Gjensidige Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Kundeservice er grusom, på grensen til latterlig. Har kjempet med dem lenge nå for å få satt NED tilgjengelig kredittgrense på MasterCard og har ennå ikke blitt ordnet, har hatt kontakt PR telefon og chat, men da sier de at de må ha det skriftlig og etter at de har fått det skriftlig haler de ut tiden og sender nye meldinger med «er du helt sikker» «kan du bekrefte» osv. :) Tror dessverre at da Nordea kjøpte opp Gjensidige Bank har de ansatte fulgt med over i Nordea Direct, så nå drar de «gamle» Gjensidig bank ansatte også Nordea sitt navn ned i søla. Grusomt, styr unna!
Ble frastjålet lommeboken. Gjensidiges representant var mer opptatt av å ta penger (uten å ha informert om det) for rebestilling av kort enn å få dem sendt til den adressen jeg etterspurte. 2 uker uten betalingsmidler, får ikke parkert, abonnementer jeg bruker i jobben blir sperret, og de henger seg opp i at de skal ha 100 kroner per kort som jeg ikke engang får min vei. Skuffet. Bytter nå.
Fikk først samme rente tilbud som hos SB1, men da jeg sa det, senket de renta ytterligere slik at jeg skulle velge dem. "lovende" tenkte jeg, "konkurranse innstilt, ønsker å gi bedre tilbud enn rivalen". Vel, FØR første betaling, faktisk før første regning kom, fikk jeg varsel på at renta hadde steget.. TIL det opprinnelige tilbudet jeg hadde fått fra dem OG SB1. Da ble summen pr mnd også annerledes, og så ble det betalingsrot. Ikke fikk jeg noe i posten, ikke fant jeg no på nett. Det viste seg at de hadde sendt dette til vipps. Det er jo forsåvidt min feil at regninga kom dit, men da jeg ble klar over dette, og prøvde å finne oversikt over lånet mitt, samt over fakturaer, både det som var betalt og det som var til forfall, så fant jeg ikke dette noe sted. Det gikk mye tid, og ble mye rot, med noen .. "som forstod lite".. på tlf. Det ble også dobbel betaling en måned, enda jeg egentlig bare skulle betale mellomlegget fra orginal sum til den nye summen (noe jeg ikke hadde fått info om noen steder, da jeg ikke får noe i posten, og ikke kan logge meg inn på hjemmesiden å finne oversikt over lånet). Tilslutt fikk jeg fakturabilde på mail, og fikk fast betaling inn i nettbank. Jeg tenkte at denne doble betalingen, den går jo rett på avdrag på lånet, men det vet jeg jo ikke, for noen oversikt over lånet, (tidligere betalinger, fremtidige betalinger og gjenstående beløp), det har jo ikke jeg som kunde tilgang til. Vel nå har det lånet i hvert fall gått som det skal med automatisk trekk i nettbank og jeg har ikke irritert meg no mer over gjensidige siden den gang. frem til nå. Jeg skulle inn å sjekke hvor mye det var igjen av lånet (vurderer å selge bil, og må da vite hvor mye jeg må betale for å innfri lån), prøvde å logge inn for å sjekke dette, og kom så på alt dette tullet her. På mail har jeg heller ingen oversikt. Det var jo et dokument som jeg skrev under da jeg tok opp lånet, med en plan over hvordan det ville se ut, men dette dokumentet er heller ikke på gjensidige sine nettsider (altså innlogget på min profil), og da jeg tenkte det kanskje lå i mailen, så er det eneste jeg har i mail, en link til nettsiden, hvor jeg altså ikke lenger har tilgang til disse dokumentene. en annen ting er jo også det at siden renta gikk opp allerede første betalinga, så vil jo ikke denne oversikten stemme :s For å være ærlig så minner dette meg veldig om svindelselskaper. Jeg sier IKKE at gjensidige er det, men de fremstår på samme måte, alt skal være skjult, det skal ikke være mulig å ha noen form for oversikt, kundebehandlere (vel altså tlf kundeservice) som fremmer rot og missforståelser, samt ikke forstår deg overhodet. Jeg har faktisk fått enda mer lyst til å selge bilen, bare for å innfri lån og ta opp i et anna selskap. Jeg skal aldri mer ta opp lån i gjensidige! De fremstår som useriøse og minner om svindelselskaper, selv om jeg forsåvidt er trygg på at et så stort og inngrodd norsk selskap ikke driver med det. STYR UNNA!
Har alltid fått god hjelp når jeg har behov. Alltid hygglige hjelpere når jeg trenger svar på noe.
Hvis du aksepterer at kontoer fjernes uten at du har gitt beskjed om det, at du ikke får behandlet Avtalegiroer, kodebrikke som ikke fungerer, Visa kort som ikke fungerer, dårlig kundeservice, tekniske løsninger mht kommunikasjon på bankens hjemmesider som ikke fungerer i det hele tatt, uprofesjonelle forklaringer på alle vanskeligheter med banken, så er dette banken for DEG.
Gjensidige bank er i utgangspunktet veldig bra, og har meget gode betingelser og tilbud til feks ys medlemmer. Den store bakdelen er appen deres som er helt horribel. Layouten er ekstremt dårlig og uoversiktlig, har flere ganget trykt feil, og endt opp med å bruke feil konto. Ikke får man meldig om beløp som ikke trekkes heller om man velger en konto som ikke har dekning. Her har gjensidige MYE å lære fra konkurrentene sine. Sparebank1 for eksempel, har helt nydelig layout og brukergrensesnitt. Anbefaler at dere skroter denne appen, for den er, dessverre, nærmest ubrukelig.
Var veldig fornøyd med gjensidige i begynnelsen med tanke på kundeservice, men fant fort ut at dette er en bank vi aldri vil bruke igjen. Meg og min samboer fikk finansieringsbevis og var klar for å kjøpe bolig. Før budrunde ringte vi og spurte gjensidige om alt var greit og om vi kunne gå inn i budrunden, da gikk de inn og sjekket saksnummeret og beviset vårt og vi fikk beskjed om at "Alt ser fint ut, kjør på! Lykke til". Vi vant budrunden, og kontaktet de angående kjøpet og hadde ett fin samarbeid frem til 2 uker etter vi hadde kjøpt. Da ringer de og sier at vi mangler egenkapital, og vi kontakter megler for å spørre om de kan kreve mer egenkapital når vi allerede har opplyst om inntekt, skattemeldinger, lønnslipper, egenkapital osv. Dette måtte vi gjøre før vi fikk beviset, så hvis vi manglet egenkapital mener jeg at de ikke burde gitt oss beviset, og i vertfall ikke si at vi kunne bare "kjøre på". Da megler ringte de trakk de finansieringsbeviset, dette fikk vi vite gjennom megler, og fikk en mail av gjensidige senere på dagen uten noen grunn for hvorfor. Når vi ringte og spurte om hvorfor, fikk vi ikke noe ordentlig svar.
Hadde en liten kunngjøring å gjøre, dette ble visst for vanskelig for Gjensideige. Har ventet i flere dager på en bitteliten kunngjøring. Men jaja skal bli kjekt å få byttet bank.
Veldig vanskelig og komplisert å gjøre ting. Tar flere uker å få fikset bankid, bli lettere og fiks passordfeil.
Svært gunstig rente på boliglån for deg som er organisert under YS-paraplyen. God rabatt på forsikringer. Brukervennlig nettbank. Kan bli bedre på innskuddsrente og gebyr.
Siden ligger stadig vekk nede. Umulig å gjøre transaksjoner. Manuelle transaksjoner kun mulig å gjøre frem til kl 16. Dette selvom mobilapp og nettbank ligger nede. Elendig vilje til å tilfredsstille kunder.
Gjensidige ringer meg, og jeg ber om å få ringe tilbake da jeg sitter i møte med eiendomsmegler. De sier NEI til det... De ber om skattemelding fra 2018 i februar - den kommer ikke fra skatteetaten før i April. Null kundeservice og manglende kompetanse hos låneavdelingen.
Å ta kontakt med Gjensidige er som å trampe i sirup mens du forsøker å fortelle noen som har på hørselvern hva du trenger/ lurer på. Nettbanken deres er en vits. DnB hadde bedre nettbank 15 år siden enn hva Gjensidige har nå, så her har utviklingen stått stille. Vi flyttet fra DnB til Gjensidige p.g.a bedre vilkår, men bortsett fra vilkårene så har vi vært misfornøyd fra dag 1. Nå kommer vi til å bytte igjen, selv om det er pes. Orker ikke mer! Bytter ikke tilbake til DnB, vurderer Sbanken.
Er veldig fornøyd med Banken, Anbefaler den til andre.
Alt for formalistisk fokus. Prøvde ikke å se kunden, eller potensialet i kunden. Virket som de ikke hadde fokus på salg i det hele tatt. Langt strengere enn andre banker, selv om kravene fra statlig hold er oppfylt. Man får følelsen av at de ikke ønsker å ha deg som kunde.