatende og utrykte at hun fant meg dum og hun sa dette rett ut da det var noe jeg var usikker på og trengte hjelp til. ALDRI blitt behandlet så uverdig av en « profesjonell» aktør. Jeg har enda ikke opplevd å komme igjennom til de på under 45 min i løpet av mine 8 år som kunde og jeg har aldri klaget og ja de samarbeider dårlig imellom sine ulike avdelinger så du blir sendt hit og dit og dermed går timene for et enkelt spørsmål. Mye rot teknisk der. Mye bedre med en annen bank med både direktenummer og hvor en faktisk blir behandlet som et vanlig menneske og ikke en slags annenrangs borger som tydelig fikk passet påskrevet hvor lite viktig jeg som kunde var. Jeg har kun sparekonto og fondskonto der så kanskje de tjener for lite på meg da jeg ikke har lån. Jeg vet ikke hvorfor de var så nedlatende.
Har i dag sittet i over 1 time og ventet i telefonkø. «Det er for tiden stor trafikk, fint om du venter» kommer hver 30 sek
Eksepsjonelt dårlig service. Treg på å svare på henvendelser. Får ingenting igjen for lojalitet.
Brukergrensesnittet i nett banken er steinalder. Trenger du telefonisk hjelp så må du gjennom 5 menyer med trykk ditt og datt.
Hadde en kredittkortavtale via min tidligere arbeidsgiver. Overtok det ufrivillig når jeg sluttet i jobben - betalt gebyrer og det er ikke mulig å avslutte uten å ta kontakt med kundeservice. Kundeservice henviser deg da til å opprette en 'post' inne i nettbanken. Her har du mest sannsylig allerede blitt logget ut siden sist du gikk inn for å kontakte kunderservice på grunn av en ekstremt hissig inaktivitetssjekk.
Jeg var kunde hos dere, for mange år siden. Så det var en pasient som har konto, hos dere. Så hun var veldig fornøyd
Jeg har hatt problemer med nettbanken kommer som regel ikke inn ved bruk av min P C Jeg er drittlei av og møte feil hver gang jeg skal logge inn. Nå ser jeg at jeg må bruke mobil bank for og kunne betale mi e rekninger.De er ikke normalt og måtte bruke timer for og få legge inn faktura . Vi bør snart få betalt for alle timer vi har bruk Dere må snart sette en deadline og forlange betring av dette produktet Mobil bank har virket hver gang. Og de ser ut for at jeg kan permiter min P C Hva er årsaken til at den Danske bank alltid skal ha dette Problemet?