Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Nå må de snart våkne.

Omtale av  Kjetil

Jeg saga kunde og får mange flotte fordeler i banken! Men manglende støtte for Apple Pay gjør at jeg nå vurdere å bytte. Da må jeg også bytte på bedriften min selvsagt. Jeg hadde håpet å unngå dette. Men nå ser det ut til at DnB støtter alle former for trådløs betaling unntatt Apple Pay. Så da er det vel lite trolig at det noen gang kommer.

Svar fra DNB Bank
25.08.2022 15:00

Hei Kjetil, per dags dato velger vi å fokusere på Vipps over Apple Pay. Årsaken en måten Apple velger å styre tjenesten sin på, om de skulle endre holdningene sine vil vi raskt være ute med å støtte tjenesten! :) /Vinjar

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kunde i 24 år dem avslutter meg uten varsel mitt i min reise skikkelig leit

Omtale av  Hussein A

Skulle reise 2 timer før jeg fikk melding hei kundeforholde er avsluttet gå til ny bank stengte kodebrikke skulle selge min bil også skulle mota penger nå jeg sitter uten kontonummer og kodebrikke hvorfor dem vet ikke dem sier bare du er ikke her i systemet hade bra det er leit er fast kunde

Svar fra DNB Bank
22.08.2022 09:50

Hei Hussein! Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss etter 24 år som trofast kunde. Vi kan ikke undersøke enkeltsaker her på bytt.no, men håper du kan ta kontakt med kundeservice igjen slik at vi får undersøkt årsaken og eventuelt hjulpet deg med å opprette nytt kundeforhold hvis det er ønskelig. /Marthe

Not even worth one star

Omtale av  Martine

I’m new in Norway, having a proper income but DNB has no option for giving me a mortgage. Not willing to talk about my situation, not willing to think in options. DNB is not including foreigners into society. Horrible organisation.

Svar fra DNB Bank
19.08.2022 16:37

Hi. We are sorry if we could not give you the loan that you wanted. You are free to apply for a loan again at a later time. It can be various reasons that we could not solve this this time if you recently came to Norway. /Elisabeth

Håpløs kundeservice

Omtale av  Magnus B

Kundebehandlere oppleves som hyggelige og hjelpsomme. Dessverre er alt annet håpløst. Verdens mest ubrukelige chatbot gjøre det den kan for å irritere brukere. Evig lang ventetid på tlf og det tar latterlig lang tid før man får valg om å bli oppringt. Alt går tregt!

Svar fra DNB Bank
19.08.2022 10:50

Hei! Takk for positiv tilbakemelding til oss som jobber her, det var kjekt å lese, men veldig trist at du synes resten er håpløst. Chatboten er under kontinuerlig utvikling, så om du har tilbakemeldinger i forbindelse med samtaler du har hatt med den, er det supert om du sier i fra når du kommer inn til kundebehandler, slik at vi kan ta det videre. Ventetiden på telefon har vært veldig lang i det siste, mye på grunn av at vi har vært gjennom en stor relegitimerings-runde med kundene våre. Forhåpentligvis vil det snart være tilbake til normalen. Håper du får en fin dag, og takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding her. /Lene

Uetisk ledelse og dårlig kundebehandling

Omtale av  Esp

Umulig å få kontakt. Attraktive lokaler og filialer på gateplan er blitt stengt for publikum. Blir møtt med automatiske roboter som ikke fungerer. Svarer ikke på henvendelser, automatisk stemme forteller at "linjen ble brutt, prøv igjen senere" når man prøver å få kontakt. Den bankansatte som ledet DNBs kontor i Luxembourg og hjalp kundene med å opprette postboksselskaper i et skatteparadis, DNBs hovedmann i Panama Papers, har blitt belønnet med en plass i konsernledelsen.

Svar fra DNB Bank
18.08.2022 21:43

Trist å høre at du føler det er vanskelig å få tak i oss. Du kan bestille time her: https://www.dnb.no/privat/kundeservice/webform/avtalemote.html /Maren

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

DnB mangler en fullgod digital alternativ til bankkort

Omtale av  Digital H

De vil ikke ha Apple Pay. De vil heller ikke utvikle Vipps eller digitalisere kortene slik som Revolut. I en digital hverdag må vi fortsatt ha vår fysiske kort med oss. Det skaper masse hodebry når vi skal opprette ymse kontoer på apper lastet ned på tlf hvor enn vi er. Er dette virkelig noe som er så vanskelig å forstå? For en med DNBs kaliber vet jeg at det ikke er det tekniske, og kan unntatt Apple Pay argumentet ikke skjønne hva slags økonomiske forhold som styrer. Oppretter brukskonto hos en annen bank.

Svar fra DNB Bank
17.08.2022 17:27

Hei! Takk for tilbakemelding og engasjement. Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. /Marthe

DNB er ikke en bank for noen å benytte

Omtale av  Morten

Hold dere unna denne banken. De gjør som de vil med kontoene dine uten noe form for samtykke.

Svar fra DNB Bank
12.08.2022 21:12

Hei Morten! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, slik skal det ikke være. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 915 04800 eller via innlogget chat i nettbanken så vil en rådgiver få sett nærmere på dette og kontoene dine /Lars

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR