DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ved flere anledninger har forespørslene mine ikke blitt behandlet, har ikke blitt ringt tilbake flere ganger når de sa at de skulle. Vurderer nå å bytte bank. Svært skuffende at man må ringe, etterspørre etc. tar enormt lang tid…
Hei Anna! Det var kjedelig å høre at du har opplevd. Ta gjerne kontakt med oss på chat via innlogget nettbank om du ønsker. /Viktoria
Jeg opplever en dramatisk endring i flere av tilfellene når kundeserviceen deres og måten de behadler kundene sine på. De er svært lite hjelpsomme. Jeg anbefaler at man bytter banken rett og slett. Denne banken har skuffet flere kunder på forskjellige måter. Denne bankvirksomheten må stenges, slik at man ikke får et generelt feilbilde av at en bankkundeservice kan være så hensynsløst. Det går utover andre banker også. Man føler seg håpløs når man snakker med DNB. Jeg har byttet til Nordea og synes Nordea er mer hjelpsom enn DNB.
Hei! Det er leit å høre at du har hatt slike opplevelser. Det ønsker vi selvsagt ikke. Vi ønsker å hjelpe alle våre kunder :) /Viktoria
Legitimering... Jeg har sagt fra en gang ved oppmøte at jeg hadde time for nytt pass 27. mai. Dette skulle noteres så fristen for legitimering skulle økes. Personen jeg snakket med sa faktisk selv at det kunne ta opp mot 8 uker å faktisk få passet. I dag fikk jeg den "endelige" SMS'en om at kontoene mine blir stengt om 2 uker. Det er ikke mulig å ringe. Får beskjed om å legge på da for mange ringer samtidig... Jeg har ikke mulighet til å legitimere meg før jeg får nytt pass! Når dette marerittet er over så skal jeg bytte bank!
Hei Ronny! I dette tilfellet så vil vårt kundesenter kunne bistå med å få utsatt fristen da du fortsatt venter på passet du har hatt time for. Det er svært mye trafikk inn til oss om dagen i forbindelse med relegitimeringsprosessen - spesielt på dagtid. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager (inkludert lørdager og søndager) både på telefon og chat. Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld /Lars
Over 50 minutter ventetid på telefon. Får tilbud om å bli ringt opp når det er min tur, taller ja til dette, og blir satt på vent når jeg svarer. Ikke mulig å få kontakt på chat, ikke mulig å snakke med noen på et kontor uten å ha time. Trenger du rask og hyggelig hjelp er ikke DnB banken for deg
Hei! Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. At vi må relegitimere en stor del av kundemassen har ført til unormalt stor pågang hittil i år. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager både på telefon og chat. Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld /Lars
Det virker som dere er uinteressert i kontakt med deres kunder: 20 minutters ventetid på telefon, ingen oppringingsmulighet, ingen e-post for kundeservice, over 1 times ventetid på kundebehandler på chat.
Hei! Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. At vi må relegitimere en stor del av kundemassen har ført til unormalt stor pågang hittil i år. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager både på telefon og chat. Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld /Lars
Jeg henger meg på det Tonje har kommentert tidligere her. Jeg kan ikke per i dag se noen god grunn til ikke å støtte Apple Pay - i hvertfall ikke når det i artikkelen det vises til for å gi svar på hvorfor de avventer, så sier de at Google Pay og Garmin Pay tilbys: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/vipps-eller-apple-pay-derfor-velger-dnb-a-satse-pa-vipps Den artikkelen er oppdatert 25. mai, så DNB lener seg tilsynelatende fortsatt på den når det kommer til vurderingen av Apple Pay. Jeg benytter Apple Pay hos andre bankforbindelser jeg har i dag, og har sålangt ikke blitt avvist i noen butikk - da har jeg vanskelig for å se at kun 1/3 butikker "og ikke dagligvarer støtter" Apple Pay, som artikkelen uttaler. Det er feil. Eller at argumentet er "..Men, så lenge du fortsatt må ta med deg lommeboka og kun kan bruke Apple Pay i noen få butikker, blir det mer en morsom opplevelse enn noe som kan ta over for hvordan du betaler i dag, sier Golding" Grunnen til at jeg i dag må ta med meg lommebok på butikken er at jeg er kunde av DNB, ikke at Apple Pay ikke støttes. Det jeg savner er mer detaljert argumentasjon for hvorfor Apple Pay ikke innlemmes. Jeg kan ikke finne noe oppdatert uttalelse fra DNB på dette som forklarer deres ståsted. Finnes det? Det er meget mulig det finnes argumenter for det, men da må de deles med oss. Er ellers fornøyd med DNB, men akkurat dette punktet er ganske frustrerende - i hvertfall når man ikke får/finner noe godt svar. På bakgrunn av dette vurderer jeg bankbytte.
Hei, Ole. Takk for en god og fyldig tilbakemelding. Det er ingen tvil om at betaling er rivende i utvikling, og Apple Pay er stadig oppe til vurdering hos oss (det er det faktisk!). De siste årene har vi satset på Vipps som betalingstjeneste i butikk, men det betyr ikke at vi utelukker andre alternativer. Det bevises ved at både Google Pay, Garmin Pay, FitBit Pay etc. kan benyttes gjennom DNB-kort. Innholdet i en del artikler på dnbnyheter.no er gammelt og delvis utdatert, så det er nok ikke alle påstander som var gjeldende den gang som tåler tidens tann i dag, som dette "1/3 av butikkene"-sitatet. Jeg har dessverre ikke mer inngående info om når Apple Pay blir lansert hos oss, men vi har etterspurt en oppdatering fra miljøene i banken som jobber med betaling. Håper at det vil komme en god forklaring på situasjonen på dnbnyheter etterhvert :-)
Banken som ikke ønsker direkte kundekontakt. Når du har et spørsmål er det umulig å få kontakt med noen som faktisk kan svare.
Hei. I dag har vi hatt ekstra stor pågang på telefon og chat, men gjerne forsøk igjen i ettermiddag/kveld. Vi er tilgjengelig frem til klokken 23:00. /Elisabeth