Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg er såkalt prioritert premiumkunde i Nordea. Lojal kunde i 35 år, likevel bytter jeg til annen bank. Nordea er nå en topptung, byråkratisk bank, fjernt fra kundene. 😩
Har vært kunde i Nordea hele livet. Renten på sparekontoen har ikke vært spesielt bra, så har ikke tjent noe særlig på å ha pengene mine hos dem. De har en del gebyrer her og der, og har ikke de beste rentene generelt. Nett- og nettbankløsningen deres er rett og slett utdatert, og føles verken oversiktlig eller brukervennlig. Kommer derimot ikke til å bytte bank med det første. Hovedsakelig pga. deres (mer eller mindre) gebyrfrie studenttilbud, som jeg er ganske fornøyd med. De har også mange minibanker og innskuddsautomater spredt rundt omkring. Har ellers ingenting negativt å si om min erfaring med kundeservicen, uten at jeg er føler meg imponert av den heller. Ville personlig ikke anbefalt banken, med mindre du er student og kan takle nettløsningen.
Det finnes absolutt INGENTING bra med denne banken. Den har ødelagt så utrolig mye for meg og min familie. Havnet i en vanskelig situasjon og de kunne ha hjulpet oss men lot være. De er umulig å få tak og når vi legger igjen beskjeder blir de ikke fulgt opp. Saksbehandler lyver kronisk og sier h*n har ringt når dette absolutt ikke er sant. Lista er så ufattelig lang med feil og mangler med denne banken, men det verste er at de har sviktet så til de grader hvor vi kunne ha fått hjelp.
Det er ikke noe annet å si enn at det er helt ræva i alle ledd. Trekker ikke auto-trekk, som er på 3500kr/mnd fordi det mangler penger på konto (dagen etter lønningsdatoen, som er autotrekk-datoen er det alltid over 30,000 der) Men får alltid brev om at det mangler penger på konto. Jeg har hatt Nordea i over 10 år, men etter at min tidligere rådgiver pensjonerte seg, har jeg kun negativt å komme med. Hadde Nordea drevet i en annen bransje hadde de gått konkurs for lenge siden...
Mine erfaringer er mye de samme som andre, nesten umulige å komme i kontakt med. Deres avdeling her byen ble forskanset i høst. Man må avtale møte med kunderådgiver hvis man er heldig å få fatt i denne. Kundeservicen blir dårligere og dårligere men når sant skal sies er de ikke alene om det, det ser ut til å være et tegn i tiden at bankene fjerner seg mer og mer fra kundene. Har lyst til å bytte men vet ikke helt om jeg tør å ta skrittet.
Utenom at jeg synes nettbankløsningen kunne vært noen hakk bedre er jeg ellers fornøyd. Har fått god oppfølging av kundekonsulenter i lokal bank og bra lånevilkår. Kundeservice på telefon har jeg også gode erfaringer med.
Har ikke så mye med banken å gjøre da jeg ordner det meste på nettet, men vurderer å bytte bank.