Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Telia Bredbånd
1.8
758 verifiserte omtaler

Telia Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
758 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#67
Forferdelig
Telia Bredbånd er rangert
#67 av 67 fiberleverandørerer
10%
Forferdelig
10% anbefaler Telia Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 758 omtaler om Telia Bredbånd

FILTRER OMTALER
46
21
36
117
538
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telia Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig

Omtale av  Espen

Klarer ikke å levere stabilt nett. Jeg ville byttet øyeblikkelig hvis det ikke var for at borettslaget har tegnet kollektiv avtale.

Elendig

Omtale av  Bjørnove T

Har deknings garanti som ikke er verdt en d.......t. Blir lovet alt mulig men de holder ingenting av det.Betaler 799 pr mnd med hastighet på max 200 mps men får ikke høyere enn 10 mps elendige greier.

Styr unna!!

Omtale av  Tordis K

Vært 14 dager uten nett, ingen forklaring, ingen prøver å ordne det. To ansatte bare smalt på røret da de ikke ville sette over til teknisk. Fått 5 forskjellige svar fra fem operatører. Over en halv times ventetid før de tar telefonen. Svarer frekt på spørsmål og prøver å unnskylde seg. Var 14 dager uten brannalarm og innbruddsalarm uten å få beskjed. Naboen hadde samme problem. 5G nettet bare lader og lagger og detter ut hele tiden. STYR UNNA!

Telia overselger cellene sine

Omtale av  Vanessa

Valgte Telia trådløst bredbånd da Telenor kuttet kobbernettet sitt (ingen fiber i området). Fikk dette sommeren 2021 og det fungerte helt fint frem til desember, det var stabilt og vi fikk den hastigheten som var bestilt. Men i desember startet nettet å være nede da vi kom hjem fra jobb. I begynnelsen gikk det greit å restarte ruter men etterhvert ble det nede lenger og lenger av gangen. Da vi kom til januar ble det helt forferdelig og i praksis var internett nede fra ca kl 14-15 til sent på kvelden. En chat med Telia viste at det var kabelbrudd et sted og at dette ville bli fikset 20. januar. Vi ventet tålmodig men dette ble ikke bedre. Ringte 21. januar og fikk opplyst at det var for mange på i område slik at cellen var overbelastet og dette var det ikke noe å gjøre med men vi kunne si opp uten å gå ut bindingstiden. Da jeg ba om refusjon for dette fikk jeg opplyst at vi kunne få to måneder gratis frem i tid. Etter dette hadde vi ikke mer internett annet enn et par små glimt, så jeg har en teori om at vi ble nedprioritert på nettet. Dette var selvsagt helt uutholdelig og vi syntes det var veldig rart at det ikke var mer info om dette. For å teste ut Telia så ringte vi fra en annen mobil og sa vi bodde i nabohuset og lurte på hvordan det var med trådløst bredbånd. Fikk beskjed om at dette gikk fint i området og at det var god dekning. På spørsmål om dette var stabilt og bra fikk vi bekreftende svar. Når vi da fortalte om vår situasjon ble den vi snakket med meget paff, men påsto at han ikke hadde noen kjennskap til dette. Vi har nå selvfølgelig bestilt trådløst bredbånd fra Telenor, som har alltid på nett garanti ved at man får mobil datapakke hvis det skulle være problemer, så håper det blir bra. Vi er sjokkert over Telia, vi trodde de var en seriøs aktør men å overselge på denne måten, og fortsette med det etter at det er kjent, er helt utrolig dårlig. Så det blir ikke Telia på oss på noen måte i fremtiden.

Høy latency of et kundeservice system til å le av

Omtale av  Christian

Som IT nerd og Get/Telia kunde over flere år må jeg si meg meget frustrert. Før jeg går inn i detaljer på alt som er helt på tryne med Telia, må du huske at Fiber-nett fra Telia er også dyrere enn de fleste konkurrentene sine priser ved samme hastighet per måned. 1. Høy latency Første problemene ble tydelige da Get gikk offisielt over til Telia. Har vært godt kjent med Telia Carrier og deres problemer med datatrafikk-routing internasjonalt. Infrastrukturen er så dårlig at det er som å kaste en mynt om man får 300ms latency eller 150ms basert på hvor datatrafikken din blir avlastet når det passerer. Dette er et problem man kan sjekke selv med Tracert kommandoer og sjekke de ulike server-hoppene. Fordi at Get gikk over til å bli Tela, betydde det at alt av datatrafikk er nå ved default satt gjennom Telia Carrier. Den eneste måten å tvinge datatrafikken til å gå en annen vei enn gjennom Telia sin even elendige infrastruktur er ved å permanent ha på en VPN. Ofte ville en VPN refusere og stabilisere min latency med 30%. Synd at regningen til Telia ikke dekker utgiftene mine for å betale for en VPN for å rette opp i deres egen infrastruktur. 2. Uryddig system (internt) Dersom du forventer at de bruker telefonnummeret du har registrert deg med, eller at de skal gi deg informasjon om forventede pakker/service er det bare å be. Ved tilfeller der du må ringe tilbake til kundeservice blir det hodebry. For ofte vil den neste personen du snakker med ikke ha noen peiling på hva den første skulle notere/forsøke å ordne opp i/sende. Det er som at de opererer helt individuelt fra person til person. Da må man starte hele problemløsningen på nytt for å selv gi den nye personen i kundeservice. Har også ventet på ny sending av ruter i over én måned uten svar, fordi Telia bestemte seg for å sende bekreftelse til et gammelt hus-telefonnummer som aldri ble lagt inn i systemet av oss; framfor å bare bruke mobilnummeret vi har i systemet. Skulle trodd hele selskapet opererer med post-it notater. 3. Kundeservice som stenges tidlig med kø I motsetning til konkurrenter, holder Telia sin kundeservice verken åpent hele døgnet eller har kort ventetid. Forrige gang jeg trengte at de rettet opp i en liten feil tok det 45 minutter med kø. Flaks at det ikke var midt i en arbeidsdag med hjemmekontor at nettet streika. 4. Dyrere enn andre Hadde alltid et inntrykk av at Telia var passe-passe fordi at det var rimelig og veldig utbredt. Tok visst feil der da jeg nylig sjekket rundt og fant ut at omtrent hver eneste konkurrent har lavere priser per måned for samme pris. Noen har til og med høyere hastigheter opp/ned for lavere pris. Snakker ikke om ukjente leverandører heller. 5. Presser deg på å bruke "deres" modem. Akkurat dette er bare sleipt. Det er utrolig synd at alle som ikke er godt kjent med internett og modem blir rett og slett lurt til å kjøpe overprisa søppel av modem fra dem. Framstår for de fleste at deres modem er eneste valget, men det er det selvsagt ikke. 6. Svak opplastningshastighet. Forklarer seg selv. Lykke til med å laste opp store dokumenter/videoer. Konklusjon; hver gang jeg snakker med kjente som bor i nærheten blir jeg like misunnelig på at de kan ha Altibox, Telenor eller andre leverandører av fiber, hvor mange av dem har under halvparten av min latency til en rekke verdensdeler. Skulle ønske det var noe på min side som forårsaket problemene, men det faktum at å bruke en VPN løser mange av problemene viser nokså tydelig at det er problemer hos Telia/Telia Carrier gjennom hele veien. Dersom du har muligheten til å velge noe annet, så styr unna. Vil også legge til at det hender det er nesten umulig å streame i 4K på de travleste delene av dagen (uten at andre er koblet på nettet mitt) til tross for 250mbps nedlastningshastighet.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Innpåslitne dørselgere som svekker omdømmet til Telia

Omtale av  Anante

Vi har igjen fått 2 stk selgere fra Telia på døren. For 3 gang! Ektefellen sa med en gang at vi ikke er interessert. Vi er fornøyd med det vi , har og kommer ikke til å bytte. Denne selgeren med svensk accent , ga seg ikke med det. Han forlangte et svar på hvorfor han ikke fikk presentere sitt produkt og hvorfor vi som kun 2 familier i gata takket nei. Det ble igjen sagt nei, og at vi på ingen måte skylder noen som helst forklaring. Han ble fortalt å slutte med å være innpåsliten og gå vekk og vist porten. Et nei er et nei. Men tror du han gikk, Nei…. Han fortsatte å tvinge seg på, og si at et nei ikke alltid er et nei. Telia, dere skal vite at den slags selger svekker deres omdøme, og jeg vil ikke vurdere deres produkt som aktuelt noensinne. Møter han på døra igjen ringer jeg myndighetene.

Ustabilt nett

Omtale av  Sven T

Telia anbefalte å bytte ut det gamle Get-modemet (hadde egen trådløs ruter koblet til dette). Det nye modemet, med innebygget trådløs ruter fungerer mye dårligere enn det gamle - nettet er ustabilt, Wifi'en faller ut, og modemet må ofte restartes. Antar at dette er et bevisst opplegg fra Telia, for å få kundene til å kjøpe tilleggsutstyret til 990,- i etablering og 49,- pr mnd.

Bredbånd

Omtale av  Mahanim

Irriterende, stoppet hele veien. Ble avbrudd mens vi så på. Det skjedde flere ganger på dagen. Om dere kan gjøre noe for det!

Problemer etter at de overtok for Get

Omtale av  Frode

Hadde Get i mange år uten nevneverdige problemer med hverken hastighet eller stabilitet. Etter at Telia overtok og jeg fikk nytt utstyr har jeg problem med stabilitet flere ganger i måneden. Det mest vanlige er 2-3 sek lag spikes som går utover spilling og kvalitet på div strømming. Telia kundeservice påstår at alt fungerer hos dem og skylder på ruteren min, men merkelig at jeg aldri hadde problemer med Get. Testet også med nettverkskabel rett i modemet og det løser ikke problemet. Har også mistet internett midt på natta ved flere anledninger. Telia skriver aldri noe på hjemmesiden sin, og de sender heller ikke ut noe info i etterkant om problemer. Kundeservice hos support er stort sett hyggelig men når de konsekvent påstår at det ikke er noe galt hos dem blir det poengløst å ta kontakt. Vet ikke om det er infrastruktur hos Telia eller modemene de bruker som er dårlige, men jeg gikk fra å problemer maks en gang i året med Get til flere ganger i måneden med Telia. Styr unna hvis du kan!

Konstant for lav hastighet - Telias løsning restart/reset av boksen

Omtale av  Thore

Kundeservice sier at de ikke kan øke hastigheten slik at kunden får hastigheten han/hun betaler for. Hva kunden får er ikke noe de kan gjøre noe med. Rart at GET sin tekniske support klarte å kompensere for lav hastighet i sine systemer? Noen som tror jeg får fratrekk på faktura?

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Internett hver 3 dag

Omtale av  Marian

Takket ja til 1 års avtale med trådløst bredbånd av dørselger. Ble lovet stabilt nett, med god hastighet. Han viste kart over nabolaget, der det fremkom hvor mange kunder de hadde i nærheten av oss. 6 desember ble uteantenne og innedel montert. Umiddelbart fungerte alt tilsynelatende helt fint. Dagen etter oppstod problemene. Nettet faller ut hver natt. Dagen etter må jeg ringe kundeservice, for der å vente ca 1 time på at de skal lete etter problemet. Noen ganger gidder de ikke engang å forsøke å rette feilen, men ber meg ringe tilbake over helga. Dette har ført til at vi har vært uten Internett alle helger, inkludert julehelg og nyttårshelgen. Dersom nettet blir tilkoblet igjen, faller det bort innen det har gått 48 timer. Vi har hatt tekniker hjemme hos oss, uten at dette hjelper. Forsøker å heve avtalen, men får da beskjed om at jeg må betale 7500kr, dersom jeg ikke er interessert i å løse problemet. I tillegg har Telia baller nok til å sende meg faktura for Internett nå i januar. Et Internett jeg ikke får benyttet! For å unngå inkasso må jeg betale denne. De skulle sende ny tekniker som et siste forsøk, men jeg venter i spenning. STYR UNNA TELIA. Forbrukerrådet er kontaktet.

Misfornøyd

Omtale av  John N

Får ikke byttet til e-faktura eller AvtaleGiro gjennom mine sider. Får ikke avsluttet opptak gjennom mine sider. Betaler masse ekstra for unødvendige ting Chat bot er håpløs. Kundeservice er elendig Skjerpings Telia!!

Slu selger og dårlig kundeservice

Omtale av  Eirik L

Selger sier at installasjon skal skje snarest. Etter 60 dager har fortsatt ingenting skjedd. Forsøker å avbryte avtalen og reklamere på misvisende informasjon, men får tilbake at da må jeg betale bruddgebyr på 4500,-. Slu selger og dårlig kundeservice

Nettet faller ut HELE TIDEN

Omtale av  Lars

Veldig ustabilt nett som faller ut HELE tiden. Hastigheten er som forventet, så ikke noe å utsette på den.

Dårlig hjemmesentral

Omtale av  Martin E

Hjemmesentralen har store mangler på hva man kan styre selv, bla. er det ikke mulig å sette opp gjestenettverk eller å se IP på enheter som koblet på.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ingen service, Frekke folk på kundesenter

Omtale av  Amelie

Blir dårligere og dårligere, fra å hakke til at jeg nå ikke kommer på nett hverken på telefon eller pc. Frekk fyr på kunde"service" hevder jeg har en kjempebra deal. Ikke imøtekommende i det hele tatt og lyttet INGENTING. Da man ikke kommer på nett har man jo ingen bra deal... men de skal prøve å selge deg fler tjenester, kanskje levere det man har betalt for først

Telia Bredbånd

Har tilegnet profilen
Telia Bredbånd deltar på Bytt.no

Telia Bredbånd har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Telia Bredbånd besvarer ikke omtaler

Telia Bredbånd har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Telia Bredbånd henter ikke inn tilbakemeldinger

Telia Bredbånd benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR