Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Telia Bredbånd
1.8
758 verifiserte omtaler

Telia Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
758 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#67
Forferdelig
Telia Bredbånd er rangert
#67 av 67 fiberleverandørerer
10%
Forferdelig
10% anbefaler Telia Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 758 omtaler om Telia Bredbånd

FILTRER OMTALER
46
21
36
117
538
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telia Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

(Alternativ 0 stjerner) Røm før det er for sent!

Omtale av  Markus

Om du ønsker å ha et stabilt dårlig internett, og samt få feilmeldinger hver dag om problemer i nabolaget så er Telia Bredbånd tingen for deg. For deg som ønsker å spille med konsistent ustabilt og hakkete gameplay så er Telia tingen for deg. Minimum 30 i ping hele døgnet kommer også med på kjøpet. Har du Lyse tilkoblet, eller mulighet til å bytte til Lyse..... Gjør det med en gang

Veldig ustabilt, samt støtter ikke bridging

Omtale av  Herman

Jeg er veldig misfornøyd med Telia trådløst bredbånd. For det første spurte jeg FØR jeg inngikk avtalen om de støttet bridging, siden jeg har eget nettverksutstyr. Tre ulike personer sa at ja, det gjør de. Bestilte så og fikk installert, og så viser det seg at de ikke støtter det allikevel. For det andre er internettforbindelsen ustabil. Den kan være oppe noen dager, og så mister den forbindelsen. Og da må modem+ruter restartes for å kunne koble seg på igjen. Helt utrolig! Nei, dette er elendige saker. Det eneste positive jeg kan si er at de skjønte at den bindingstiden kunne de se langt etter.

Ok bredbånd

Omtale av  Kjellerik R

Ok bredbånd, litt lang tid får å få svar hos kunde servis

Sprengt Kapasitet - Trådløst Brebånd

Omtale av  Sindre W

Vært kunde i ca. en år nå og har egentlig vært fornøyd med internetten når den har fungert. Hastigheter er ikke helt opp mot 50Mbps men det duger, noe høy ping som er å forvente på trådløst brebånd. Men etter et strømbrudd den 27.10.21 mistet vi dekningen. Ringte kunderservicen og etter 2 dager på telfonen fant vi ut at de har sprengt kapasitet på vår celle. De har med andre ord solgt ut flere abonomenter enn de greier å levere. De hadde ingen planer om å fikse opp i feilen, de sa bare at vi skulle si opp abonomentet uten å få noen bruddkostnad... Helt elendig måte å behandle kunder på, veldig irritere de ettersom at prisene er gode i forhold til mange andre leverandører som kan levere her.

De leverer, søppel!

Omtale av  Svein

Jeg har mobilt bredbånd, bestilte fra Getz. Som så ble kjøpt av Telia. Og jeg sa det var for online spilling bla... Jeg har ikke hatt en eneste dag med åpen, nat port.Streng, er standarden. Til tider kan jeg bare glemme å spille. Jeg har krav på at de skal fikse det, men tror du de bryr seg?... Styr unna Telia!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Hold dere unna Telia.

Omtale av  Tom

Fikk en selger på døra som skulle gi meg norges beste tilbud på pakke med bredbånd og tv. Fikk tilbudet litt senere. Da var jeg byttet ut med min avdøde bror + adressen var til naboen. Skrev en sms til selger og sa at jeg ikke ville ha noen kontakt med ham noe mer. Fikk svar tilbake at det ville ikke han heller. Ingen unnskyldning, eller dette skal jeg ordne opp i.

Ustabilt og dårlige hastighet

Omtale av  Stucked

Har hatt Get og nå Telia (etter oppkjøp) på flere adresser. Håpløs gammeldags teknologi med dårlig hastighet og veldig ustabilt. Når du får tak i noen på kundeservice er de hyggelige og stort sett flinke. Men det hjelper jo ikke når feilen er at de leverer internett via gamle coaxkabler ment til gamledagse analoge tv signal.. De er dessverre eneste leverandør mange steder, så man er ofte stucked med deres dårlige internett…

Bra når det fungerer…

Omtale av  Marius

Fungerer greit når det fungerer. De gir dårlig/kort/generelt varsel i forkant av vedlikehold/arbeid (planlagt nedetid) som nesten alltid gjøres på dagen fremfor om natten.

Hadde fått 0 stjerner om mulig

Omtale av  Tor I. S

Etter at Telia tok over driften til Get har ting gått fra dårlig til helt håpløst. Get hadde sine utfordringer som smittet over på oss kunder, men ingenting i forhold til nå. Du må sette av en halv arbeidsdag (minst) hvis du trenger å komme i kontakt med noen hos Telia. De har en ikke-eksisterende kundeservice. Kvaliteten på tjenestene deres er nedadgående. Betaler stadig mer for bredbånd på samme hastighet men mer flere avbrudd og "hiccups" enn før. TV-leveransen er skiftende, og bilde-kvaliteten (ved strømming) ikke på topp. Telia boksen vi fikk var så treig at vi klarte ikke bruke den. Heldigvis fikk vi sagt den opp. Vurderer sterkt nå å si opp hele TV-leveransen, og heller kjøpe individuelle abonnement hos HBO, TV2, osv. (og strømme alt). Skulle gjerne ønske å bytte til en annen bredbåndsleverandør, men det monopolet som eksisterer på internett-infrastruktur her i landet lite kundevennlig og hindrer konkurranse. Jeg har heldigvis en annen mobil-leverandør, men det stopper ikke Telia i å ringe meg nesten måndelig for å høre om jeg, som er så "god kunde", ønsker å også bruke de som mobil-leverandør. Klarer ikke å uttrykke nok min misnøye med dette tragiske selskapet, deres produkter og leveranser, og ikke minst den totale mangelen på kundeservice og vilje til å gjøre kundene fornøyd. Null stjerner fra meg, men måtte gi minimum én her.

Elendig

Omtale av  Trine

Du trenger en hel arbeidsdag for å tak i noen på "kundeservice". Etter det tar det uker og mnd med oppringninger hver gang det er noe galt

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ikke hvert det!

Omtale av  Lukas

Klarer ikke å fikse feil, disse feilene bruker de gjerne veldig mange timer på. I dagens samfunn er det veldig viktig å ha internett slik at man får gjort jobben sin og skole arbeidet. Jeg anbefaler å velge et annet bredbånd som faktisk leverer.

dårlig kundeservice

Omtale av  Walter R

skulle ha med telefon, men det klarte de å rote til slik at vi ga det opp å ta med telefon på bredbånd. skulle først kvittere et telefonnr. som var helt ukjent og aldri ble rettet opp. men likevel sendte de regning for portering.-

Ustabil og dårlig tv- og Internettløsning fra Get/Telia

Omtale av  Bjørn

Tv-bilder som daglig varierer i kvalitet, menyer som henger. Internett som varierer i hastighet og stadig faller ut. Tv-boks som stadig må resettes. Ingen oppfølging fra kundeservice etter gjentatte problemer over flere år. Tar ekstra betalt for dyrere tv-boks som tekniker måtte sette inn for i det hele tatt å få tv-bilde. Dessverre ingen alternative leverandører pr nå.

Elendig kundeservice

Omtale av  Morten

Jeg lot overtale til å bytte fra Viken Fiber og Altibox til Telia av en selger for to uker siden. Dagen etter ringte en fra Telia for å avtale tidspunkt for installasjon, som ble to uker senere. Uken før installasjon ringte en fra Telia og spurte om jeg kunne utsette installasjon én dag pga overbooking. Da burde jeg nok at "sett tegningen", men jeg svarte ja. Jeg fikk vite at montør ville komme tidlig på dagen fordi installasjonsjobben er ganske stor (må bl.a. trekke kabel fra nærmeste kontaktpunkt i gata), men de ville ikke komme senere enn kl. 16:00. Klokken 12 ringte jeg Telia og lurte på i løypa montør var, men det kunne ikke de svare på. Jeg fikk telefonnummer til montørfirmaet, og ringte. Der fikk bare til svar at montør ville komme etter kl. 12:00, men før kl. 13:00. Klokken 16:05 ringte montør og sa at kunne komme kl. 17:00. "Glem det", svarte jeg og sendte inn angrerettskjema til Telia. Det måtte jeg sende til supportavd. for bredbånd, fordi kundeservice ikke har egen e-postadresse, bare chat. Alternativet var vanlig post. Håpløst. Jeg holder meg til Viken Fiber og Altiboks, selv om de også har sine feil.

Dørselger tar ikke et nei for et nei..!

Omtale av  Lars E

Ble direkte kalt "lat" fordi jeg sa at prisreduksjonen fra altibox ett år ikke er nok til at jeg gidder å grave opp halve gårdsplassen selv.. Kommer til å bli værende hos Altibox på trass selv om jeg kunne spart litt penger.. makan...!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ubrukelig kundeservice og de leverer ikke iht. avtale

Omtale av  Christoffer

Har hatt problemer med internettet i over et år nå. Det er svært vanskelig å komme i kontakt med kundeservice og de er mer opptatt av mer salg enn å hjelpe. De sendte etter hvert en servicemann hjem til meg som byttet hussentral da de mente at den jeg hadde var utdatert. Dette kostet meg kr.1.000,-. Dette hjalp ikke med ny hussentral og jeg mister kontaktet med internett ca. hvert 10 sekund slik at det er umulig og jobbe hjemmefra. Telefonsamtaler over Teams/Skype blir brutt hver gang man mister kontakten med internett og utført jobb man har gjort på dataen blir ikke lagret og må gjøres på nytt. Det er foreslått for borettslaget og bytte leverandør ved neste anledning, noe som ser ut som vil bli gjort da samme problem gjelder flere beboere og Telia ser ikke ut til å ha interesse av å løse problemet. Kan også nevne at man ikke får den hastigheten som man betaler for.

Telia Bredbånd

Har tilegnet profilen
Telia Bredbånd deltar på Bytt.no

Telia Bredbånd har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Telia Bredbånd besvarer ikke omtaler

Telia Bredbånd har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Telia Bredbånd henter ikke inn tilbakemeldinger

Telia Bredbånd benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR