DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Vet ikke hvorfor jeg havnet her inne på disse tilbakemeldingene, men synes DnB får lav score. Jeg har vært kunde hos DnB siden de het DnC i gamle dager. De har kanskje ikke hatt den laveste renta, men alltid hatt en god service. Får raskt svar hvis spørsmål. Døgnet rundt! Har aldri hatt noe tull med de. De har alltid vært der. Synes løsningene deres er gode. Og jeg har ikke skylapper som gjør at jeg ikke ser andres løsninger og utfordringer folk har med de. Det er mange regler og retningslinjer en bank må følge selv om det kan bli kjipt for enkelte. Livet kan være kjipt innimellom. En bank som bare kaster penger etter folk, er ikke bra i lengden. En tommel opp for DnB.
Hei Are! Tusen takk for fin tilbakemelding! :) Vi ønsker alltid å være på tilbud siden og være tilgjengelige for våre kunder, men som du skriver så har vi mange regler og retningslinjer vi må følge som kan føre til at vi ikke alltid kan hjelpe. Takk for forståelsen, jeg ønsker deg en god dag! :) /Maren
På tide å tilby apple pay, det kan brukes over alt.. Vipps derimot, tilbys svært få steder!
Hei, Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. /Maren
Helt håpløs bank! Bryr seg ikke noe om kundene sine og bare lyver! Verste kundeservicen noen gang. Hver rådgiver gir forskjellige svar også motsier de hverandre hver eneste gang
Hei, beklager at du har opplevd dårlig kundeservice hos oss, jeg håper du har mulighet til å sende inn en klager, slik vi kan få sett nærmere på det. Logg deg inn i nettbanken og trykk på fanen Dagligbank og Lån - Postkasse - Skriv til oss. /Maren
Har vært kunde i over 20 år, og sort sett fornøyd, men at DNB enda ikke har fått støtte for apple pay og skylde på modenhet og etterspørsel er bare for dumt. Ikke bare fordi både google pay og fitbit pay fungerer, men i disse corona tider hvor folk BARE bruker kort og kontaktløs betaling stort sett har eksplodert, så fatter jeg ikke at de ikke slipper til apple pay. Blir nok å bytte til en bank som vil høre på kundene sine og følge utviklingen og ikke bare komme med det samme dumme robot svaret de har brukt siden apple pay kom til Norge i 2018!
Hei Bjarne, lei å høre at du ønsker å bytte bank. Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. /Maren
Søkte boliglån men fikk det ikke. De sa at jeg må ha permanent oppholdstillatelse. Men jeg kjenner mange venner som fikk lånet uten. Er det krav at man må ha permanent oppholdstillatelse, det er veldig rart.Dårlig Bank DNB.
Hei Raj. Kjedelig at du har hatt en dårlig opplevelse med oss! Man må ha permanent oppholdstillatelse for å få boliglån hos oss. Du er velkommen til å søke igjen på et senere tidspunkt om dette ordner seg! Ønsker deg en fin dag. /Thomas
Unødvendig mange operasjoner for å komme inn på fullversjonen, går fra verre til verst for hver "oppgradering" DnB utfører. Det samme gjelder den saldo-oppdateringen som ble nesten ubrukelig etter forrige "oppdatering" for vel halvannet år siden. Finner ikke noe positivt akkurat nå. Vi skal åpne konto for et par av barna våre nå og vurderer sterkt å flytte bank. Det samme når vi skal ut på huskjøp om kort tid. Synd, men det er noe vi har snakket om en stund nå da DnB seriøst ikke har mye å skryte av lengre.
Hei! Her anbefaler jeg deg å kontakte vårt kontaktsenter, så skal vi hjelpe dere med å få ting på plass, og se hva vi kan hjelpe dere med huskjøpet når den tid kommer! Vi håper at dere gir oss en sjanse her, da vi vil gjøre det vi kan for å gi dere det dere ønsker og trenger! /Vinjar
etter 10 år med dnb og klar jeg ikke mer med dem. de true med steng kunderforhold hos dem hvis jeg ha ikke bevis på hva jeg bruke min penge for.
Hei Pham! Leit å høre du føler dette om oss, om du har blitt plukket ut til transaksjonskontroll, er vi pliktig iht. hvitvaskingsloven å kreve svar på hvor pengene kommer fra, eller eventuelt går videre til! Men så lenge du kan svare på hvor pengene kommer fra har du ingen grunn til bekymring! Anbefaler deg å bare svare på melding du har fått fra oss, så ordner dette seg nok rimelig fort for deg! /Vinjar
tregeste banken jeg har opplevd til nå. umulig å få kontakt og når en får kontakt så ikke mye behjelpelig
Hei Jan! Det er utrolig leit å høre du følte dette om oss! Våre rådgivere skal alltid være klare til å svare en hver spørsmål, og hvis de ikke klarer å svare på det til deg. Så skal det bli tatt med videre til en avdeling internt som eventuelt kan svare på det! Vi håper at du ønsker å gi oss en ny mulighet i fremtiden, og da håper vi du blir positivt overrasket! /Vinjar
Prøver å bestille bank id på mobil og kodebrikke men blir møtt av en «bot» som prøver å svare på spørsmålene mine, men jeg trenger å snakke med en kundebehandler og ikke en «bot». Fint at dem har ordnet en bot som prøver å svare på spørsmål men er ikke morro når den legger på hver gang jeg ringer og ber om å snakke med en kundebehandler. Hatt veldig mange negative opplevelser med DnB der kundebehandlere også har vært spydige og ikke hjelpsomme. Anbefaler folk å ikke bytte bank til dem pga dette og at det er vanskelig og komme i kontakt med kundebehandlere. Hilsen en Skuffet kunde
Hei Dylan. Det var leit å høre. Vi ønsker at alle våre kunder skal få en god kundeopplevelse hos oss og vi ønsker å være tilgjengelig for kundene våre. Vår åpningstid er fra kl.07.00 - 23.00 hver dag på både chat og telefon 915 04800. Hvorfor chatbotten ikke har videreført deg til en kunderådgiver har jeg ikke mulighet til å svare på. Ha en fin dag! /Maren
Jeg er fra før av en trofast bedriftskunde hos DnB med ordnet økonomi. Søkte boliglån hos DnB, men ble ikke kontaktet av finansieringsrådgiver som lovt, noe som førte til at finansiering ble betydelig forsinket. Når jeg purret, beklaget DnB situasjonen og lovte at jeg skulle få en ny finansieringsrådgiver og bedre oppfølgning. Det viste seg i ettertid å være samme finansieringsrådgiver. Bortkastet tid og viser at DnB ikke tar kunden på alvor. Jeg endte derfor opp med boliglån i annen bank, og kommer også til å avslutte bedriftens kontoer hos dere.
Hei Mary. Jeg må starte med å beklage, vi ønsker å gi våre kunder god service noe vi ikke har gjort i dette tilfelle. Vi håper du er fornøyd med vår bedriftsavdeling og ønsker å revurdere bankbytte, selv om ikke privatavdelingen ytet servicen vi burde. Det er også en mulighet å sende inn en klager, du gjør du når du er innlogget i nettbanken. Trykk på fanen Dagligbank og Lån - Postkasse - Skriv til oss. /Maren
Jeg er fra før av en trofast bedriftskunde hos DnB med ordnet økonomi. Søkte boliglån hos DnB, men ble ikke kontaktet av finansieringsrådgiver som lovt, noe som førte til at finansiering ble betydelig forsinket. Når jeg purret, beklaget DnB situasjonen og lovte at jeg skulle få en ny finansieringsrådgiver og bedre oppfølgning. Det viste seg i ettertid å være samme finansieringsrådgiver. Bortkastet tid og viser at DnB ikke tar kunden på alvor. Jeg endte derfor opp med boliglån i annen bank, og kommer også til å avslutte bedriftens kontoer hos dere.
Hei Mary. Jeg må starte med å beklage, vi ønsker å gi våre kunder god service noe vi ikke har gjort i dette tilfelle. Vi håper du er fornøyd med vår bedriftsavdeling og ønsker å revurdere bankbytte, selv om ikke privatavdelingen ytet servicen vi burde. Det er også en mulighet å sende inn en klager, du gjør du når du er innlogget i nettbanken. Trykk på fanen Dagligbank og Lån - Postkasse - Skriv til oss. /Maren
Fullstendig kaos når man prøver feks å finne fullversjonen som ga fin oversikt
Hei Arne. Du finner fullversjonen på telefonen/nettbrettet ved å klikke på "Logg inn" - Skriv fødsels og personnummer og gå videre - "Gå til fullversjon" - Logg inn midt på siden. /Thomas
Alltid rask behandling av saker, og føler meg godt ivaretatt. Bra webløsninger for boliglån og aksjehandel.
Hei David. Så kjekt å høre! Tusen takk for en hyggelig anmeldelse! /Thomas
DNB like ikke at jeg kjøpte krypto for pengene mine og at jeg hadde tatt ut 100 000 fra paypal. Da ga de meg 2 uker på å "dokumentere" at dette ikke var hvitvasking av penger. Ellers ville de sperre kontoen min. Jeg har vært kunde der i 30 år. Jeg sendte en forklaring på alle transaksjoner, og fikk til svar at alle forklaringene måtte dokumenteres. "Du har en uke igjen bevise dette" Jeg måtte sende alle transaksjoner på alle nettsider de mente var suspekte. Og jeg måtte bevise at mine penger jeg hadde på konto hos dem var legetime. DNB, når jeg har penger hos dere, jobber dere for meg. Dere har sparken!
Hei Daniel! Kryptovaluta er definert å ha meget høy risiko i DNBs iboende risikovurdering, slik som også myndighetene vurderer det til. Kunder må forvente at det stilles krav til å frembringe god dokumentasjon for at vi skal kunne akseptere overføringer fra kryptovaluta. Normale investeringer og realiseringer innen kryptovaluta vil normalt ikke generere ytterlige spørsmål fra banken. Men ved eventuelle forespørsler på initiativ fra DNB, forutsettes det at selve investeringen kan dokumenteres i tråd med hvitvaskingsloven og midlenes opprinnelse. Ytterlig informasjon finnes på skatteetatens hjemmeside. /Mariell
Jeg prøvde å få tak i kundeservicen over telefon, 4 av 5 gangene fikk jeg ikke svar og ble bedt om å prøve igjen senere. Greit nok, tenkte jeg siden jeg ringte i tiden der det er stor pågang. Når jeg ringte på kvelden og skulle ha hjelp til problemet mitt, fikk jeg som svar om å ringe dagen etter fra 08-16. Jeg får ikke tak i de og har nå prøvd i 6 dager. Veldig skuffende
Hei Zulfeqar. Det var leit å høre. Vi ønsker at alle våre kunder skal få en god kundeopplevelse hos oss. Anbefaler deg å kontakte oss kl 08:00. Da er det som regel ikke kø. Det er ikke alle avdelinger hos oss som er åpen etter 16:00, så hvis du skal ha kontakt med en annen avdeling, må du ringe oss mellom 08-16. Ønsker deg en fin dag! /Thomas
Stort sett fornøyd med DNB. Men savner veldig Apple Pay. De støtter Google Pay, som er bra, til og med Fitbit pay og Garmin Pay. Men ikke Apple Pay. Er fornøyd med DNB, men syntes dette er latterlig at de ennu ikke har fått fingeren ut og implementert dette.
Hei Timmy og takk for tilbakemelding, det setter vi pris på! DNB har pt ikke noe avtale med Apple Pay. Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. /Betina