Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
479 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
479 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 479 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
324
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kundeservice dårlig

Omtale av  Rune

Prøvde å nå kundeservice. Oppgitt 40 min ventetid, de ringte tilbake etter 80 min og de la umiddelbart på. Prøvde chat, ble avbrutt 2 ganger. Til slutt henviste chat til kundeservice. Prøvde kundeservice, 44 min ventetid....

Svar fra Nordea Bank
09.09.2019 14:22

For noen måneder siden, så hadde vi enorm pågang til kundeservice en periode og det resulterte derfor i veldig lang ventetid for kundene våre. Dette er selvfølgelig svært beklagelig, men jeg kan meddele at pågangen har roet seg betraktelig og du skal komme gjennom til oss ganske raskt når du ringer eller chatter med oss. Det at chatten bryter, skal normalt ikke skje, men det er vanskelig å si noe om årsaken til at dette skjedde. Om du fortsatt opplever at chat bryter når du tar kontakt med oss, vil jeg anbefale deg å forsøke via en annen nettleser eller via mobilbanken neste gang. /Fredrik

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Upersonlig hvor bl.a. bank ID er ekstremt ustabil

Omtale av  Williamsen

Hos Nordea blir man møtt med neserynking og oppgitte miner hvis man en sjelden gang viser seg i banken for å be om et råd. Hos Nordea er du et nummer i et system, hvor det ikke er rom for å vurdere saker i en helhetlig sammenheng, og det er sannsyneligvis bare noen år til alle kundebehandlerne blir erstattet av datamaskiner. Jeg krever ikke mye av en bank, men et minimum av service må man kunne forvente. Man må også kunne forvente at bank-ID, som er påloggingssystem for så mange tjenester i Norge, fungerer. Det er ganske håpløst å skulle bestille en flybillett, eller å skulle betale en regning på tampen av betalingsfristen, når ikke Nordea Koder fungerer (deres innovative-innloggings-app) ikke fungerer. Jeg bytter bank i dag.

Svar fra Nordea Bank
10.09.2019 09:31

Hei Williamsen. Vi ønsker selvfølgelig ikke at kundene våre ikke skal føle seg verdsatt eller føle seg som et nummer i et system hos oss. Vi er helt avhengig av kundene våre og ønsker at alle skal føle seg velkommen og ivaretatt i Nordea. Vi har gjort en del endringer de siste årene i forhold til at man nå må booke tid for å komme innom filialer og lignende. Dette betyr ikke at man aldri får snakke med den man kanskje ønsker å snakke med, det betyr rett og slett bare at man avtaler tid på forhånd. På denne måten har rådgiver satt av tid til å hjelpe kundene med alt de måtte trenge hjelp til. Det samme gjelder om man ønsker å bli kontaktet per telefon. Da setter vi opp en tid hvor rådgiver ringer tilbake. Hver enkelt kunde er viktig for Nordea og vi jobber hver eneste dag med å skreddersy løsninger og gi kundene våre produkter tilpasset deres behov. Det er beklagelig å høre at du ønsker å bytte bank og jeg håper du har valgt å bli hos oss slik at vi får rettet opp inntrykket du sitter med. /Fredrik

Utilgjengelig

Omtale av  Linda

Glimrende kunderådgiver, men tjenestene er ikke gode, og kundeservice er sjokkerende utilgjengelige og dårlige på å hjelpe.

Svar fra Nordea Bank
10.09.2019 09:31

Hei Linda. Først og fremst er det hyggelig å høre at du er fornøyd med rådgiver hos oss. Det setter vi pris på å høre. Når det gjelder de digitale løsningene og produktene våre, jobber vi hver eneste dag for at disse skal fungere optimalt og for å videreutvikle det vi allerede har. Når det kommer til videreutvikling, så er tilbakemelding fra våre kunder i stor grad vesentlig. Send oss gjerne konkrete forslag på hva du synes ikke er godt nok og eventuelle tiltak vi kan gjøre for at disse tjenestene skal bli bedre, så sender vi dette til ansvarlig avdeling. Vi hadde en periode tidligere i år hvor det var enormt med pågang inn til kundeservice, noe som gjorde at det ble lange ventetider for kundene våre. Dette er selvfølgelig ikke optimalt og vi har gjort mange ulike tiltak som nå har redusert køen betraktelig. Nå skal du komme raskt i kontakt med oss når du ringer eller starter en chat. Hvis du har opplevd at servicen er dårlig, så er dette noe vi tar alvorlig og vil ta videre internt. Alle kundene våre skal oppleve å få den hjelpen de trenger og hvis dette ikke er tilfelle, er det viktig for oss å få beskjed. /Fredrik

Dårlig

Omtale av  Per

Prøvde å bli kunde i banken men det var ikke mulig, ingen tilbakemelding.

Elendig på det meste

Omtale av  Kat

Uoversiktlig nettbank, elendig kundeservice, kun chat og robot som er tilgjengelig. Ikke muligheter for å sende mail, så du må sitte i kø på chatten ekstremt lenge til tider. Høy rente i forhold til andre banker, har fått høyere rente enn det nye kunder tilbys to ganger på under ett år. Bytter bank!!

Svar fra Nordea Bank
10.09.2019 09:31

Hei Kat. Det er trist å høre at du ikke er fornøyd med oss som bank. Vi jobber daglig med at kundene våre skal være fornøyde hos oss og jobber med å gi de beste løsningene og tjenestene som passer for hver enkelt kunde. Vi hadde en periode tidligere i år hvor det var enorm pågang inn til kundeservice, både på chat og telefon, og dette er selvfølgelig ikke optimalt. I denne perioden ble det satt i gang utallige tiltak for å redusere køen og nå er denne betraktelig redusert. Du skal nå komme raskt i kontakt med oss både på telefon og chat. Vi har også en løsning for å sende e-post via vår hjemmeside, men der kan vi kun hjelpe med generelle spørsmål. Dersom du trenger hjelp til noe som går direkte på kundeforhold, kan du gjerne benytte digital postkasse i nettbanken. Når det kommer til rente på boliglån, så jobber vi får å være konkurransedyktig i markedet. Hver lånesak blir også vurdert individuelt utfra en rekke kriterier. Dersom du er misfornøyd med renten din, er du hjertelig velkommen til å kontakte oss slik at vi får en rådgiver til å se på dette for deg. /Fredrik

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Byråkrati

Omtale av  Rolf E

Nordea er sentralisert, langt vekk fra lokale kunder. Tjener du bra, har god sikkerhet og lånebehov langt under kravene fra Finansdepartementet, finn en bedre bank.

Svar fra Nordea Bank
10.09.2019 09:28

Hei Rolf. Det er veldig leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Det stemmer at vi har lagt ned filialer de seneste årene, men vi har også en del løsninger som gjør at du ikke trenger å møte oss i en av våre filialer. Du kan blant annet få et nettmøte med rådgiveren din. Det blir en videosamtale gjennom nettbanken din, slik at du kan være med på møtet selv om du er hjemme eller på jobb. Vi har også tatt flere tiltak for at kundeservice skal være lett tilgjengelig for deg, og du kan når som helst ringe eller chatte med dem. Vi setter uansett stor pris på tilbakemeldinger og forslag til hva vi kan gjøre bedre. /Fredrik

En helt ny kundeopplevelse i 2019.

Omtale av  The-Capitalist

Veldig hjelpsom kundeservice. I tilegg bra priser, spesielt for aksjehandel.

Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR