Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har kun dekning i stua der ruteren er. Om jeg beveger meg 5 meter unna blir dekningen dårlig og faller ut hele tiden. Kan ikke bruke nettet i loftstua/soverom/kjøkken. Helt elendig.
Dårlig kundeservice, ræva hastighet (ikke fiber), plunder med fakturaer stadig.. Styr unna og sørg for at borettslaget ikke velger GET som leverandør! Nå er dere advart.
Skulle aldri gått ifra canal digital! Get nytter ikke, både nett og tv går konstant opptil flere ganger i uken og helt uten forvarsel. For en amatørbedrift...
Nettet har falt ut 7 ganger på den tiden jeg brukte på å lese omtalene som var skrevet her. Ekstremt ustabilt!
Jeg har selv hatt get og er kjempeglad jeg slipper de lengre, men en sønn sliter med Get. Grunn er den boxen han fikk MEN den ble returnert da jeg selv kjørte han til posten hvor den ble returnert. Men han får innkasso o.s.v og beskjed betale flere tusen da box ikke returnert, MEN den ble sendt på posten. Sønn sliter veldig pga dette da ikke vet hva gjøre snart. Elendig behandling av kunder noe jeg og har ærfart.
Det er en helt klar grunn til at Get ikke har noen nettside hvor kunder kan legge igjen sin erfaring med Get. Det ville tatt seg ut. Noen har allikevel klart å opprette en Facebookside som er uoffisiell. Her kan folk beskrive sin erfaring. Søker man på Get på Facebook, kommer denne opp. https://www.facebook.com/pages/Get/184191141609230 Nesten 1200 mennesker har gitt sin vurdering. Som nå ligger 1,4. "Elendig". Get har overlatt all fakturering til Lindorff som aksepterer ukritisk Get sine pompøse fakturaer. Du går inn på en avtale med bredbånd som kanskje ikke kan brukes. Det fungerte ikke for meg, deretter forteller de jeg vil bli belastet jeg med bruddgebyr hvis jeg våger å si opp avtalen. Altså aksepterer de ikke en reklamasjon. Mitt kundeforhold startet med problemer med en gang. Jeg fant ikke 5G nettet. Jeg har brukt masse tid på bare å finne bredbånds nettet! Jeg kunne selvfølgelig ikke si opp det gamle. Jeg er avhengig av et godt nett. Jeg snakket og snakket med kundeservice, tilslutt var det en som forklarte at det var to nett som kom med pakken. Det ene kunne knapt brukes. På det falt pc og nettbrett ut hele tiden. Det var helt normalt sa kundeservice. (Hvorfor i all verden er det der da?) 5G nettet derimot - var mye bedre. Jeg måtte søke opp det. Men min pc kunne ikke finne nettet. Kundeservice forklarte at det var bare å fortsette å søke. evt ta kontakt med selger av pc og få hjelp til med innstillinger på nettverkskortet. Ikke på noe tidspunkt fikk jeg opplyst at svært mange pc'er og andre enheter IKKE kan ta 5G nettet til Get. Jeg har brukt uendelig mye tid på dette. Over en time brukte jeg i telefonen med kundeservice siste gang. Som selvfølgelig var fullstendig klar over hvorfor jeg ikke kunne bruke Get bredbånd. Etter samtalen undersøkte jeg 5G nett, og hvorfor det ikke var mulig å bruke. Jeg forstår da at selger har lurt meg. Etter mye om og men meldte jeg fra på chat at jeg ville heve avtale - at det er reklamasjon. Avtalen er brutt av Get. Den siste jeg snakket med kunne fortelle at jeg var velkommen til å heve avtalen, men at jeg ville bli fakturert for bruddgebyr(?) Hun forklarte at det "andre" nettet fungerte utmerket. Det som den forrige sa ikke fungerte. Og som jeg sa at jeg ikke kunne bruke. Hun avbrøt meg ustanselig og sa - jo det fungerer, jo det fungerer, jo det fungerer. Du får faktura på bruddgebyr. Du må betale, betale, betale.. Det er noe galt med din pc. Det er noe galt med alt du har som ikke skjønner hvilket fantastisk produkt vi leverer. Sånn snakker de til deg hvis du har en bundet avtale. Den ene ansatte er mer usympatisk enn den andre. Jeg har gjort opptak av samtalene hvor de motsier hverandre grenseløst. Hun på kundeservice gledet seg i tillegg til å ta saken til Forliksrådet. Sa hun. Get har ingen FB side eller hjemmeside hvor man kan legge igjen spørsmål eller gi en kvalitets vurdering. Det går ikke an å komme i kontakt med Get på epost. Pr telefon har de kun et 5 sifret nummer som er dyrt å ringe, og setter deg evig lang kø. For tilslutt å komme frem til en person som heller ikke har kunnskap om produktene. Og som mest sannsynlig sitter i et annet land. På fakturering har de engasjert Lindorff som er et profesjonelt inkassobyrå. Smart. Get tar avgjørelsen på om du har fått det du har betalt for eller ikke, deretter pusher de Lindorff på kundene helt frem til Forliksrådet. Og gjerne litt til hvis nødvendig. I skrivende stund har Lindorff laget "inkassosak". De hevder at jeg ikke har betalt faktura på vås og fjas. Dette skal du vite hvis du går inn i et kundeforhold med GET. Du får kaskader av fakturaer på ikke avtalte tjenester fra Lindorff. Det er umulig å forstå fakturaene. Du kommer ikke ut av en avtale uten å bli avkrevd bruddgebyr. De aksepterer ikke dine opplysninger om at produktet ikke holder hva selger har lovet.
Ekstremt ustabilt. Når det fungerer er det også veldig treigt.
Jeg hadde leilighet med utleiedel, og derfor to Get-abonnementer. Mye styr rundt oppsigelse av disse. Kun ene abonnementet ble sagt opp, som førte til mye unødvendig korrespondanse. I etterkant ble det også styr rundt tilbakesending av utstyr, og det ble rettet inkassokrav mot meg for utstyr de egentlig hadde mottatt. Løste seg til slutt, men veldig lite trolig at jeg velger Get igjen. Stabilitet på bredbånd var også kritikkverdig.
Elendig kundeservice og svært ustabilt bredbånd. I perioder funker det utmerket, men opplever til stadighet at det i perioder er svært tregt eller faller helt ut. Har vært mye i kontakt med kundeservice uten at noe hjelper, de virker faktisk ikke interessert i å hjelpe sine kunder da jeg ofte får som svar at de må sette meg over videre etc. Synes det er drøyt når du betaler for å ha 100mbit/s, men stort sett opplever å ha en hastighet nedenfor 40 mbit/s. Dårlig gjennomføringevne fra Get sin side, og de har virkelig noe å lære på kundeservice-fronten. Da jeg som kunde opplever å ikke bli trodd på, og nei jeg klager ikke for moro skyld kjære Get!
Jeg har akkurat betillt GET å er positivt fornøyd, etter all negativitet rundt GET, så må jeg si at jeg var skeptisk. Etter litt tull rundt oppstart så fikset GET allt innen en uke. Når er jeg oppe å går med supert tilbud!
Helt ok priser sammenliknet med andre. Men veldig ustabilt her jeg bor, vi betaler såpass mye å bor på en lokasjon det bør være optimale forhold. Allikevell er det svært ustabilt og internettet hopper inn og ut veldig ofte.
Borettslaget hos min mor byttet fra Canal Digital til GET. Tidligere inkluderte fellesavtalen kun TV, men de valgte å bytte for å få en avtale som inkluderer bredbånd over kabel (ingen fiber dessverre). Det første man legger merke til er dekoderen, GET Box II. En ruvende, og langt høyere enn vanlig firkantet boks som i grunn ikke passer inn noe sted. En bitteliten fjernkontroll følger med. Denne kan visstnok kan bruke både IR og Wi-fi til å styre boksen. GET har ingen skikkelig bruksanvisning på nett som er oppdatert med bruk av den nye fjernkontrollen, kun videoer og litt sporadisk informasjon. Videoene er i grunn greie nok og kan også spilles av via dekoderen, men mer helhetlig dokumentasjon savnes. Etter at boksen har brukt en evighet på å starte opp, er de treige menyene det første man legger merke til. Ikke nok med at alt er sirup – du må navigere med ørten trykk på piltastene for å få til noe som helst. Det er forvirrende å få en oversikt over planlagte og pågående opptak, samt at det er for lett å plutselig starte et serieopptak uten at man er klar over det (to trykk på rec). Hvis du graver litt i menyene, kan du se at fjernkontrollen står på IR. Forsøker man å aktivere Wi-fi for fjernkontrollen, endrer ikke statusen seg der. Håpet var at menyene ble mer responsive via Wi-fi. I følge kundeservice bytter fjernkontrollen mellom Wi-fi og IR automatisk. Får teste mer neste gang når man er utenfor rekkevidde for IR og se hva som skjer. Uansett, menyene er fortsatt like treige. Det er uvisst om fjernkontrollen bruker 2.4 eller 5GHz-nettet i boksen. Kundeservice kunne ikke gi noe klart svar. GET har tydeligvis også en egen "start forfra"-funksjon for enkelte kanaler og programmer. Min mor brukte dette mye på CD sin dekoder. Det er helt umulig å vite hvilke sendinger man får start forfra på før programmet har startet. Virker som at det er knapt noe innhold man kan bruke den funksjonen med og GET har ikke brydd seg med å legge ut skikkelig informasjon. Her er CD langt foran med T-We som også har et arkiv. Boksen inneholder også en ruter med wlan på både 2.4 og 5GHz. Helt vanlig oppsett via en nettleser, men det tar virkelig en evighet å gjøre den minste endring via webgrensesnittet. Det skal knapt noe til før man får en timeout og må laste inn nettsiden på nytt, noe jeg ikke kan huske å ha opplevd på selv det billigste skrotet. Heldigvis er det ganske enkelt å aktivere bro-modus og koble til egen ruter. På den positive siden virker det som at ruteren er ok både med tanke på hastighet og dekning. For å oppsummere, hver beboer sparer nå et par hundrelapper i måneden fordi 25 Mbit (10 Mbit opplasting) Bredbånd nå er inkludert i fellesavtalen. Man får også den hastigheten som er annonsert og en dual-band ruter. Derimot er det uklart om besparelsen er verdt det pga. Den elendige dekoderen. Her synes jeg at CD sin T-we dekoder ligger milevis foran, på både innhold og brukervennlighet, selv om man må betale litt mer. I hvert fall klarte min mor å bruke den uten større problemer.
Etter å ha vært uten nett i mange uker og Get som ikke vet hvor ledningen går slik at vi kan finne feilen....
Get er stort sett lotto! Man vet aldri om man er på nett eller ikke! Og hvordan i h....te har de gått over til den steinalderutgaven av en fjernkontroll med så tungvint mye dritt??? "Janco", nå Get, har aldri noen gang vært bra!!!
Setter meg ved PC og jobber, mister nettilgang, gang på gang. Prøver å ringer kundeservice - etter 20 min venting ber jeg om å bli ringt opp igjen og blir ringt opp etter 1 time!!! ;(
Jeg er styreleder i et borettslag og ønsker å endre abonnementet. Jeg har nå snakket med fire forskjellige kundebehandlere. På veien har jeg måttet vente i like mange telefonkøer og måttet høre på utrolig mange "beroligende og hyggelige" poplåter. Har også opplevd dette med Get tidligere, så nå ser jeg etter en annen leverandør.