Sparebanken Vest har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
The conversation I had with (anonymisert navn) in Sparebanken Vest branch in Bergen, regarding opening of my new bank account, was nothing short of pleasant customer experience. He stood out as the most informative and considerate bank employee I interacted with in years of my international experience. As I am new to Norway, I especially appreciate his willingness to guide me to best practices available in SPV for individual financial prosperity. He solved many inquiries and worries of mine in one efficient conversation. After all, I decided to join SPV in big part because of professional hospitability I was met with. I am hoping this review will inspire a reward for (anonymisert navn)'s work.
Flyttede fra S-banken to Sparebanken Vest for 6 uker siden og flyttet alle avtalegiroer med bankens egen system. De forsvant hos S-banken men kom ikke til Sparebanken. Men de dukke opp som stoppede betalinger som banken manuelt må fikse da de mangler informasjon. Heller ikke e-faktura virker, men inkasso melding kommer da jeg ikke er i stand til å betale krav jeg ikke har informasjon om. Tross mange telefoner og meldinger gjør banken ingenting for å rett opp feilen og gir ingen tilbakemelding tross de lover å gjøre det. Utrolig dårlig kundebehandling.
Tar for lang tid med aksjehandel. Synes systemet er tregt for oversikt ved aksjehandel.
Grei bank, god nok app, men ganske dyr. Veldig god kundeservice.
Min bror og jeg hadde avtalt et møte med rådgiver i banken for å ordne opp skifte/arv etter min avdøde mor. Vi ble møtt av en veldig lite vennlig kunderådgiver. Vi hadde med skifteattest, men ble likevel nektet tilgang på min mors konto, fordi min mor også hadde uoppgjort gjeld/ boliglån i banken. Kunderådgiver opplyste at all gjelden måtte innfris først (f.eks ved salg av boligen eller at vi selv måtte ta opp lån), før de ville frigi de andre pengene. Banken har allerede pant i boligen, og dennes verdi overstiger langt lånebeløpet. Det vil ta oss litt tid med å ordne med et salg. I mellomtiden forfaller regninger i boet, som vi er ansvarlige for. Vi stusser over om banken har anledning til å ta «dobbel» pant, og vil undersøke juridisk om det stemmer. Rådgiver foreslo at vi enten fikk legge ut selv, eller komme inn med regninger eller sende pr post, ettersom banken heller ikke har noen løsning for å laste disse opp elektronisk. Å legge ut blir dyrt i lengden (vi har allerede lagt ut en hel del) og det å skulle reise til banken eller sende inn regninger blir tungvint. Etterpå fikk vi beskjed om at vi bare kunne lese inne på sparebanken sine nettsider om dødsbo, der det ble påstått at det sto alt om arv og oppgjør. Det stemmer ikke. Vi hadde allerede lest denne informasjonen, og det står ikke noe der om at banken kan holde igjen penger på konto ved gjeld. Det er mye å ordne opp i etter et dødsfall, og det er trist at arvinger i sorg blir møtt på denne måten. Vi opplevde kunderådgiver som avvisende og lite interessert i å hjelpe oss med noe som helst.
Er i ferd med å opprette brukskonto i Sparebanken Vest. Hittil har jeg bare møtt velvillig kundeservice.
Helt elendig bank, sparing via aksjer skjer via egen bank (norse) og disse klarer man ikke å koble mot hverandre. Endrer rentene på lånet uten og gi beskjed om endringer. Endrer ikke tilbake rentene til lavere om man ikke følger dem opp. Kjører påslag og skjulte kostnader på alt. Dette er dukka til pareto bank, alt styres fra denne banken. Ønsker du en bank som følger opp så er ikke dette banken for deg.