Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Måtte sitte en halvdag for å få snakke med ks. De klarte likevel å løse tekniske problemer.
Utrolig dårlig kundebehandlingog service! Aldri vært borti lignende! Har dessverre telia tv og internett i borettslaget.. De var hos meg 5 ganger for å ordne opp i en liten feil og som tok 3mnd. Titalls timer på tlf ble lovet å bli ringt opp igjen uten at det skjedde, sendte inn klager uten å høre noe mere. I tillegg ble det borret nye hull i veggen da de bare kunne fjernet den gamle boksen først..(nyoppusset leilighet 2022) Enda får jeg en regning og ingen kompensasjon for dette tullet...!
Har ikke hatt makan til ustabilt nett. Og man må sitte en halv mannsalder for og nå kundeservice. Styr unna folkens!!!
Hold dere unna Telia! Svært lite av det selgeren sa var faktisk riktig. Hadde oppkobling rett etter installasjon, men dagen etter var det ingenting. Ikke mulig å få kontakt for å ordne opp problemet.
Betaler for 100mb/50mb i et borettslag, men det er så ustabilt at det ikke nytter å bruke nettet til online gaming. Ringte kundeservice og forsøkte å forklare at online gaming krever i mange tilfeller ipv6, men dette er visst noe modemene deres ikke støtter, som bare beviser at de ikke engang gidder å oppgradere utstyret de bruker hverken i knutepunktet eller på modem delen. Blir ofte bare koblet fra nettet, TV som er koblet på mister kontakt med nettet, modemet mister kontakt med nettet osv. Det er også mye nedetid pga feil på gammelt utstyr de bruker og det tar alt for lang tid å rette feilene som oppstår. Kommer nå til å ta det opp med boretslaget og styret for å få lagt opp til fiber i blokka der jeg bor, for kvaliteten på Telia sitt internett er rett og slett for dårlig. Vi lever i 2022 ikke i 2005.. Dersom Telia vil være konkurerende på internett så må de få bygd ut egen fiber overalt, eller i det minste oppgradere til nytt utstyr (modem/knutepunkt).. For folk som jobber hjemmefra og er avhengige av å være på nettet er ikke Telia bra nok slik som det er nå.
Fakturerte meg full måned for en dag. De ba meg vente ut bindingene for å unngå å betale brudd, deretter fakturerer meg full pris etter endt binding for en dag. Prøvd å få tak i de på telefon i flere dager nå, null svar. Sitter i 30min om gangen og venter i flere dager. Fikk beskjed å ta kontakt med support men lite mening med det når de ikke svarer..
Vi bor sentralt i Trondheim, men i et eldre boligstrøk uten kablet bredbånd. Forsøkte oss derfor på mobilt bredbånd fra Telia. Vi opplever ofte dekningsutfall og lav nedlastingshastighet. Vi har oftere problem med hastighet og levert nett, enn vi har nett som fungerer. Det er håpløst å arbeide hjemmefra mot servere hos arbeidsgiver, og når vi skal streame film eller nett tv så hakker det og stopper opp. Vi sjekker ofte i Telia dekningskart om det er rapportert om driftsproblemer. Vi har en misstanke om at de underrapporterer. Vi har også vært i kontakt med kundeservice, feks i perioden 18.-28. februar i år da de hadde en rapportert teknisk feil. Vi var frustrerte over å ikke ha trådløst nett etter avtalen, men fikk liten hjelp og ble ikke imøtegått hos kundeservice. Vi mener også at så lang tids driftsstans er uaktuelt og et avtalebrudd. Rett og slett dårlig nett og dårlig dekning. Det virker som at drift av anlegget har lav prioritet hos Telia.
Nedetid flere ganger i uken i flere måneder. kundeservice sier gjentatte ganger de ikke kan se noe feil…!?
Helt forferdelig. Oppgraderte nettet i forkant av at jeg skulle se champions league på stream og fikk beskjed om at det skulle være tilgjengelig umiddelbart. Skulle gå fra 30 til 100 mb. Er vel ikke overraske de at vi nå sitter her med 1.5 mb etter 20 resets osv. Tilsynelatende elendig kunnskap på kundeservice også. Helt elendig opplegg. Blir å stemme for at sameiet kvitter seg med denne dritten.
Fikk installert fiber sist høst, og er kjempefornøyd med både hastighet (Har 500/500 og får 498/510) og tv-signaler.
Det er faktisk helt fantastisk at en av Norges største leverandører innen bredbånd klarer å miste tilkobling så mange ganger på kun en sone. Det forbløffer meg. Nå blir det bytte.
Jeg har opprettet avtalegiro med Telia med e-faktuta. Fortsatt så får jeg papirfaktura i posten med ekstra gebyr. Jeg har snakket med Storebrand bank og de bekrefter at de har problemer med akkurat dette. Telia skulle jobbe med saken var det de visstnok hadde sagt. Gidder ikke å være kunde her lenger hvis ikke Telia skjerper seg KRAFTIG. Nettet mitt er også blitt dårlig. Min PC kommer bare inn på 2G-signalene. Hadde det ikke vært for at sameiet har en avtale med Telia så ville jg aldri vært kunde her. Jeg fatter ikke at det går an....
Raskt og stabilt nett/tv som jeg anbefaler på det varmeste. Prøvd et par andre.Kan ikke måle seg mot Telia
Jeg har nesten utelukkende dårlig erfaring med kundeservice hos Telia bredbånd.Noen kundebehandler e virker tilsynelatende hjelpsomme men resultatet blir nesten alltid det samme, ett mareritt.Det må alltid flere telefonsamtaler til for å få noe til å skje, og det kan gå over en uke til nettet blir reparert.De må ha store interne problemer i denne bedriften, de leverer ikke det jeg forventer og måtte til slutt si opp avtalen.To mnd oppsigelsestid sier de da og ingen refusjon for tapte dager.De klarer heller ikke å gi meg faktura i nettbanken min, slik at jeg får fakturagebyr i tillegg hver måned. Dette er bare litt av mine problemer, og marerittet er nok ikke slutt enda.(oppsigelsestid) De har også opprettet ett nytt kundenummer som trer i kraft etter oppsigelsestid en min nå er utløpt, dette blir vanskelig å komme ut av 😱😠
Nett og tv faller ut flere ganger per dag! Latterlig dårlig! Kommer til å bytte nå. Møkk lei hele Telia!
Har hatt telia 500 i 3 år nå. Hadde problemer én gang - da kom det montør dagen etter og skiftet til nyeste hjemmesentral. Ellers har det vært dønn stabilt. Kundeservice svarer hurtig på chat. TV-løsningen er også veldig bra, selv om vi kun bruker TV over WIFI (noe som i grunnen sier sitt om stabiliteten). Det eneste lille minuset er at man har ganske lite kontroll over ruteren, da den er «desentralisert».