Santander har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Var dum å satte inn penger etter et bilsalg, men da jeg ville ta pengene ut startet problemene. Etter utallige telefoner, lovet de å overføre pengene til min brukskonto i en annen bank. Etter 2 måneder var fortsatt ikke pengene kommet inn. Jeg sa opp kontoen hos Santander og de lovet at pengene skulle være på konto innen en måned. Nå har det gått over 3 måneder og jeg får fortsatt beskjed om at pengene overføres.
De ringer meg opp til 5 ganger daglig til alle tider. Jeg har en liten baby hjemme som krever sitt så har ikke så store muligheter for å svare hele tiden. Spurte om betalingsfri måned, men fikk bare et frekt svar om at det kunne jeg ikke. Etter det la de bare på uten å engang si hade. Vil nå bare betale lånet ferdig for å sleppe maset deres.
Useriøst selskap som justerer rente opp og opp etter at du har opprettet lånet. På 10% rente på caravanlån etterhvert. Å ved nytegning var renten på 5,2% etter sjekk på nettsiden deres samme dag. Prøvde å snakke med de men ble gjort narr av.
De ringer fra forskjellige nummer hver dag. Jeg skjønner ikke hvorfor, for jeg har aldri hatt noe med santander å gjøre!
På meg virker det som at Santander ønsker å holde personer undertrykt så lenge som mulig! Kanskje de håper på en total makt over disse personene? Jeg har ikke vært i kontakt med ovennevte selskap på lang tid. Min gjeld til dette selskapet er kjøpt opp av andre, og blir betalt i.h.t. avtale til det nye selskapet. Allikevel klarte Santander å stoppe min avtale med leverandøren av varen, da jeg ønsket å ta den på avbetaling., Hvor lenge skal jeg straffes for feilaktige avgjørelse begått for x antall år siden? Konklusjon: Min erfaring er at nevnte selskap kun er ute etter å tjene penger på kundene, og benytter alle fremgangsmåter ukritisk. Her er det IKKE kunden som er i fokus!!
Jeg ønsker å advare andre fra å gå inn i et kundeforhold med et så useriøst selskap. Man er jo vant til en viss standard hos ‘vanlige’ banker og kan bli sjokkert over lavmål hos denne, så styr unna!
Kundeservice er rett og slet lystløgner de har gjort det sånn at vi sitter med svarte per idag og det begrunn av at de har ikke styr på hva pengene går til når kunder betaler inn, og de overholder ikke avtaler som blir avtalt og sender heller ikke bekreftigelse selv om kunde ber om en bekreftigelse og maser om det i ettertid. De notere heller ikke avtaler ned, jeg kalder santander for svindler efter min mening da jeg også viser dok på betalt regninger, men de mener det noget andet selv om det er til billån. Anbefaler ikke Santander på det sterkeste
Helt forferdelig at jeg skal betale 118,- hver måned termingebyr på leasing avtale !!! Dette nevnte ikke bilfirma noe om. Som en stille protest betaler jeg kun papirfaktura. Santander for i alle fall noe å gjøre for termingebyret sitt👎👎
Når man handler og skal betale via Santander så får du infoen i nettleseren etter endt kjøp. Hvis du klikker ut uten å kopiere ned informasjon(kontonummer og kid?), som jeg gjorde (fordi jeg trodde jeg kom til å bli sendt dette på mail), er det ikke mulig å få finne det igjen. Så får du ikke tilsendt faktura på mail. Du oppretter handlekonto for å se om de ligger der. Nope, intet der. Du venter på å få noe i posten. Ingen ting kommer i postkassa. Så får du en SMS tilsendt at du har en manglende betaling. Du ringer opp nummeret og kan få tilsendt regning på sms med en kontrakt ID, men ikke noe kid nummer. Du kan ikke få tilsendt regningen på mail eller i posten siden de i telefonen er eksterne og ikke har mulighet til dette. Så nå som du prøver å lete opp kontrakten med det ID nummeret via Santander sine nettsider. Det. Går. Ikke. Det er F***ings umulig å gjøre det! Hvordan i H*****E ER JEG MENT Å DOBBELTSJEKKE AT DETTE FAKTISK ER SANTANDER JEG SENDER PENGA TIL OG IKKE EN SCAM??! F*** SANTANDER! NEVER AGAIN!
Jeg kjøpte sånn betalingsutsettelse når jeg var på Elkjøp. Det kunne gjøres via Santander så jeg tenkte ikke så mye mer over det, har aldri hørt noe om dem. Hvor galt kunne det gå? En stund senere fikk jeg kredittkort i posten, noe jeg ikke hadde bestilt. men dette var ikke aktivert før man sendte SMS for aktivering. Som jeg etterhvert gjorde for å bruke det litt. Problemet oppsto da det ikke gikk å logge inn på nettbank. du logger inn, men siden er tom. Du finner ingen informasjon om transaksjoner eller betalinger. Bare ditt navn og adresse. De har flere login-sider som gjør det enda mer kronglette, men selv om du finner siden får lån eller kredittkort så er det samme problem. 0 informasjon. Bare en blank side. Og dette har vert tilfelle siden september 2018, det er nå sent i januar 2019 og du kan fremdeles ikke finne noe informasjon. Denne uken fikk jeg endelig regning for varen jeg utsatte betalingen på, men den skal betales uten KID nummer og på samme konto der kreditkort tilbakebetalinger skjer, hvordan kan jeg vite at disse går til varen og ikke til noe annet? Hvis ikke den betales innen en stund går den over til renter istendenfor. Men siden deres side ikke fungere har jeg ingen måte å se om disse pengene går til betalingen av varen eller kredittkort. Med de andre omtalene her vet jeg ikke hvor positiv jeg skal være. Har hatt DNB og DNB kredittkort i 10 år, aldri har noe problem, santander har jeg hatt i 5-6 måndeder og har bare lyst til å stenge kontoen når min betaling er ferdig.
Har andre billån i Santander men nå er det slutt. Får purrefakturas for manglende betalinger, di ringer fra forskjellige nummere og maser. Ringer til kundeservice og få bekreftet at det er ikke noe som mangler men det er ikke nokk. ringer igjen disse masere og maser igjen. sender alle kontoutskrifter som viser alle betalinger er gjort hver måned. det er ikke nokk sier at fremdeles mangler betaling på deres kontoutskrift og maser igjen. For en dri. kundeservice/bank aldri igjen skal ta lån i SANTANDER åpen tyveri...
Tok opp et lån på 23.000kr for å kjøpe en MacBook, med utsettelse på 4 måneder. Alt var greit da jeg kjøpte mac'en, men de har forsøkt å ringe meg minst 5 ganger daglig fra forskjellige telefonnumre etter kun en måned etter jeg kjøpte den. Snakket med kundeservice, og da fikk jeg beskjed om at det var taushetsplikt (tok opp lån på mitt mors navn) og at mamma måtte ringe selv, men mamma kan ikke norsk. Fikk også beskjed om at de skulle fjerne meg fra listen, slik at jeg ikke skulle bli ringt opp. Jeg har verken fått vite hvorfor de ringer og de ringer fremdeles hver dag. Veldig dårlig!
Har hatt 2 billån hos Santander, har betalt ut begge 2 lenge før tiden, renta er helt grei, men folka på kundeservice har veldig svake kunnskaper og når jeg som kunde føler at jeg vet mer om lån enn de som svarer på kundeservice, så er det noe som er galt. Ringer du til kundeservice og spør om en ting, kan du få opp til 4 forskjellige svar om samme tingen, det har jeg opplevdt og er litt rystet over det svake kunnskapsnivået som er der, vil anbefale alle som har god tid og lurer på om de skal låne penger der og ta noen telefoner og spørre om samme ting, du vil garantert få forskjellige svar
Har brukt santander gjennom flere år og har bare gode erfaringer.
Gir et godt tilbud på billån i starten for så å øke renten flere ganger i løpet av det første året. De er heller ikke villige til å diskutere renten da folkene på "kundeservice" bare er et mellomledd til ledelsen som tar avgjørelsene. 20 min ventetid på telefon.
Lånebeløpet ØKER fra måned til måned selv om jeg betaler MER enn hva fakturaen er på. Jeg skal betale ned hele lånet i sin helhet ved neste forfall. For dette er lureri på høyt nivå.