Sbanken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Se for deg en bank som aktivt prøver å gjøre opplevelsen din værre enn den var. Det er nå svært vanskelig å ha oversikt, fond er dyrt, det er vanskelig å samkjøre økonomi som et par med felles økonomi. Appen er dårlig og vanskelig å bruke og den svært gode nettbanken de hadde fant de ut at de skulle fjerne. Flykt.
Sbanken har vært hovedbanken min i 23 år, men etter at DNB tok over er alt endret. Jeg har nå flyttet aksjer og fond, men har fortsatt brukskontoen min i banken. Flyttingen av fond og aksjer tok mange måneder og ingen informasjon underveis.
Har vært kunde i over 20 år. Gjort alt selv i en utmerket nettbank og app. Etter at DNB tok over er alle smarte løsninger fjernet og man får ikke gjort de mest selvfølgelige ting. ApplePay er borte. Fondshandel er dårlig og man kan ikke få gjort selv de minste endringer i spareavtaler (som endre beløp eller bytte trekkdato) uten å slette hele avtalen å opprette den på nytt.
Windows kan ikkje brukast til å få tak i mine eigne pengar. Vanskeleg å få oversikt over betalinger på liten telefonskjerm.
I sin tid satte banken satte ned rentene på boliglån, men ikke for den gruppen med flest lånekunder. Etter byttet til DNB, har det bare gått feil vei. Ikke lei meg for å ha sagt opp banken. Hvis Skandiabanken Sverige velger å starte opp igjen i Norge, så skal jeg gå over til de. Har alltid likt sbanken. Og jeg var medlem av banken fordi de ikke var DNB. Nå som de er DNB, er det ikke noe poeng i å være kunde der.
Etter DNB overtok ble det ikke lenger mulig å betale regninger fra rammelånet. Penger må overføres til brukskonto først. Selv om man velger en forfallsdato for overføringen fra rammelånet, blir pengene flyttet med en gang og rentene løper. Man må dermed huske på å overføre fra lånet dagen før forfall for å unngå unødvendige rentekostnader. Nettbanken er i tillegg svært uoversiktlig. På toppen av det hele forsvant Apple pay, så jeg måtte opprette brukskonto hos Bulder som brukes til å handle i butikker med inntil vi får somlet oss til å flytte alle tjenestene våre til en annen bank. Dessverre er bankbytte ganske plundrete når man har mange tjenester på ett sted, og flytting av fond fra Sbanken har vist seg å være risikosport. Som kunde i over 20 år er DNBs rasering av det som var Norges beste bank et trist skue.
Mistet oversikten med appen, det var lett da det nettbank.Den gamle nettbanken var meget godt utformet; den var rask og intuitiv. De få gangene jeg trengte Helpdesk fikk jeg raskt kontakt og hjelpen var meget bra.