Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 369 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Nøytral trend

DNB Bank opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 369 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 369 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
995
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 369 verifiserte omtaler på Bytt.no

På tide å bytte bank.

Omtale av  Andre

Vært kunde hele livet men nå er det slutt. Mange grunner til det. Fått haugevis med varsler om at nå sperrer vi konto. Men ikke noe varsel om at bank id ble kuttet ut. Fikk bare mail at bank id virker ikke lenger. Det har blitt masse problemer pga. det. Takk skal dere faen i meg ha..

Svar fra DNB Bank
21.09.2022 14:04

Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Når det gjelder varsel om sperring av konto høres det ut som vi mangler oppdatert legitimasjon og/eller kundeopplysninger på deg. Dette er vi lovpålagt å be om. Vi kan dessverre ikke gå innpå enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan undersøke hva som har skjedd. /Tonje

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ikke noe apple pay

Omtale av  Philip L. A

Skjønner ikke hvorfor DNB ikke bare legger til apple pay, det er ingen grunn til å ikke gjøre det, det blir bare bedre for kunden hvis DNB åpner opp til flere muligheter til å betale på. Personlig så skulle jeg virkelig ønske det var apple pay, jeg tror det er mange som også hadde satt pris på om Dnb la til dette. Vipps og apple pay er to forskjellige konsepter, vipps funker bra til å overføre penger til andre, men detbli brukt svært lite til å betale i butiikker, derfor burde apple pay komme til DNB.

Svar fra DNB Bank
20.09.2022 22:33

Hei, per dags dato støtter vi ikke Apple Pay grunnet Apple sin måte å styre denne tjenesten på. Det er ikke bare vi som har tatt avstand fra denne løsningen, du kan lese mer om hvorfor vi og flere banker i hele Europa + EU har valgt å ikke støtte Apple i denne løsningen her: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eu-anklager-apple-for-a-misbruke-markedsmakt-med-sin-betalingstjeneste/14761499/ Skulle Apple endre sitt ståsted, vil vi raskt begynne å tilby tjenesten :) /Vinjar

Ref. min omtale om DNB Kundeservice for ca 3 uker siden/sperring av konto

Omtale av  Anne

Gjelder ikke lenger bare Kundeservice men DNB generelt. Styr unna denne banken og unngå unødvendig trøbbel. Min konto i DNB ble altså sperret for overføring til egen konto i annen norsk bank. Ref tidligere omtale. Men den var fortsatt åpen for innskudd. Som jeg ikke kjente til, og som jeg iht sperringen altså ikke kunne motta!! På spørsmål til DNB fikk jeg beskjed om at de jo ikke kunne sperre for pensjoner o.l. Har den siste tiden kontaktet banken flere ganger, snakket for 3 dager siden med en tilsynelatende normal og hyggelig person. Han ba om mitt kontonummer i annen bank, han kunne deretter overføre innestående beløp fra min DNB konto. Jeg regnet med at alt nå ville ordne seg. Men så enkelt skulle det ikke bli… intet skjedde… Den 16.d.m. fikk jeg 2 x beskjed fra dame (vet ikke om det var samme) at kontoen ville være åpen 1 time for overføring fra meg. Men ingen hadde sagt noe om at jeg først måtte slette forutgående forsøk på overføring (samme beløp). Det ble jeg etterhvert fortalt av «kontoen». Har sjekket idag, søndag 18.09, beløpet står fortsatt på min konto i DNB. !!!!!

Svar fra DNB Bank
19.09.2022 12:56

Hei. Det er leit at du har hatt en dårlig kundeopplevelse hos oss. Vanskelig å si hvorfor det har vært en del frem og tilbake i dialogen, men ta gjerne kontakt på telefon eller på chat (når du er innlogget i nettbanken) så kan vi se om overføringen går i orden. /Elisabeth

Ingen mulighet for Apple pay

Omtale av  Eggman

DnB støtter kun kontaktløs betaling telefon/klokke på Android enheter. DnB vil bare satse på Vipps, men som de fleste vet er Vipps en middelmådig løsning sammenlignet med Google wallet/Apple pay på butikk og lignende. Og ikke minst, en tryggere måte å betale på i innlandet og utlandet sammenlignet med gamle fysiske kredittkort. Var nettopp i kontakt med DnB kundestøtte, og de sa at det er mange som etterspør Apple pay. Selv er planen nå å bytte bank, selv om jeg ellers var fornøyd med DnB.

Svar fra DNB Bank
20.09.2022 22:35

Hei, den primære grunnen til hvorfor vi ikke tilbyr Apple Pay er måten Apple tar full kontroll over NFC-løsningen og ikke lar andre 3. parts tjenester benytte seg av løsningene på sine telefoner. En slik løsning syns vi ikke er brukervennelig for våre kunder, eller markedet. Du kan lese mer her: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eu-anklager-apple-for-a-misbruke-markedsmakt-med-sin-betalingstjeneste/14761499/ om hvorfor vi og flere andre banker over Europa tar avstand fra løsningen. Vårt ståsted vil endre seg raskt om Apple endrer driftingen av sine tjenester. /Vinjar

Ingen Apple Pay og rotete nettbankløsning

Omtale av  Rich

DNB har fortsatt ikke støtte for Apple Pay. Norges største bank burde gå foran som et godt eksempel når det kommer til teknologi. Det at markedet ikke er modent nok, og at det ikke er nok etterspørsel etter Apple Pay er dårlige unnskyldninger. Når Norges største bank ikke kan tilby tjenesten, så blir jo etterspørselen og modenheten holdt tilbake naturlig nok. Apple / iOS-enheter er de mest populære mobilenhetene i landet, men på tross av dette er det ikke noe problem å tilby både Google, Fitblt og Garmin Pay… Nettbanken er også rotete og fremstår som utdatert. Det er også frustrerende at mobilbank-appen og nettbanken har forskjellige funksjoner som ikke kan benyttes om hverandre.

Svar fra DNB Bank
20.09.2022 22:37

Hei, den primære grunnen til hvorfor vi ikke tilbyr Apple Pay er måten Apple tar full kontroll over NFC-løsningen og ikke lar andre 3. parts tjenester benytte seg av løsningene på sine telefoner. En slik løsning syns vi ikke er brukervennelig for våre kunder, eller markedet. Du kan lese mer her: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eu-anklager-apple-for-a-misbruke-markedsmakt-med-sin-betalingstjeneste/14761499/ om hvorfor vi og flere andre banker over Europa tar avstand fra løsningen. Vårt ståsted vil endre seg raskt om Apple endrer driftingen av sine tjenester. Nettbanken vår gjennomgår for øyeblikket mye endringer som vi håper å kunne lansere snart, men vi er ikke uenig i at den trenger en oppdatering. Endringene vi jobber med skal ikke bare endre utsende, men også effektiviteten på våre tjenester, og derfor trengs det noe lengre tid enn vi hadde ønsket! :) /Vinjar

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Bidrar med all informasjon og service jeg trenger forPrivat Bankink

Omtale av  Hans O. C

Bidrar med aii informasjon og service jeg trenger som kunde i DNB Private Banking

Svar fra DNB Bank
16.09.2022 11:06

Tusen takk for fin tilbakemelding! :) \Maren

Elendig

Omtale av  Kjersti Ø

Elendig service de er mest kjendt for å ødelegge kunder og sperre kort blir nok en anmeldelse på dnb

Svar fra DNB Bank
16.09.2022 11:07

Kjedelig at du føler det slik. Hvis du kontakter kundesenteret så kan de hjelpe deg med en løsning på problemet. \Maren

DNB Bank har 1 369 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR