Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
479 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
479 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 479 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
324
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig kundebehandling

Omtale av  Kunde

Har hatt Nordea flere år med boliglån. Nylig søkte jeg om billån og kom i kontakt med en kunderådgiver via mail. Hele dialogen har vært lite hyggelig og lite behjelpelig. Jeg fikk et tullete svar om å si i fra «når leiligheten et solgt», uten noe mer detaljer om min forespørsel. Deretter fikk jeg mail dagen etter om at søknaden av lånet var avslått. Jeg fikk godkjent i andre banker der jeg har gode kundeforhold. De har ringt, stilt spørsmål, vært positive og jeg har fått følelsen av at de virkelig ville hjelpe og ha meg som kunde. I motsetning til Nordea som har hatt en elendig dialog, og null service. Midt i en vanskelig livssituasjon avsluttet Nordea også avdragsfrihet på boliglånet og var helt blanke på å fortsette det en kort tid. Jeg skal vekk fra Nordea så raskt som overhodet mulig, og kommer aldri til å ha en krone i denne banken igjen. Elendig service og kundeoppfølging.

Svar fra Nordea Bank
31.05.2024 17:38

Hei, Takk for at du ga oss tilbakemelding. Jeg beklager at du har hatt en dårlig opplevelse, og jeg forstår frustrasjonen din. Vi tar tilbakemeldingen din på alvor. Det er tydelig at vi ikke har levert den servicen du forventet, spesielt når det gjelder kommunikasjonen rundt billånet og avdragsfriheten på boliglånet. Dette er noe vi vil jobbe med å forbedre. Hvis du vil diskutere saken videre eller om det er noe spesifikt vi kan gjøre for å rette opp, anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på telefon 232 06001 eller via chat på nordea.no. Vi vil gjøre vårt beste for å finne en løsning. / Yousof

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Nordea får det ikke til.

Omtale av  Kalle

Har vært gjennom Nordea Direct og overført til Nordea. Det har vært noen år hvor det meste ikke har fungert, en sammenhengende følelse av terror. Nå skulle Nordea innføre ny BankID, med et opplegg jeg ut fra erfaringer visste de ikke ville greie. Jeg fikk rett, nok er nok, nå er jeg på tur inn i banken som ligger som nr. 2 på rankingen her.

Svar fra Nordea Bank
24.05.2024 12:18

Hei, Kalle. Det er svært leit for meg å lese at dette er opplevelsen du har av Nordea etter du ble flyttet fra Nordea Direct. Dette er på ingen måte opplevelsen vi ønsker at kundene våre skal ha. Jeg vet ikke helt hva du refererer til med vår nye BankID, men det er beklagelig dersom løsningene ikke fungerte slik som du ønsket. Jeg håper du blir fornøyd med ditt nye bankforhold, dersom våre veier krysses på et senere tidspunkt er du alltid velkommen tilbake. / Mathea

Skandale

Omtale av  Trygve K

Får ikke satt inn penger i bank i butikk. Dette er meget dårlig. Skjerp dere Nordea.

Svar fra Nordea Bank
23.05.2024 09:48

Hei Trygve! Det hørtes merkelig ut. Vi tilbyr tjenesten kontantinnskudd- og uttak i butikk, og har en grense på 4000 kr hver 30. dag. Det er fint om du vil kontakte vår kundeservice på telefon 232 06001 eller åpner en chat fra Nettbanken/Mobilbanken, så kan vi undersøke hva som var årsaken til at dette feilet. Håper å høre fra deg. /Andrine

Utrygt oppgjør fra Nordea!

Omtale av  Ronnie M. Ø

Solgte bil der kjøper brukte trygt oppgjør fra Nordea. Er meget skeptisk til å godta dette neste gang. Pengene ble ikke utbetalt før etter 10 dager. Dette viste seg å være pga at selger ikke hadde sendt inn kjøpekontrakt eller svart på spørsmål. Dette måtte jeg selv gjøre til kjøper selv om mailene fra Nordea tilsa at pengene var på vei. Følte meg ikke trygg i det hele tatt under denne prosessen. Anbefales Ikke!!!

Svar fra Nordea Bank
16.05.2024 12:27

Hei Ronnie😊 Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med bilsalget ditt. Jeg vil anbefale deg å ta dette videre med Nordea Finans, som er de som tilbyr denne tjenesten for salg/kjøp av bil. Nordea Finans har en egen kundeservice som kan bistå deg om du har spørsmål og kan undersøke saken din nærmere om ønskelig. Du kan kontakte dem ved å gå til http://www.nordeafinans.no og "Kontakt oss". Alternativt kan du ringe dem på telefon 232 06021, mandag – fredag mellom kl. 09:00 og 16:00. /Andrine

Sperret BankID uten forvarsel

Omtale av  Tor

Sperret BankID uten forvarsel fordi jeg ikke hadde nok produkter hos dem. Dette er for dårlig.

Svar fra Nordea Bank
03.05.2024 13:45

Hei Tor. Dette hørtes veldig merkelig ut. Vi sperrer ikke din BankID-tilgang basert på hvor mange eller hvilke produkter du har hos oss. Det kan være flere grunner til at BankID blir sperret. En av disse kan være langvarig inaktivitet eller for mange feilforsøk på innlogging. Dersom du ikke kjenner igjen noen av disse gjelder i din situasjon vennligst ta kontakt med vår kundeservice på telefonnummer 23206001 så skal vi finne ut årsaken til at dette har skjedd. / Everth

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Utnyttende

Omtale av  Victor

// Jeg bruker mobilbetaling og har ikke brukt bankkort, men likevel trekkes det månedlige beløp fra kontoen min! Dette er en form for utnyttelse, hvor pengene mine må betales uansett hvilken metode eller unnskyldning som brukes.

Svar fra Nordea Bank
02.05.2024 10:33

Hei Victor! Takk for omtalen! Belastningen på 25 kr per måned er pris for det vi kaller Min dagligbank, som inkluderer blant annet en Brukskonto, ett Bankkort, nett- og mobilbank. Du kan lese mer om Min dagligbank her: https://www.nordea.no/min-dagligbank /Ole

Pleide å være veldig glad i denne banken.

Omtale av  Tor

For noen år tilbake skjedde det noe med Nordea. Virker nesten som de ikke vil ha oss som kunde lenger. Datasystemet deres virker helt ødelagt. De klarte ikke å finne ut av om boliglånet var betalt som det skulle, jeg spurte flere ganger og de sa alt var i orden. Men så fant en av de til slutt ut at vi skyldet 42000 og i tillegg hadde det vokst 10 000 kroner ekstra i gebyrer. Sløvt av oss, men vi ringte flere ganger for å finne ut av det. Etter dette mistet jeg all tiltro til de.at de la til 10 000 kr på bare 3 måneder er helt utrolig og at de ikke tok noe selvkritikk er utrolig. 3. Telefoner tok det å finne ut av noe som kunne vært funnet ut av lenge før det ble et problem. Og vi måtte betale for det. Det siste halvåret har vært beinhardt økonomisk grunnet denne feilen.

Svar fra Nordea Bank
02.05.2024 11:11

Hei Tor! Takk for omtalen din. Jeg blir lei meg av å lese at du har hatt denne opplevelsen med oss her i Nordea. Det er absolutt ikke slik det skal være, har du noe utestående på noen av lånene dine her skal alle hos oss klare å se dette uten at det medfører konsekvenser for deg. Jeg håper fremtidig dialog blir enklere, og at du alltid vil få svar på dine henvendelser når du er i kontakt med oss. /Ole

Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR