Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Sparebanken Øst
4.1
96 verifiserte omtaler

Sparebanken Øst omtaler og erfaringer

Ingen trend

Sparebanken Øst har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

4.1
Bra
96 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#5
Utmerket
Sparebanken Øst er rangert
#5 av 116 dagligbanker
64%
Bra
64% anbefaler Sparebanken Øst
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 96 omtaler om Sparebanken Øst

FILTRER OMTALER
56
6
1
6
27
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Sparebanken Øst
Sparebanken Øst har 96 verifiserte omtaler på Bytt.no

Nettbedrift for grendeutvalg.

Omtale av  Harald F

Benytter Nettbedrift, fungerer veldig bra for lokalt grendeutvalg.

Svar fra Sparebanken Øst
18.11.2024 09:34

Hei Harald! Tusen takk for en fin tilbakemelding. Ønsker deg en fin dag! Hilsen Sparebanken Øst.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Sparebanken Øst?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bortkastet tid og ressurser: dårlig kundebehandling

Omtale av  Nina

Mistenkeliggjøring fra finansrådgiver om hvorfor jeg ønsker å bytte bank istedenfor å beholde den gamle da jeg søkte om finansieringsbevis tilknyttet salg av bolig. Dette spørsmålet fikk jeg først i dag etter å ha registert meg som kunde for en uke siden- hvilket er påkrevd foe å kunne søke om finansieringsbevis. I tillegg svarte han aldri på mail tilknyttet søknaden med spørsmål sendt ham per mail for en uke siden. Jeg måtte selv ringe ham. Fikk da andre opplysninger enn i første samtale med ham. Hold dere langt unna denne banken; bortkastet tid og ressurser! Finansrådgiveren var veldig langt fra det en kan forvente som kunde- og som det også reklameres for på nettsiden deres- at de skal være «hyggelige».

Svar fra Sparebanken Øst
29.07.2024 12:08

Hei Nina, Takk for tilbakemelding. Ved søknad om finanseringsbevis er det egne rutiner i banken, som blant annet å spørre om bakgrunnen for å bytte bank. Dette er ikke ment som mistenkeliggjøring, men som hjelp for oss til å yte god kundeservice. Vi er også pliktig til å stille spørsmål til bruk av banken ved opprettelse av nye kundeforhold. Dette er noe alle banker er forpliktet til i forbindelse med bekjemping av hvitvasking. Vi beklager at du har oppfattet kontakten med oss på en utilfredsstillende måte. Vi er opptatt av å gi kundene våre den hjelpen de trenger og være en god økonomisk sparringspartner. Hos oss skal du få svar på det du lurer på om personlig økonomi. Om det er noe vi kan hjelpe med for å oppklare situasjonen din, så håper vi du tar kontakt med oss igjen. Hilsen Sparebanken Øst

Renteran

Omtale av  Lats B

Oppdaget at sparekontoene til min gamle mor og far, hvor det sto en million på hver, hadde stått mef 0% rente i flere år. De har vært kunder i mer enn 50 år, og disse da disse kontoene ble opprettet skulle de gi beste rente. Ran av gamle folk! Det var ikke lett å finne ut hva slags konto som måtte opprettes for å få beste rente i nettbanken heller, og kundeservice hadde ingenting å bidra med. Noen personlig kunderådgiver ble ikke opplyst om.

Svar fra Sparebanken Øst
17.07.2024 11:12

Hei Lats B Vi beklager at dere ikke følte at dere fikk hjelpen dere trengte og takk for tilbakemelding. Ta gjerne kontakt med oss, så kan vi fortelle dere hvem som er deres personlige kunderådgiver. Vi anbefaler alle våre kunder å jevnlig gå gjennom kontoene sine. Vi sender alltid ut lovpålagt varsel og informasjon om renteendringer og rentebetingelser ved endring. Alle rentebetingelsene finner dere også på nettsiden vår. I tillegg er rentesatsen og opptjente renter oppgitt på kontoutskriften. Hilsen Sparebanken Øst

Forferdelig bank med bare rot

Omtale av  Misfornøyd P. K

Helt forferdelig bank! Ifjor søkte jeg om å bli kunde i nybgger.no(et produkt av Sparebanken øst) for å søke på boliglån. Det var problemer med å fullføre søknaden - uten at de klarte å finne ut. Etter gjentatte telefoner til nybyggere.no med DÅRLIG service og bortforklaringer ga jeg opp. Jeg har aldri hatt problemer med å bli kunde hos andre banker. Trodde jeg ble ferdig med dem, men for noen måneder siden fikk mannen min plutselig brevet fra Sparebanken øst ifm med skattemelding, der stod det at han var bankkunder hos dem. Han har aldri søkt! Det måtte være at jeg søkte boliglån sammen med mannen min. Jeg fikk IKKE godkjenning å bli kunde, men mannen min ble kunde uten å ha bedt om det! For et rot! Skikkelig slepet kundeservice, dårlig IT system og brudd på personvern!

Meget fornøyd!

Omtale av  Bui

Har vært kunde der i mange år og alltid fått den hjelpen vi har trengt.

Svar fra Sparebanken Øst
14.05.2024 08:56

Hei Bui! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er banken for personlig rådgivning og kontorer med åpen dør, samtidig som vi har de digitale tjenestene som trengs i bankhverdagen. Når man står overfor økonomiske valg, vet vi at det kan være godt å ha en trygg sparringspartner i banken din. Ønsker deg en fin dag. Hilsen Sparebanken Øst.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Lokal bank.

Omtale av  Grete

Min topp score gjelde lokal bank og fine folk du kan snakke med. Bestille time ved behov. Alt digitalt er ikke for alle og dekker ikke alle behov.

Svar fra Sparebanken Øst
14.05.2024 08:52

Hei Grete! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er opptatt av å gi personlig service når og hvor kundene ønsker det, samtidig som vi tilbyr de gode, digitale tjenestene man trenger i hverdagen. «Den personlige banken» er ikke bare et slagord for oss. Det er måten vi jobber på. Ønsker deg en fin dag. Hilsen Sparebanken Øst.

Du er en synlg kunde

Omtale av  Steinar K

Hvis du vil ha en bank,som gir deg de beste rentene,og behadler deg ,som en person,og ikke et personnr,da skal du velge Sparebanken Øst

Svar fra Sparebanken Øst
08.05.2024 13:41

Hei Steinar, takk for en hyggelig tilbakemelding og at du opplever å være en synlig kunde hos oss i Sparebanken Øst. Vår målsetting er å gi kundene personlig service når og hvor de ønsker det, samtidig som vi tilbyr de gode, digitale tjenestene man trenger i hverdagen. Ønsker deg en fin dag. Hilsen Sparebanken Øst.

Sparebanken Øst har 96 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Sparebanken Øst mener

Sparebanken Øst

Har tilegnet profilen
Sparebanken Øst deltar på Bytt.no

Sparebanken Øst har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Sparebanken Øst besvarer omtaler

Sparebanken Øst har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Sparebanken Øst ønsker tilbakemeldinger

Sparebanken Øst benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR