Santander har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Santander presterte å betale overskytende beløp, etter at lån var dekket, tilbake til kjøper av bilen. Da måtte kjøperen overføre til meg som selger i etterkant. Helt utrolig. Selv om bilen har byttet eier har de ikke slettet mitt lån enda. I tillegg er beløpet de har trukket for å dekke lånet høyere enn restlånet mitt. De har gjort for mange feil til at jeg tør å kjøpe noe med lån hos Santander igjen. Kundeservicen er dessverre ikke god nok til at jeg er trygg på at dette ordner seg. Jeg venter på telefon fra dem om at dette ordner seg etter å ha snakket med rundt 10 forskjellige personer hos dem. Man settes hele tiden over til en ny saksbehandler, og ingen av dem har et godt svar. Ikke bra.
Har byggkonto, men skal slutte å bruke den. De sender epost om faktura på f.eks. 3456 kr, men belaster kontoen med f.eks. bare 200 kr uten at det vises noen plass på forhånd at ikke hele beløpet blir belasta. Kredittkortet fra Sparebanken sender også epost om faktura, men der står det at f.eks. bare 200 kroner blir automatisk belasta om en ikke gjør noe.
Lett å få billån. Alt for lang ventetid på tlf. Mitt første billån fikk jeg med greie renter, rundt 6-7%. Ettersom jeg har betalt ned har de økt renta, effektiv rente er nå oppe i 17% og nominell rente på 13%. Svindel kalles det.
Betalte ned gjelden i kr 0,- 1 dag etter forfall fikk gebyr og renter for en hele påfølgende måned etterpå. Betalte dette ned etter at faktura ble mottatt så summen på kontoen sto i 0 påfølgende måned trakk de meg renter en tredje gang. De sender ikke faktura før rentene og gebyr har begynt å løpe. Faktura kommer i posten noen dager før forfall f.eks 15. i måneden hvor det står at den ble skrevet ut den 01. den måneden. Virker som om de har maksimert kynismen for at kunder skal komme dårligst ut av det.
Ikke bare skrudde de opp renten på under et år etter tegning av billån til 'lokkepris', men de har et system der du åpenbart ikke skal vite hvor mye du skylder. Det finnes faktisk ikke noe sted du kan få oversikt over hva du har i lån uten å ringe/sende en epost. Bonusen er at de ringer til stadighet når det passer minst. Best å holde seg unna!
Stort sett bare negative erfaringer med mitt billån. Var en god deal ved inngåelse med gunstig rente. Så begynte jeg å betale ned ekstra på lånet i et ganske høyt tempo. Virket ikke som Santander ikke likte det, da de jevnlig satte opp renta etterhvert som jeg betalte ned ekstra. Lånet gikk over 7 år i utgangspunktet. Jeg betalte ned på 2,5 år. Ved inngåelse var effektiv rente 5%. Mot slutten hadde de økt til effektiv rente på 10%. Dårlig og vanskelig kundeservice. Alt går via mail. Man må ta kontakt med Santander hver eneste gang man betaler ned ekstra. Ingen min side med info om mitt lån. Må etterspørre nye nedbetalingsplaner etc. selv. Santander gjør det vanskelig og dyrt for kundene sine. Jeg kommer aldri til å benytte meg av Santander igjen - elendig bank.
Elendig nettbank. Vanskelig å holde oversikt. Kanskje det er slik de tjener pengene sine.
Tross utallige henvendelser til kundeservice og fullført Identifisering virker ikke denne appen på min iPhone selv om jeg er blitt lovet at dette skal fikses. Elendig service.
Har elendige erfaring med Santander. Skyhøye renter! Dårlig kundeservice! Ingen tilgang på info om egne lån på nettsidene deres, slik mange andre har. Vi har nylig funnet ut at de har lagt på en forsikring på lånet vårt som vi aldri har takket ja til. Driver telefonterror så fort du ikke har betalt innen forfallsdato.
Styr deg langt unna!!! Altfor dårlig kundeservice!
Enkelt og få lån. ingen online innloggingsmulighet for eksisterende lån. Fakturerer stadig purregebyr uten grunnlag.
Får telefon DAGLIG fra santander. Kan være opp til 4 forskjellige nummer fra de på alle døgnets tider! Jeg blir gal!! Også dårlig at dem ikke har en oversikt på de eksisterende lånene sine som man har på alt annet i andre banker.
Santander nekter å opprette nettbank for forbrukslånkunder og spekulerer i at folk skal ha dårlig oversikt. De har også ofte over 25 minutter kø for å få en oversikt over lånet sitt. De garanterte meg før jeg tegnet lån at de skulle ha nettbank i orden på starten av året. Styr unna hvis du liker å ha enkel oversikt over økonomien.
Akkurat startet leasing gjennom santander, og har betalt første regning. Etter denne er betalt får jeg 8 nye regninger hvor 2 er krediterte det jeg har betalt for oppstart og første mnd betaling. Her er det samt 6 nye regninger på forskjellig beløp, 2 regninger for April, 2 for mai og 2 for juni mnd. Alle kom på samme dato hvor 4 av regningene er utgått betalingsfrist. Ringer og venter på tlf i 22 minutter før jeg får beskjed om att det er reservert beløp som er kreditert til senere betalinger. Altså er pengene ikke gått til betaling? Og så får jeg ikke svar på hva jeg skal gjøre med de nye regningene! Får beskjed om att info kommer på Mail, men det er ikke kommet noe Mail. Dårlig!
Forferdelig lang ventetid for kundeservice, må sitte i kø i minimum 25 min hver gang jeg ringer. Da de sende meg betalingsinfo til meg på SMS var det feil kontonummer! De klarer over hodet ikke kommunisere med andre banker og kunder. Ingen nettbank å logge inn i for å sjekke saldo på lån! GRUSOMT!!!! Anbefales ikke!
Ikke lån penger til bil viss du er ung gutt. Selv om du har fast trekk fra bank og banken kan bekrefte det og kontoutskriftene viser det så samme, så blir de nedringt fra Santander med beskjed om at de ikke har betalt. Det kommer opptil flere purringer på samme fakturanummer etter pengene har blitt trekt. Dette gjelder ikke bare min sønn, men også flere av hans venner har opplevd det samme. Når man prøver å ta kontakt kommer man ikke igjennom på telefon. Ringte opp nummer som min sønn ble kontaktet på og fikk bekreftet min mistanke. De skulle selvsagt ordne opp i detter, men spurte verken etter navn, fødselsnummer og kundenummer, kan ikke være så lett å orden noe uten disse opplysningene!! Så til alle unge gutter, styr unna !!!