⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 371 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 371 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 371 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
997
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kundeservice?hva er det for noe?

Omtale av  Trond J

DnB torgalm.bergen er VÆRST på det!!! Samboeren kom grinende ut av banken! Skulle bare få ny brikke.Det hadde kundeservie sagt på tlf .To forskellige faktisk.At det var bare og stikke innom på dagen og få en ny.Der ble hun møtt av to som behandlet henne som dritt. Man skal ikke komme her og komme her.Det er jeg som eier denne banken... . .

Svar fra DNB Bank
09.11.2021 15:49

Hei! Dette var veldig leit å høre! Det er ikke slik vi ønsker å være. Vi har dessverre ikke kodebrikker på bankfilialene, men de skal kunne bestille det for deg. Det hadde vært veldig fint om din samboer kunne sende oss en melding fra postkassen i nettbanken sin, så vi får tatt det opp med de kunderådgiverne som har opplyst om dette, og med filialen på Torgallmenningen, slik at vi unngår at flere må ta en bomtur dit. Håper dere får en fin dag, på tross av den uhyggelige opplevelsen. /Lene

Finne innlogging fullversjonen

Omtale av  E. M. S

Ser det er mange som har problemer med å finne innlogging fullversjonen og det er jeg fullstendig enig i, så hvorfor skal det være så vanskelig å få gjort noe med det. Slik har det vært veldig lenge. Ellers er banken en av de bedre.

Svar fra DNB Bank
08.11.2021 17:16

Hei! Takk for innspill rundt forbedring av siden slik at man lettere kan navigere seg til fullversjonen om man er på mobil. Vi tar med oss dette innspillet videre. Per i dag så vil du kunne komme til fullversjonen om du går til dnb.no og så blar ned nesten helt nederst og trykker på "Om oss". Da kommer man videre til fullversjonen. Hyggelig å høre at du ellers synes at vi som bank er en av de bedre :) /Lars

Uærlig og lite hjelpevennilig

Omtale av  Kvinne 3

En bank for de som må ha bank uten annet alternativ. 20 år som saga kunde ble avsluttet på dagen.

Svar fra DNB Bank
08.11.2021 13:56

Det var trist å høre. Vi jobber alltid for å skape gode kundeopplevelser, og når noen opplever det motsatte ønsker vi veldig gjerne å vite hva som har gått gale. Håper at du vil ta kontakt med vår kundeservice slik at vi får tatt tak i saken. Du er ellers velkommen tilbake til oss når du måtte ønske. /Hilsen Even

Forferdelig kundebehandling

Omtale av  Anonym

Etter et samlivsbrudd for noen år siden måtte jeg få nytt finansieringsbevis for å kjøpe ny bolig. Har vært kunde i samme bank siden jeg var født, og som ble videre kjøp opp av DNB, hvor jeg hadde et langvarig kundeforhold. Etter samtale med kunderådgiver fikk jeg tilbudt på 1,7 MNOK i finansieringsbevis, noe som var ikke tilstrekkelig til å kjøpe ett-roms engang. Uken etter fikk jeg 4 MNOK i finanseringsbevis av Storebrand, noe som gav mening etter min inntekt og potensiell fremtidig inntekt. Når jeg konfronterte dette med rådgiveren på Grefsen (på den tiden) ble jeg latterliggjort, etter 28 år som kunde. I dag har jeg et hus til 20 MNOK med et lån i en annen bank. Håper dere råtner på rot DNB.

Svar fra DNB Bank
02.11.2021 18:40

Hei, det var leit å høre at du har opplevd dårlig kundebehandling fra DNB. Du er hjertelig velkommen til å kontakte en lånerådgiver hos oss for å sjekke hva vi kan tilby deg. /Viktoria

Transferring money

Omtale av  Yeganeh N

My bank account was terminated by dnb, i was asked to give a new account no so my money transferred to that by kontroll.utv I have emailed weeks ago but nothing happened.i am student and I really need my money here in Norway, it is for my life Expenses. 🥺😭

Svar fra DNB Bank
29.10.2021 13:44

Hi! Please contact our customer service at phone: 91504800 or by chat from the online bank so we can check this for you. Kind regards. /Betina

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Umulig å få kontakt med noe som helst.

Omtale av  Per A

Slett kontoene og bytt bank. Umulig å få kontakt med dem om noe som helst. Verste kundebehandling jeg noensinne har opplevd

Svar fra DNB Bank
28.10.2021 13:56

Hei, Per. Beklager at du har opplevd dårlig kundeservice hos oss. Slik skal det ikke være. Hvis du sender oss en melding fra postkassen i nettbanken din så skal vi følge deg opp med en gang! /Even

Godt fornøyd.

Omtale av  Svein

Har gode erfaringer når jeg søker lån og annen hjelp.

Svar fra DNB Bank
25.10.2021 13:45

Hei Svein! Takk for fin omtale :) Flott å høre at du er fornøyd! /Lene

Ikke fornøyd

Omtale av  Jonas

Bankkortet fungerer aldri, banken er alltid nede og man får da ikke sjekket saldo eller bruke vipps. Jeg kan fylle bensin ett sted og deretter dra på butikken hvor da kortet ikke funker. Har bare hatt problemer og må gå med kontanter konstant, og må låne bankkortet til samboeren nesten hver dag.

Svar fra DNB Bank
25.10.2021 12:06

Hei Jonas, det er leit å høre at du føler, og har fått dette inntrykket av oss! Her vil vi anbefale deg å kontakte vårt kontaktsenter så vi kan feilsøke dette videre og få problemet løst for deg, for slik som dette skal det ikke være! Vi håper du er villig til å gi oss en sjanse til å rette opp i feilene du har! /Vinjar

Håpløst å komme inn på fullversjon med mobilen.

Omtale av  Inger L. E

Alt er greit når man får se valgmuligheten "gå til fullversjon",men problemet er at umulig å finne ut hvordan man finner fullversjonen med mobiltelefon. Det skulle ha vært mulig å klikke f.eks på" betale til utlandet",så hadde man fått fullversjonen opp automatisk.Måtte ringe dnb for å få hjelp og det er for dumt,innviklet var det også,så nå har jeg glemt hvordan det var.Er ikke så ofte inne på fullversjon naturlig nok...blir lei av å plages.

Svar fra DNB Bank
25.10.2021 12:11

Hei Inger! Det er leit å høre du møtte på slike vanskeligheter! Her hadde vi satt veldig pris på om du kunne kontakte oss via nettbanken, og komme med forslag om hvordan vi kan bedre våre tjenester, så skal vi ta det med videre til teamet vårt som jobber med forbedring! Vi håper selvfølgelig du ellers er fornøyd med våre tjenester! /Vinjar

my card doesn't work

Omtale av  Filipoi L

I have a good experience with dnd. I'm an old customer. but I don't know why my card doesn't work

Svar fra DNB Bank
21.10.2021 13:21

Hi Filipoi! We are happy to see that you have a good experience with DNB. To check your card, please contact our costumer service at phone: 91504800 or by chat from the online bank, and we will help you. Kind regards, Betina

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Apple pay

Omtale av  Gary B

DNB living in a cave, where is Apple Pay, their only answer is we have Vipps, what use is Vipps when I’m trying to pay at a supermarket checkout, without my credit card, DNB is like some kind of dinosaur, when it comes to new technology, and like Nokia that learnt far too late DNB could go the same way, Wake up before it’s too late

Svar fra DNB Bank
21.10.2021 13:19

Hi Gary! Thank you for the review. We evaluate Apple Pay and other forms of mobile payment on an ongoing basis. What we bring - and when we bring it - depends on a number of factors such as maturity and demand in the market as well as technical and economic conditions. Best regards! /Betina

Snart ikke mulig å betale regninger

Omtale av  Jan L

Den gode gamle full versjonen er vist slettet😪 Velkommen til ny verson. Fy F@&#. Dårlig oversikt over menyen. Masse skjulte undermenyer. Finner ikke en positiv ting å si om dette😠😡🤬👹 Få den gamle fullversjonen tilbake.

Svar fra DNB Bank
20.10.2021 15:42

Hei Jan, Hvis du går til dnb.no og skriver inn bruker-ID’en din. Da kommer du til innloggingssidene for mobil. Der finner du "Gå til fullversjon" øverst til høyre. Du kan også trykke på Om oss nede på dnb.no, da vil du også komme til fullversjonen. /Maren

Umulig å komme inn på fullversjonen , som jeg MÅ for å kunne betale til UTLAND🤬

Omtale av  Turid

De nye endringene for innlogging er helt grusomme. Får gang på gang beskjed om at jeg er blitt sperret og må kontakte banken👎

Svar fra DNB Bank
20.10.2021 15:41

Hei Turid, Hvis du har problemer med å logge inn så kan du kontakte kundesenteret så kan de hjelpe deg, du når dem på telefon 915 04800 hver dag mellom 07.00 - 23.00. Når det kommer til å logge inn i fullversjonen så går du til dnb.no og skriver inn bruker-ID’en din. Da kommer du til innloggingssidene for mobil. Der finner du "Gå til fullversjon" øverst til høyre. Du kan også trykke på Om oss nede på dnb.no, da vil du også komme til fullversjonen. /Maren

Dårlig på absolutt alt.

Omtale av  Chorin O

Lån, Kundeservice. Begge to har jobb. Uten gjeld. Så fikk vi lån på tre millioner. Søkt på sparebank 5,9 sekunder lån. Ettersom vi har en leilighet men har ikke gjeld på den. Hos dnb tok w måneder varje dag hun sier du må sende nye dokumenter. Aldri ferdig med henne. Dårlig rådgiver på Dnb. Bytte til nye rådgiver samme ouensett vem tar din sak. Lei på Dnb. Har vært kunde sedan 97. Verste har opplevd hele mitt liv. Å vara kunde hos DNB. Bytter min firma og man min også. Hadde Dnb.

Svar fra DNB Bank
20.10.2021 15:41

Hei Chorin, det var leit å høre at du har opplevd dårlig kundebehandling fra DNB. Send oss gjerne en klage via nettbanken under fanen Dagligbank og Lån - Postkasse - Skriv til oss, så skal vi se nærmere på hva som har skjedd./Maren

Lave innskuddsrenter

Omtale av  Jan

DnB er rask med økning av lånerenter, og meget dårlig og sen med økning av innskuddsrenter !!

Svar fra DNB Bank
20.10.2021 15:43

Hei Jan, Leit å høre at du føler det slik. Det stemmer ikke at vi alltid er først ute med renteoppgang. Hvilken bank som er først, varierer. Bankene gjør uavhengige vurderinger av rentesituasjonen når de beslutter å endre renten på boliglån og innskudd, og det er forbudt å utveksle informasjon om mulige eller planlagte renteendringer. Økte innlånskostnader treffer alle banker. Erfaringsmessig stabiliserer prisene seg på det nye nivået seg i løpet av relativt kort tid. /Maren

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Hvorfor er fullversjonen så vanskelig å kunne logge inn i? Dnb har så mange digitale versjoner

Omtale av  Heidi G

Dnb sin fullversjon er den enkleste og beste og bruke syns jeg. Det har kommet flere versjoner av bankens digitale nett/mobil løsninger og disse gjør det stadig vanskeligere å finne frem til Fullversjon ser det ut til. Det synes bare mere forvirrende å skulle bruke bankens tjenester. Håper ikke målet med alle de nye versjonene er å skulle legge ned eller total forandre den gode gamle fullversjon?

Svar fra DNB Bank
20.10.2021 15:40

Hei Heidi! Vi skal beholde fullversjonen :) Hvis du går til dnb.no og skriver inn bruker-ID’en din. Da kommer du til innloggingssidene for mobil. Der finner du "Gå til fullversjon" øverst til høyre. Du kan også trykke på Om oss nede på dnb.no, da vil du også komme til fullversjonen. Håper dette hjelper deg /Maren

Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR