Storebrand Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Har hvert kunde i Storebrand i mange år. Jeg har ikke en eneste dårlig erfaring med banken. Jeg har også alle mine forsikringer i Storebrand. Anbefaler på det sterkeste denne banken for de som ønsker å bytte bank.
Rotete. Sen å sette ned rente. Snar å sette opp rente. Kommer med mye svada når man kommer med kommentarer angående renter. Har vært i kontakt med kundeveileder som ikke visste noe som helst av det jeg spurte om, måtte sette meg over til en annen veileder. Skal bytte bank snart.
Skuffet over at det ikke ble 0,5% rentesekning som Norges bank gjorde. Og at skal gjelde fra 30.04. Igjen tar banken fortjeneste på renteendring.
Meget fornøyd👍God Rente og Hyggelig kontakt person.
Storebrand Bank sin bankID har vært ute av drift i mer enn to uker. Svevende svar om at «de jobber med saken». Lite troverdig. Hvilken annen bank ville sperre sine kunder ute i flere uker? Og det gjelder ikke bare banktjenester; BankID brikken fungerer heller ikke til noen annen tjeneste, så innlogging på «min side» alle steder, og lesing av alle brev fra det offentlige (nå kun i Digipost for de fleste) kan vi som Storebrand kunder bare glemme. Hvordan er det mulig? Er de i det hele tatt seriøse? Gjemmer de seg bak at noen bruker bankID på mobil? Vanskelig å forstå. Alle andre banker ville med slik adferd vært på førstesida av VG for lenge siden. At de slipper unna beviser vel bare at Storebrand er en bank ingen bryr seg om og som man bør kvitte seg med snarest råd.
Nettbanken er igjen Ut av drift. Banken kan Ikke svare på når den er iorden dette går på 4 dagen, har vært kunde i banken i 20 år. Tror nok at vi kommer til og bytte bank, dette er skrevet den 19.02.2020.
Oversiktlig nettbank, men det forutsetter at man klarer å logge seg på. Dette er et sjansespill hver gang. Storebrand er dessverre ekstremt dyre. De har årsgebyr på betalingskort og uanstendig store gebyrer både på overføringer fra utlandet og på pensjonssparing, samt at de tilbyr en ekstremt lav innskuddsrente selv på store innskuddsbeløp (både bruks- og sprekonto). De har konkurransedyktig boliglånsrente, men det er kanskje ikke så rart når innskuddsrenten er to prosentpoeng lavere enn denne! Det er enkelt å kjøpe fond via Storebrand, men vær oppmerksom på at de såkalt "aktivt forvaltede" fondene deres, som ikke klarer å slå referanseindeksen over tid, koster skjorta. Forvaltningsgebyrene utgjør fort mange titusen i året for den som har litt penger stående.
Jeg bruker Storebrand til alt. Jeg får bedre rente på boliglånet der enn i flere andre banker, jeg synes alltid at jeg får god service når jeg har kontaktet dem ang refinansiering, opplåning, finansieringsbevis, rente osv. Jeg er enig med kritikerne om at nettbanken deres er litt tungvinn, men det bryr jeg meg ikke noe om. Jeg bruker mobilbanken til 95/100 betalinger, og der er Storebrand best i klassen. Jeg kan anbefale mobilbanken (app) med forbruksoversikt og enkle betalinger til alle!
Nettbanken er enkel, oversiktlig og intuitiv. Har man spørsmål får man gode svar kjapt og hyggelig. Mobilbanken er genialt enkel og rask i bruk. Savner litt flere detaljer rundt verdiutvikling på aksjefondsandeler.
Kanonbra bank med gode betingelser. Det eneste negative er stadige feilmeldinger i nettbanken. Pålogging i nettbank i mobilløsninga/på nett er for ofte i uorden.
After discussing my situation in more detail with Storebrand about my situation with my disabilities, they quickly resolved the situation and I appreciate it so much.
Oppsummert: - De endrer rammebetingelser og renter på lån uten at kunden vet (snakker da ikke om vanlige renteendringer, men regler i bakenforliggende systemer), de har tatt betydelige beløp urettmessig over svært lang tid. Kunden har svært vanskelig med å kunne bevise, det blir David mot Goliat, og de sitter på tallene. - Dette gjør de altså gjennom å øke renten til en dårligere rente, idet de endrer bakenforliggende regler (eksempelvis å endre 1. pri betingelser til fra 70% til 60%, men uten at de bruker rett panteverdi i beregningen). - På mine lån, så ligger takster fra 2004 som grunnlag for rente og belåningsgrad, selv om verdien har flerdoblet seg. De nekter å endre dette. Ved endringer i bakenforliggende regler, ja så vil belåningsgrad bli la oss si 90% isteden for mer så som 30%, som da igjen gir en helt annen rente. Dette tjener da banken store beløp på. - De nekter å endre, og de nekter å fortelle hvorfor de ikke vil endre. Takster er gjort av seriøse aktører så som DNB. - De tar ikke imot eTakster, og oppdaterer ikke verdigrunnlag. - De legger ikke inn renter etter om man eksempelvis er medlem i Akademikerne, men beholder en høyere rente i sine beregninger. - Kan gå videre, mange eksempler, og foreløpige beregninger viser at de har tatt mellom 100´000 og 200´000 tusen kroner av oss urettmessig. - Det er ikke slikt man forventer eller regner med fra en bank, men slik er fakta i Storebrand. - I tillegg kommer elendig nettbank, elendig kundetjeneste hvor alle man snakker med sier ulike ting, man får sjeldent svar på den man spør om, de svarer noe annet for å unngå å røpe knepene, og de er ganske enkelt uærlige, arrogante og når man har oppdaget jukset, så legger de på. Ref. banksjef privat marked akkurat nå. At Storebrand altså fremstår med lave renter, så er det altså gjennom å ta høyere rente i gjennomsnitt over tid av eksisterende kunder. Markedsføringen og oppgitte renter blir altså basert på å jukse med eksisterende kunder, ganske enkelt. Dette er en av de aller verste bankene jeg har opplevd, og jeg har vært kunde siden starten. Men hva tjener loyalitet til... Tro meg, det er ille.. og jeg ønsker å advare dere andre. Ikke se på renten, jo det må man også, men det er renten over tid man må tenke på, og se etter en bank som er ærlig og transparent. Det er mitt råd, og da bør man velge bort Storebrand Bank. (Forsikring er like ille..)
Ærlig talt, Storebrand ligger 10-15 år bak alle andre på Nettbank. Dette er ubrukelig i 2019, etter jeg byttet har jeg begynt å få purringer på ting jeg trudde skulle vært betalt, men å finne ut om noe er betalt er en stor jobb. Forandre forfallsdato kan du bare glemme. Kundeservice, rente, alt annet er top, men Nettbanken er rett og slett ubrukelig.
Søkte om finansieringsbevis for 3 uker siden(!!!) og har enda ikke hørt noe. Spurte på chat (som forøvrig alltid har enormt lang ventetid) om hvor lang behandlingstid de hadde og fikk et surt svar om at det tar den tiden det tar. Søkte i annen bank og hadde lånepapirene i hånda på under 48 timer.
En fin bank med gode betingelser på boliglån samt personforsikring, noe høye gebyrer på bankkort som drar ned til 4 stjerner men noe må dem jo tjene penger på også.
Uoversiktlig nettbank er bare en vanesak tror jeg. Det tok litt tid før alle avtalegiroene kom på plass.