Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Prøvde å få tilpasset beløpsgrensen ... helt håpløst å komme i kontakt med de. Chatten virker ikke - du blir kastet ut etter noen minutter (varslet ventetid = mer enn 15 min.). Pøver du å ringe er det minst 63 min. ventetid!!! Hva dirver de med? Men heldigvis får topp sjeffen i banken godt betalt for ... NOTHING!!! Dritt lei av de - må finne ny bank som fortjener navn "bank"!
Hei, Tomas! Må virkelig beklage for den lange ventetiden vi har hatt den siste perioden - slik skal det selvfølgelig ikke være. Selv om våre rågivere jobber på spreng for å få tatt ned køen, opplever vi fortsatt stor pågang. Gjerne forsøk å kontakt oss tidlig på dagen, eller mellom 19:00 - 21:00 da køtiden vanligvis er kortere da. Et annet tips er å ringe inn til oss fra Mobilbanken under fanen "Hjelp", her vil du være ferdig identifisert når du ringer og ventetiden blir da kortere. Vi håper virkelig at du vil fortsette å benytte oss som bank 😊. /Sander
Har hatt Nordea flere år med boliglån. Nylig søkte jeg om billån og kom i kontakt med en kunderådgiver via mail. Hele dialogen har vært lite hyggelig og lite behjelpelig. Jeg fikk et tullete svar om å si i fra «når leiligheten et solgt», uten noe mer detaljer om min forespørsel. Deretter fikk jeg mail dagen etter om at søknaden av lånet var avslått. Jeg fikk godkjent i andre banker der jeg har gode kundeforhold. De har ringt, stilt spørsmål, vært positive og jeg har fått følelsen av at de virkelig ville hjelpe og ha meg som kunde. I motsetning til Nordea som har hatt en elendig dialog, og null service. Midt i en vanskelig livssituasjon avsluttet Nordea også avdragsfrihet på boliglånet og var helt blanke på å fortsette det en kort tid. Jeg skal vekk fra Nordea så raskt som overhodet mulig, og kommer aldri til å ha en krone i denne banken igjen. Elendig service og kundeoppfølging.
Hei, Takk for at du ga oss tilbakemelding. Jeg beklager at du har hatt en dårlig opplevelse, og jeg forstår frustrasjonen din. Vi tar tilbakemeldingen din på alvor. Det er tydelig at vi ikke har levert den servicen du forventet, spesielt når det gjelder kommunikasjonen rundt billånet og avdragsfriheten på boliglånet. Dette er noe vi vil jobbe med å forbedre. Hvis du vil diskutere saken videre eller om det er noe spesifikt vi kan gjøre for å rette opp, anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på telefon 232 06001 eller via chat på nordea.no. Vi vil gjøre vårt beste for å finne en løsning. / Yousof
Har vært gjennom Nordea Direct og overført til Nordea. Det har vært noen år hvor det meste ikke har fungert, en sammenhengende følelse av terror. Nå skulle Nordea innføre ny BankID, med et opplegg jeg ut fra erfaringer visste de ikke ville greie. Jeg fikk rett, nok er nok, nå er jeg på tur inn i banken som ligger som nr. 2 på rankingen her.
Hei, Kalle. Det er svært leit for meg å lese at dette er opplevelsen du har av Nordea etter du ble flyttet fra Nordea Direct. Dette er på ingen måte opplevelsen vi ønsker at kundene våre skal ha. Jeg vet ikke helt hva du refererer til med vår nye BankID, men det er beklagelig dersom løsningene ikke fungerte slik som du ønsket. Jeg håper du blir fornøyd med ditt nye bankforhold, dersom våre veier krysses på et senere tidspunkt er du alltid velkommen tilbake. / Mathea
Får ikke satt inn penger i bank i butikk. Dette er meget dårlig. Skjerp dere Nordea.
Hei Trygve! Det hørtes merkelig ut. Vi tilbyr tjenesten kontantinnskudd- og uttak i butikk, og har en grense på 4000 kr hver 30. dag. Det er fint om du vil kontakte vår kundeservice på telefon 232 06001 eller åpner en chat fra Nettbanken/Mobilbanken, så kan vi undersøke hva som var årsaken til at dette feilet. Håper å høre fra deg. /Andrine
Solgte bil der kjøper brukte trygt oppgjør fra Nordea. Er meget skeptisk til å godta dette neste gang. Pengene ble ikke utbetalt før etter 10 dager. Dette viste seg å være pga at selger ikke hadde sendt inn kjøpekontrakt eller svart på spørsmål. Dette måtte jeg selv gjøre til kjøper selv om mailene fra Nordea tilsa at pengene var på vei. Følte meg ikke trygg i det hele tatt under denne prosessen. Anbefales Ikke!!!
Hei Ronnie😊 Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med bilsalget ditt. Jeg vil anbefale deg å ta dette videre med Nordea Finans, som er de som tilbyr denne tjenesten for salg/kjøp av bil. Nordea Finans har en egen kundeservice som kan bistå deg om du har spørsmål og kan undersøke saken din nærmere om ønskelig. Du kan kontakte dem ved å gå til http://www.nordeafinans.no og "Kontakt oss". Alternativt kan du ringe dem på telefon 232 06021, mandag – fredag mellom kl. 09:00 og 16:00. /Andrine
Sperret BankID uten forvarsel fordi jeg ikke hadde nok produkter hos dem. Dette er for dårlig.
Hei Tor. Dette hørtes veldig merkelig ut. Vi sperrer ikke din BankID-tilgang basert på hvor mange eller hvilke produkter du har hos oss. Det kan være flere grunner til at BankID blir sperret. En av disse kan være langvarig inaktivitet eller for mange feilforsøk på innlogging. Dersom du ikke kjenner igjen noen av disse gjelder i din situasjon vennligst ta kontakt med vår kundeservice på telefonnummer 23206001 så skal vi finne ut årsaken til at dette har skjedd. / Everth
// Jeg bruker mobilbetaling og har ikke brukt bankkort, men likevel trekkes det månedlige beløp fra kontoen min! Dette er en form for utnyttelse, hvor pengene mine må betales uansett hvilken metode eller unnskyldning som brukes.
Hei Victor! Takk for omtalen! Belastningen på 25 kr per måned er pris for det vi kaller Min dagligbank, som inkluderer blant annet en Brukskonto, ett Bankkort, nett- og mobilbank. Du kan lese mer om Min dagligbank her: https://www.nordea.no/min-dagligbank /Ole