Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Har prøvd i flere dager å få kontakt med en kundebehandler. Først gjennom chat - men hver gang det er 'min tur', eller bare noen minutter igjen av ventetiden, så står det bare at tjenesten avsluttes, prøv igjen senere? Jeg har prøvd å sende melding automatisk gjennom nettsidene, dette feiler også. Men det utroligste er når jeg ringer dem, og får beskjed om over 100 minutters ventetid. Igår, 190 minutters ventetid! Kommer til å bytte bank om ikke dette endrer seg.
Hei Thale! Vi har hatt mer trafikk enn normalt nå de siste dagene i forbindelse med at vi innhenter legitimasjon på våre kunder der vi har manglet dette. Dette har ført til tidvis lange køer, og vi har gjort tiltak for å bedre dette så snart som mulig. Om ikke lenge er dette arbeidet over, og da vil køene nok forsvinne igjen. /Andreas
Burde vært forbudt å drive bankvirksomhet på denne måten! Etter å ha vært kunde der i snart 60 år (Kreditkassen/Nordea), føler en seg SPYTTA PÅ! "Vi gir deg 14 DAGERS FRIST til å MØTE i banken med pass, ellers SPERRES kontoene dine" "Køen på kundetelefonen er for øyeblikket 95 MINUTTER", "ønsker du å bli oppringt - tast ditt nr" Var det noen som ringte opp igjen da? NEI! Da er det muligens på tide å bytte bank, og råde alle til å holde seg langt unna Nordea! Det værste er at regjeringer tillater sånn virksomhet! What's next? Parkometer på sengekanten? (470,- for å sove, og 820,- for å stå opp?) Eneste trøsten er at vi lever i endens tid og at hele satans verden snart blir brendt opp!
Vi har kunder som har vært kunder hos oss i mange år, og som vi kjenner godt og vet hvem er. Men mange av disse har opprettet kundeforholdene i en tid der regelverket og rutinene i banken var annerledes. Når man tidligere skulle opprette et kundeforhold så viste kundene legitimasjonen til den ansatte i banken, før det da ble skrevet på en blankett at dette var gjennomført, det ble da ikke tatt kopi av legitimasjon eller scannet digitalt slik som det blir gjort i dag. Bakgrunnen for at bankene nå innhenter oppdatert gyldig legitimasjon på de kundene der vi ikke allerede har dette lagret er at Hvitvaskingsregelverket er oppdatert - og dette må vi som bank og samfunnsaktør forholde oss til. Køene inn til oss kommer av at det er langt flere som tar kontakt med oss vedrørende legitimeringen enn vi hadde forutsett. Vi har iverksatt tiltak for å sørge for at køene skal bli lavere og at vi skal få svart alle som ønsker å snakke med oss raskere enn det vi klarer i dag. /Andreas
Chat - ventetid på 4 timer Telefon - oppleved ventetid på over 130 minutter. Tilfeldig om du får tilbud om at de kan ringe tilbake. De ringer tilbake kun 1 gang, så hvis du tilfeldigvis er borte fra telefonen så må du vente 100+ nye minutter. Slik var det ikke i 2018 - så de må ha redusert kapasiteten nå nylig. Vurderer sterkt å ta med lån og alt over i ny bank. Dette er for dårlig!
Hei Børge! Vi har akkurat nå mange som tar kontakt med oss og dette har ført til store køer inn til oss. Dette kommer av at vi har satt igang arbeid med å innhente legitimasjon på kunder, noe som har ført til flere henvendelser enn vi forutså. Om ikke lenge er dette arbeidet over og vi håper og tror at køene da er tilbake til normalt nivå. Vi må bare beklage om du har måtte vente lenge, jeg vil også tipse deg om å sende oss en melding via nettbanken under 'Digital Postkasse' så vil vi kunne hjelpe deg der med det du skulle lure på. /Andreas
Ny kunde, trenger ny passord og Nordea mobilbank ikke svar på over 2,5 timer. jeg er Svensk kunde også i nordea, der svar dom, der fungerer mobilbank. men ikke Norge. Ringt 23206001 to ganger nå firstegang i 1,5 timer og andra gang i 2,5 timmer ikke noe svar?
Hei Anders, Takk for din tilbakemelding! Det er leit å lese at du har forsøkt å kontakte oss uten å få svar. Om det er nytt personlig passord til BankID du trenger, så kan dette bestilles ved å bruke valget "Glemt passord" under innloggingen. Har vi ditt mobilnummer og e-postadresse registrert vil du få tilsendt et nytt automatisk. Vi har i det siste hatt unormal stor pågang inn til oss, som da har medført noe ventetid. Du skal vite at vi jobber på spreng for å besvare alle som ønsker å snakke med oss. Dersom du har aktiver innlogging med fingeravtrykk i Mobilbanken, så kan du der starte en chat med oss da vi normalt har en del kortere ventetid på chat enn telefon. /Morten
Nordea har en svært dårlig kundeservice. Hverken på telefon eller på chat er de noe spesielt flinke på å svare. Kompliserte og ikke brukevennlige løsninger. Styr unna så fort som mulig.
Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding, Toni! Det er ikke kjekt å lese at du ikke har fått den hjelpen du fortjener når du har vært i kontakt med oss. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå. Håper at du gir oss muligheten til å rette på inntrykket på et senere tidspunkt. Ha en fin dag videre! /Morten
I går kontaktet jeg Nordea sin chat boks, og fikk beskjed om å ringe kundeservice for å fikse problemet mitt. Så ringte derfor kundeservice i dag, og fikk beskjed om 13 minutters ventetid. Etter å ha ringt i over en time uten svar ga jeg opp. Fikk heller ikke tilbud om å bli ringt opp, som jeg har opplevd at de fleste har i dag. Noe av den dårligste kundeservicen jeg har vært med på, og tror dessverre Nordea har undervurdert viktigheten av god kundeservice. Tror neppe jeg er den første kunden de mister på grunnlag av dette.
Hei Thea, Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Jeg må bare beklage at du ikke fikk den hjelpen du trengte når du var i kontakt med oss på chat, samt at den estimerte ventetiden ikke var helt korrekt. I enkelte tilfeller kan en oppleve å få oppgitt en estimert ventetid som er mye lavere enn hva som faktisk blir reell, i andre tilfeller kan det være motsatt. Det er uansett for dårlig av oss at vi ikke yter den servicen til deg som du fortjener. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå. Håper du gir oss muligheten til å bedre inntrykket på et senere tidspunkt. Ha en fin dag videre! /Morten
Nettbank kræsjer når du skal prøve å åpne konto. Mobilbank mangler mange funksjoner. Begge ligger langt bak i design og utforming. Gammeldags.
Hei. Beklager at du har problemer ved opprettelse av konto. Om du kontakter oss på telefon 232 06001 eller sikker chat, så vil vi selvsagt hjelpe deg med det. Når det gjelder mobilbanken så kan jeg gledelig meddele at en ny app er like rundt hjørnet. Den er planlagt lansert i løpet av 2019, og jeg håper du blir fornøyd med den :) /Silje