Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
La inn en betaling 8/4 før kl 11.00. Påske. Beløpet står som reservert på konto, men mottaker får ikke pengene. Og beløpet er trekt fra konto. Samme svar hver gang du ringer…. Det bør gå inn i morgen…. Bør ikke, det skal gå inn til mottaker!!!!! Det er nu vanlig virkedag, men samme svar. Litt vanskelig å forklare til mottaker…. Hvem tror på feil i banken. Får ikke hjelp av noen, blir nu veldig skeptisk til banken.
Hei, Jorun. Takk for tilbakemeldingen. Dersom du la inn en betaling den 8.4, som ikke var en bankvirkedag, så vil ikke betalingen komme til mottaker før påfølgende bankvirkedag. Dersom beløpet har blitt belastet kontoen din allerede, så tyder det på at du kan ha valgt at betalinger skal utføres umiddelbart. Standardvalget er at de venter på neste avregningstidspunk som du finner en god oversikt på her: https://nordea.no/tidsfrister . Pengene vil uansett ikke ankomme mottakers konto før de ordinære tidsfristene for betalinger, som er førstkommende bankvirkedag tirsdag 11.4, omtrent 07:00. Du kan forresten også finne en kvittering på betalingen i nettbanken, som du kan gi mottaker. Klikk på «betalinger» så «søk etter betalinger». Finn så betalingen, og klikk på datoen på betalingen. Deretter klikker du på «Skriv ut» for å produsere en kvittering du kan skrive ut, eller lagre som en PDF og sende til mottaker digitalt. På kvitteringen skal mottaker kunne se status på betalingen, beløp, kontonummer til kontoen du har betalt til mm. Jeg kan dessverre ikke se på din konkrete betaling her, men ta gjerne kontakt med vår kundeservice for en nærmere forklaring på hvorfor pengene ikke har ankommet mottaker. Dersom du ikke har fått noe hjelp til å undersøke dette nærmere ved tidligere kontakt, så er det svært uheldig å lese. Dette er noe vi enkelt skal kunne undersøke for deg, og noe vi gledelig skal kunne hjelpe deg med å finne ut av. /Mikael
Svakheter i bankens system tillater overtrekk ved identitetstyveri og banken registrerer ikke politianmeldelsen, etterforsker ikke saken nøye men presser kunden til å dekke tapet selv: Dessverre har jeg hatt flere svært ubehagelige opplevelser med Nordea og vil si at det å bli kunde hos Nordea er en av de største feilene i mitt liv. For 15 år siden var jeg på en kort ferie på Gran Canaria. På en restaurant/bar i Las Palmas kopierte noen ansatte kortopplysningene mine da jeg betalte for det vi hadde fått servert. Kort tid senere ble mitt Nordea Visa-debetkort (uten kreditt eller kassekreditt) på mystisk vis overtrukket for €4000, penger som jeg aldri hadde og aldri ville kunne ta ut selv fra en minibank. Jeg tok raskt kontakt med banken og konsulatet. Konsulatet fortalte meg at dette var en kjent svindelmetode i dette området som flere turister hadde blitt utsatt for. Jeg brukte halve ferien min på dette og brukte en hel dag på å reise til en spansk politistasjon for å lage en rapport. De var ikke spesielt hjelpsomme, men noterte saken min og jeg fikk en kopi av papirene. Nordea ba meg så sende inn disse papirene, noe jeg gjorde med en gang jeg kom hjem. Men nesten et år senere fikk jeg melding fra banken om at de ikke hadde registrert politianmeldelsen i mappen min fordi de mener den ble mottatt for sent. De sa at det er en veldig kort foreldelsesfrist på disse sakene. Hvorfor ble jeg ikke informert om det på forhånd slik at jeg kunne ha sendt en faks hvis vanlig post ikke var rask nok? Jeg har hele tiden forsøkt å få banken til å se på nytt på denne saken og forhåpentligvis gjøre en endring angående dette kravet som skyldes dette identitetstyveriet som jeg ble utsatt for. Jeg var ikke uforsvarlig, ingen fikk tak i koden min eller kortet mitt. Derfor bør banken ta ansvar for at deres system kunne tillate kriminelle med tilgang til betalingsterminal for bedrifter å overtrekke et debetkort for så mye penger som kunden aldri har hatt tilgang til selv. Jeg tror det burde være åpenbart for alle. Det har dessverre ikke vært tilfelle, selv om jeg i 2016 ble informert av en rådgiver om at hun skulle se på saken på nytt, fikk jeg aldri noen tilbakemelding. De har heller ikke kontaktet meg på mailen min angående saken, men uten forvarsel sendt den videre til inkasso. Jeg vil selvsagt betale ethvert rettmessig krav for penger jeg selv har lånt, men jeg synes ikke det er riktig at jeg skal holdes ansvarlig for denne svakheten i bankens og Visas system, når jeg ikke har opptrådt uansvarlig eller gjort noe galt, men bare utsatt for en kriminell handling. Skjønner ikke hvorfor banken ikke brukte mer ressurser på å spore opp de som faktisk tok ut disse pengene fra kontoen, det burde de kunne se i sitt eget system ved hjelp av VISA. Dette er en advarsel til andre, og med håp om at en snill sjel i storkonsernet Nordea kan gjenoppta denne saken slik at vi kan komme til enighet hvor jeg som kunde ikke vil føle meg utnyttet og villedet av et stort banksystem . Hvis banken ordner denne saken, må jeg nok redigere alle anmeldelsene og artiklene jeg har lagt ut på internett og i sosiale medier. Banken påstår sikkert i kommentarfeltet under at de gjerne vil hjelpe, men jeg har vært i kontakt med Nordea flere ganger og kommer ingen vei, fordi de har solgt gjelden videre til diverse inkassoselskaper som prøver igjen og igjen å presse meg å betale for noe som jeg ikke burde være ansvarlig for, med flere og flere renter lagt på kravet. Nordea hevder også at de ikke lenger har mine kontoutskrifter fra 2008 eller politianmeldelsen i arkivet.
Hei Olav. Takk for at du tok deg tid til å skrive denne tilbakemeldingen til oss. Først og fremst så må jeg si at det var kjedelig å lese at ferieturen din endte med at du ble utsatt for svindel. Det er på ingen måte en gøy erfaring. Det er også trist å lese at du ikke fikk den hjelpen du trengte av oss for 15 år siden. Vår ytterste prioritet er å stille vår kunnskap tilgjengelig til deg, på en hyggelig og profesjonell måte, for å hjelpe deg med dine banktjenester. Om du sitter igjen med en følelse av å ha blitt utnyttet og villedet, så er det ikke noe vi ønsker å være bekjent med, og langt fra slik vi ønsker å fremstå i dag. Skulle du ønske å gi oss en ny sjanse i fremtiden, så kan du være trygg på at vi i dag har gode rutiner, ansvarlige og dyktige kolleger, som skal kunne gi deg den beste hjelpen når du trenger det. /Mikael
Jeg har vært kunde hos Nordea (før dette K-Bank og Kredittkassen) siden 1979, og er såkalt Premiumkunde. Men banken er allikevel ikke interessert i å følge opp kundeforholdet det hele tatt. Da jeg for noen uker siden oppdaget at jeg hadde vesentlig høyere rente på bolglånet enn det markedet tilbyr, var det i flere uker helt umulig å komme i kontakt med banken - unnskyldningen var at man hadde mye å gjøre. Og jeg har nå oppdaget at jeg også kan få mye bedre rente på innskudd. Det kan se ut til at Nordea rett og slett "melker" de loyale kundene sine. Jeg er i alle fall nå på vei over til ny bank.
Hei Øystein. Tusen takk for tilbakemelding. Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi ønsker selvsagt å beholde deg som kunde, og beklager at vi ikke har møtt forventningene dine. Om du tar kontakt med oss igjen, håper jeg at vi kan rette opp i inntrykket ditt. Ønsker deg en fin dag! /Kaja
Først og fremst så deres nettbank fungerer ikke. Den vil ikke åpne seg! Man kan vente i evigheter uten lykke. Videre stiller de miliard spørsmål. Bra at de ikke spør om hvordan min b...sj ser ut! Det er supervanskelig å gjøre noe som helst, bestille, åpne. Ingenting fungreer i denne banken!
Hei Luna! Det ikke godt å høre at du er missfornøyd med oss, og ikke har fått hjelpen du trenger. Ut ifra det du skriver ser det ut til at du har måttet oppdatere din kundeinformasjon. Dette er informasjon vi er lovpålagt å innhente med gjevne mellomrom grunnet hvitvasking. Skulle du fortsatt ikke komme inn etter at du har besvart disse spørsmålene kan du ta kontakt med Kundeservice på telefon eller chat så vil vi kunne hjelpe deg med dette. /Ole
Gurimalla! -jeg er sjokkert! Det er ikke mulig å laste ut kontoutskrifter fra Nordea på en spesifikk konto. Dvs. hvis du har fire kontoer og bare vil ha kontoutskriften for jan 2023, - fra den ene kontoen, -vil du få en fil med alle fire kontoene samlet for jan. For å finne stedet du skal laste ned filene, må du gå til et helt annet sted på nettsiden og det er ca 5-6 klikk før du kan starte utvelgelsen av månedene. Dette er så gammeldags at jeg ikke har ord... jeg blir flau I andre banker kan jeg der jeg står (på kontoen) velge kontoutskrift og laste ned i pdf/excelformat. (jeg har bedriftskontoer i annen bank). Nordea - adjø! Hilsen ingeniør
Hei Jørgen, Tusen takk for konstruktiv tilbakemelding. Det stemmer at det ikke er mulig å hente ut kontoutskrift for én spesifikk konto, her vil samtlige konti med transaksjoner innenfor en kalendermåned komme med på utskriften som sendes til Nett- og Mobilbank. I Nettbanken er utskriftene tilgjengelig ved at du trykker på navnet ditt øverst til høyre og videre "Dokumenter" --> "Avtaler og dokumenter", i Mobilbank finner du dem ved å trykke "Profil" --> "Dokumenter". Utskriftene sendes i PDF og kan lastes ned og lagres lokalt på enheten du bruker. Det er mulig å hente ut transaksjoner på konto i PDF ved at du angir et søk, her trykker du på ønsket konto under Oversikt og videre "Dato". Når du har skrevet inn ønsket periode kan du videre trykke "PDF" for å laste ned de ønskede transaksjoner. /Steffen
Hvorfor får ikke man satt inn penger i butikk ! Det er bare tull! Jeg byttet nettopp til Nordea bank fra Dnb men nå flytter jeg tilbake til Dnb fordi de har har den ordningen. Nordea dere burde våkne opp.
Hei Alex, Tusen takk for tilbakemelding. Vi tilbyr fremdeles ikke kontanttjenester i butikk, men dette er til vurdering. Om du skal sette inn kontanter må du bruke din nærmeste innskuddsautomat. Du finner oversikt over automater og åpningstider her: www.nordea.no/kos /Kaja
Det gjelder personkonto og det meste fungerer OK, men det jeg er misfornøyd med er at jeg ikke lenger kan laste ned månedlige kontoutskrifter. Det fikk man tidligere. Jeg kan bare laste inn bevegelsene på skjermen men ikke lagre eller skrive ut. Utføringen av kundeoppdatering var også vanskelig å finne fram i og var avhengig av hjelp på telefon. Det resulterte i forsinket oppdatering med sperring av kontoen uten varsel som følge. Det er også en glipp i bank ID appen som noen ganger gjør den utilgjengelig ved kortbetaling til utlandske selskap
Hei Bjørn, Tusentakk for omtale. Vi setter pris på all tilbakemelding slik vi kan forbedre produktene og tjenestene vi tilbyr. Jeg vil gjøre deg oppmerksom på at det fremdeles er mulig å laste ned kontoutskrifter som tidligere. Om du trenger veiledning vil jeg anbefale at du tar kontakt med kundeservice på Chat eller telefon. /Kaja