SpareBank 1 Nord-Norge opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Banken har skikkelig tungvinte løsninger for bruk av småbeløp på nett. Absolutt alt av kjøp om det er 10 eller 20kr skal kjøres gjennom bank-id. Skal man betale flere betalinger på en gang over kortet, noe som er mulig hos feks Klarna, så nekter banken det. Man får kun betale et beløp av gangen, og med masing om bank-id hver bidige gang. Sikkerhet er viktig og bra, men det blir veldig forbrukerfiendtlig når når hver 50øring skal godkjennes med bank-id. gebyrene banken oppererer føles grådig. Jeg leter etter ny bank for kort og brukskonto.
Nærhet til kunden, men rentenivået på boliglån ligger høyere enn hos mange av konkurrentene. Har historisk vært en av de bankene som raskest setter opp boliglånsrenten og er sene med å justere opp innskuddsrenten som for øvrig er langt under de beste tilbudene i markedet. Vurderer skifte av bank avhengig av beslutning om evt renteheving etter at Norges bank hevet styringsrenta i midten av desember 2023.
SP1 tar vanvittig mye gebyrer. Det er helt latterlig at bare "tilbyr" 12 gebyrfrie uttak på en ordinær sparekonto med 2,35% rente. Utenom det så skal de ha 2% av uttaksbeløpet. BSU renten er også latterlig lav til å være en så pass stor bank. De skal ha et 10 kr gebyr for at kunde setter inn penger på kontoen sin. SP1 har tydligvis en holdning om at kundene skal betale for å la pengene sine stå i SP1, og ikke at kundene skal bli belønnet for å sette pengene sine inn i SP1. Flott bank for folk som er glad å skylle pengene sine ned i do :)
God bank lett tilgjengelig for meg med tanke på service
Hyggelig og hjelpsom kundeservice , men forsikringen framtid er bob bob!
Kundevennlig ,løsningsorientert,finner de beste løsningene for kunde
En bank for alle som vil ha en brukervennlig bank Banken har gode saksbehandlere Har fått alle mine problemer når de har oppstått