DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg har en far som er syk og klarer ikke å kjøre bil og vil gi den bort til meg datteren. Jeg er ikke kausjonisten hans. Jeg har ingen betalingsanmerkninger, jeg har ikke gjeld og tjener nesten 300 000,- i brutto årslønn. Billånet er på 100 000,- Så vanskelig det er å overta en bil. Ikke kunne jeg ta bil lån og ikke kunne jeg overta bilen. Blah blah blah.... Masse tullete regler. I framtiden etter denne bilen er betalt skal jeg holde meg unna DNB. Alle regningene til bilen blir betalt pr idag, skjønner ikke hva de tjener på å gjøre alt så skrekkelig vanskelig for folk!? Etter billånet er betalt skal holde meg langt unna disse.
Min mor kan vært kunde i 50 år. Aldri hatt anmerkning, vært i jobb hele sitt liv. De siste årene har hun leid leilighet, samtidig som hun har spart over 600000.Bil er nedbetalt og hytte til 2,5 millioner er nedbetalt. Nå skulle hun søke lån til en liten leilighet med en leileboer og medlåner...hun ble tilbudt 200000 i lån. Jeg er sjokkert,men ikke overrasket. DnB er og forblir en elendig bank. Anbefaler alle å bytte bank. Pensjonister fortjener mer verdighet.
Jeg har hatt DNB i hele mitt liv(28 år) fordi min mor jobber der. Jeg har alltid vært en sikker betaler, spart mye og har ikke annet lån enn et lite studielån. Min partner(sikker betaler med god inntekt) og jeg(grei inntekt) søkte 12.juni finansieringsbevis i DNB. Jeg snakket med flere kunderådgivere, for å legge inn søknaden rett. Kunderådgiver bekreftet 13.juni at alt lå riktig. Han fortalte at de var overbemannet om dagen og at det kunne ta opp til 5 dager før noen av deres ansatte «plukket» vår sak. Man står med andre ord ikke som et nr i køen. De ansatte velger hvem de hjelper. Ikke greit. Jeg hørte ikke mer fra DNB. 26.juni etterlyste jeg igjen(har spurt flere ganger) hva som skjedde med finansieringsbeviset vårt. De beklaget at de hadde «glemt saken vår» Sparebanken Vest, derimot, leverte finaniseringsbevis til oss 30 minutter etter vi tok kontakt. Med høyere sum enn vi søkte. Så mitt råd er - Bytt bank! Det var veldig lett! Man tjener ikke mye penger på å ha penger i banken i dag. Bankene slåss om kundene. Så det minste de han gjøre er jobben sin - Svare kundene sine
Jeg tror DNB sitter med mye gammel «legacy» og en historikk som gjør at de ikke er vant til å måtte konkurrere om kundene. Konsekvensen av det er fragmenterte og dårlige kundeopplevelser som gjør at de henger lenger og lenger etter konkurrenter som KLP og Sparebank1 på kundeservice og relevans. Jeg byttet nylig til KLP og var mye mer fornøyd.
Det kan være lett å la seg friste av DNBs fancy reklamer med tjenester du egentlig ikke trenger. Min sparebank som ble åpnet når jeg ble døpt endte opp som DNB og gjennom 46 år som trofast kunde har jeg fått ingenting igjen utover dårlig service. Det endte med at jeg byttet bank men å si opp kontoen tok flere år. Grunnen var gebyrer for kort jeg hadde avbestilt (og heller ikke fikk tilsendt) og forrenting som det var umulig å få i null fordi det hele tiden løp nye ører på og dermed nye regninger og nye gebyrer.... Aldri mer DNB!
Det som er bra er at jeg som ufør får trygda mi 1 dag før sparebank 1 og lignende banker.
Det er ingenting jeg finner bra ved DNB Bank. De har det verste kundeservice som jeg har opplevd noen gang. Det virker som de gjør alt i sin makt for å ikke ha noe menneskelig kontakt med kundene sine. Har man et problem som man trenger nød hjelp til, er det nesten som de sier direkte "synd, du kan henvende deg til et annet sted eller til de du har problem med". Når alt kan løses på noen minutter dersom man kunne bare møte noen ansikt til ansikt så vil de gjøre alt for at det skal ikke skje. Nei, det verste kundeservice som finnes!