Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert oktober 2024
Nordea Bank
1.8
476 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
476 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 476 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
53
22
23
56
322
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dyr boliglånsrente og vanskelig å avslutte kundeforhold

Omtale av  Sondre T

Jeg byttet til Nordea med lovnad om god rente på mitt boliglån. Dette lå godt under markedspris og jeg var godt fornøyd i 6mnd. Etter at styringsrenta gikk og en sjekk i markedet, lå jeg plutselig solid over markedspris. Jeg byttet tilbake til min gamle bank. I etterkant har Nordea nektet å lukke min gamle konto og har fakturert meg terminbeløp for en ubrukt konto. Dette ble først ryddet opp i da jeg igjen måtte kontakte dem. Likevel er kontoen min enda ikke lukket. Nå nylig fikk jeg beskjed om at Nordea har kjøpt opp Danske Bank og at de gode vilkårene på mitt 365-bensinkort forsvinner. Selv om jeg gjentatte ganger har informert om at jeg ikke er interessert i et kundeforhold i Nordea og at jeg ønsker å avslutte mitt kundeforhold, fortsetter jeg å få dialog om overføringen. Jeg vil også gi kritikk til kundeservice hos begge selskapene som hverken har callbackfunksjon eller informasjon om hvor du er i køen når du ringer dem. Helt håpløst. Nordea har dessuten en fryktelig uryddig nettbank som gjør det vanskelig å holde oversikt over utgiftene.

Svar fra Nordea Bank
15.10.2024 17:00

Hei Sondre. Det er trist å lese om din opplevelse hos oss. Det skal selvfølgelig ikke være slik at vi ikke skal være behjelpelige med å avslutte din konto hos oss. Her blir det vanskelig for meg å kommentere/hjelpe med kontoen på grunn av personvern og anbefaler at du kontakter oss direkte angående denne kontoen. Det er slik at fordelen din på 365-kortet vil falle bort ved overgangen, men vi vil også snart tilby cashback på kredittkort hos oss. Om dette er noe som er aktuelt for deg er du velkommen til å søke om kredittkort hos oss! Det skal heller ikke være slik at du mottar informasjon om overgangen når du ikke ønsker det. Vi trenger da at du kontakter oss direkte angående dette slik at vi får undersøkt grunnen til at du fortsatt mottar informasjon som du ikke ønsker. Vi har for tiden hatt stor pågang og dette har ført til at vi har blitt nødt til å slå av callbackfunksjonen slik at vi får fokusert på kundene som ringer inn først og beklager for ulempen dette har medført for deg. Vi setter pris på din tilbakemelding og vil presisere at du alltid er velkommen tilbake som kunde i fremtiden om dette skulle være aktuelt for deg! /Yousof

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kundeservice i bunnen

Omtale av  Epok

Kundekonsulenten var arrogant og lite behjelpelig etter å ha godkjent billån. Konsulenten svarte alltid kort og grinete ved kommunikasjon.

Svar fra Nordea Bank
11.10.2024 12:10

Hei, Så leit å lese om din dårlige erfaring med Nordea Finans her. Selv om dette ikke er oss direkte, så skal vårt datterselskap etterleve våre gode Nordea-verdier, og skal på ingen måte være arrogant og lite behjelpelig i kontakt med deg som kunde. På vegne av vårt datterselskap så må jeg bare beklage for din opplevelse, også skal jeg sørge for at de får din tilbakemelding om denne erfaringen. Hos alle Nordea selskaper så skal du bli behandlet med respekt, og du skal få god hjelp. Dersom du fortsatt har noe uoppklart med de, så vil jeg tro og håpe at de retter opp dette dårlige inntrykket om du kontakter deres kundeservice og gir de en ny sjanse, så skal jeg ta med denne generelle tilbakemeldingen til de også. /Mikael

Dårlig kundeservice

Omtale av  Martin

Dårlig kundeservice. Måtte vente på svar om refinansiering nesten 1 måned. Meg og samboeren har spart opp en god del penger i banken og synes de fortjener ikke tilliten med å drive alt som vi spart opp.

Svar fra Nordea Bank
10.10.2024 11:39

Hei Martin. Det er leit å lese at du har hatt en dårlig erfaring med refinansieringsprosessen hos oss. Vi har stort fokus på kundetilfredshet og derfor blir hver enkelte søknad personlig behandlet av rådgiver i dialog med søkeren. Vi beklager at du måtte vente så lenge og håper at du ønsker å gi oss en ny sjanse til å vise at vi bryr oss om alle kundene våre og strekker oss langt for å møte forventningene dine. / Everth

Norges største drittbank

Omtale av  Freddy

Nettbank etablert i internetts gullalder. Nedetid flere ganger i uken, gjerne daglig. Ren gambling om de er oppe eller ikke når du trenger dem, daglig, gjennom hele året. Nordea har, uten tvil, Norges dårligste og mest inkompetente tekniske kompetanse. Denne gjengen har garantert kake på kontoret når nett og mobilbank har kjørt i 24 timer i strekk uten og knele.

Svar fra Nordea Bank
09.10.2024 11:02

Hei Freddy. Jeg forstår din frustrasjon angående tekniske problemer som har rammet Nett- og Mobilbank den siste tiden. Dette har hatt skyld i flere årsaker som denne gang har skjedd veldig tett på hverandre. Vi har et solid IT-team som jobber kontinuerlig med å forebygge og motslå både systemfeil og dataangrep, og er på saken nesten øyeblikkelig når disse problemene oppstår - uavhengig av når på døgnet dette skulle skje. Det er beklagelig at du har hatt en dårlig erfaring med våre digitale tjenester, vi setter pris på din tilbakemelding og dette tar jeg med videre slik at vi kan bli enda bedre. / Everth

Gjør deg selv en tjeneste og styr unna

Omtale av  Berken

Hvis du er glad i å ha penger, men ikke tilgang til dem, så er Nordea banken for deg!! De har over flere måneders tid nå hatt så ustabil mobil og nettbank at det er til å gråte av. Har ved flere anledninger hatt behov for overføring mellom egne kontoer, noe man bare har muligheten til en gang i skuddåret. Anbefaler alle å holde seg unna. Latterlig dårlig.

Svar fra Nordea Bank
09.10.2024 11:12

Hei Berken. Vi har dessverre opplevd en del tekniske problemer og tjenestenektangrep som har rammet nett- og mobilbanken den siste tiden. Vår IT-avdeling har jobbet på spreng for å fikse systemfeil og gjenopprette koblingen så fort som mulig når slike problemer har oppstått. Vi er godt rustet for utfordringer som dette og forberedt til å håndtere situasjonen på best mulig måte. For å kunne hjelpe deg og resten av våre kunder har vi den siste tiden forsterket kundeservice og da det var ekstremt mye pågang utvidet åpningstidene slik at vi kunne hjelpe så mange som mulig. Det er selvsagt en frustrerende situasjon når man ikke får logget inn eller gjennomført betalinger selv i nettbanken, men vi håper at du har likevel fått hjelpen du trengte og vi setter stor pris på din tålmodgihet. / Everth

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Dårlig kundeservice

Omtale av  Kristin N

For det første 2 timers ventetid!! Og så klarer dei å trekke penger fra meg hver måned uspesifisert og ikke får jeg penger tilbake heller..jeg er misfornøyd med hele banken.Snart bytter jeg bank

Svar fra Nordea Bank
02.10.2024 14:00

Hei Kristin. Det er trist å lese at du ønsker å bytte bank. Vi for tiden stor pågang og beklager for den lange ventetiden. Informasjon om gebyrer som blir trukket fra din konto blir spesifisert på dine kontoutskrifter. Om du mener at du er trukket feil skal vi selvfølgelig undersøke dette nærmere for deg, men da trenger vi at du kontakter oss direkte på vår kundservice via chat i nettbank/mobilbank eller på telefon 232 06001. Vi håper på å høre fra deg! /Yousof

Helt utrolig dårlig

Omtale av  Sveinung H

Merkelig hvor mye problemer det er mulig for en bestemt bank å ha med alle sine løsninger, nettbank å mobil bank spesielt.

Svar fra Nordea Bank
24.09.2024 12:00

Hei Sveinung. Takk for at du deler din opplevelse. Vi beklager de problemene du har opplevd med våre tjenester den siste tiden. Nylig gjennomførte vi planlagt vedlikehold. Parallelt har vi registrert en økning i tjenestenektangrep (DDoS-angrep) i Norden. Kombinasjonen av disse faktorene har ført til at enkelte av våre IT-tjenester i perioder kan være trege eller utilgjengelige. Det er viktig å understreke at disse problemene er utelukkende tekniske. Det dreier seg ikke om brudd på personvernet, og verken midler eller sensitive kundeopplysninger er påvirket. Hovedprioriteringen vår er at kundene alltid skal ha tilgang til tjenester. Vi jobber nå uavbrutt med å stabilisere tjenestene og sørge for normal drift, og beklager for ulempene og problemene dette har skapt for deg som kunde. /Yousof

Nordea Bank har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR