Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Etter at vi flyttet til en bopel hvor Get sitter nærmest med monopol på tv og internett har jeg dessverre blitt tvunget til å bruke Get fiber. Prisene er for høye i forhold til kvaliteten på produktet, for kvaliteten er mildt sagt elendig. Mange ganger hver eneste dag og kanskje mens man sitter midt i et arbeid med noe, så opplever jeg at forbindelsen til nettet blir borte. Det er ikke få ganger jeg har måttet gjøre dobbelt arbeid, fordi jeg glemmer å trykke lagre hvert femte minutt. Plutselig og uten at man merker noe, eller ser et rødt lys på modemet, er man uten nettforbidelse og må restarte. Har flere ganger måttet ha teknikker fra Get, og som oftest da må man punge ut et sted mellom 800 og 1500 kroner, så Get blir et svært kostbart alternativ i forhold til eksempelvis Telenor. Jeg hadde også brudd i linjene da jeg var telenor abonnement, men betalte aldri noe ekstra når det var problemer. Man fikk da både rabatt og ekstra data på mobilen mens man ventet på feilretting. Med Get får man ikke noe, annet enn trøbbel og ekstrautgifter som man ikke regner med når man inngår kontrakten. Jeg har heldigvis også et mobilt bredbånd fra Telenor som brukes hver gang GET blir borte, og det er ofte. Ser nå frem til bindingstiden med GET er over, og da vil jeg bytte tilbake til Telenor som kan levere nesten identisk hastighet som "Get fiber" leverer. Jeg kan ikke annet enn å advare mot GET og si: Styr unna dersom du kan! Get er dyrt, dårlig og har en kundeservice man kan gråte av. Frustrert kunde fra Lillesand.
Elendig kundeservice, meget ustabilt internett, ikke bare tidvis - men hele tiden. Ofte faller også nettet helt ut og man må ringe kundeservice, Har kun dekning i stua der ruteren er. Om jeg beveger meg 5 meter unna blir dekningen dårlig og faller ut hele tiden. Kan ikke bruke nettet i soverom/kjøkken. Helt elendig. Anbefales på det sterkeste å holde seg unna.
2 ganger i uka minst. Så er det noe planlagt arbeid gjennom mesteparten av dagene jeg virkelig trenger nett.
Alltid ustabilt nett. Elendig kundeservice. Altfor dyrt.
De leverer ofte hastigheten jeg har bestilt. Men nytter ikke med hastigheter når bredbåndet ikke fungerer 10% av tida.
Helt siden vi har fått get brebånd har det vært ustabilt. Helt ærlig kan jeg si at det er nede minst 2ganger i måneden. Som regel er det nede for rundt 2-4timer også. Forventer ikke at det skal være feilfritt men når jeg betaler så mye og får så lite tilbake får jeg hodebry. Skal heldigvis flytte om noen måneder og da skal hvertfall ikke get brebånd følge med.
Nå har nettet vært borte i 12 timer!!! Ingen mer informasjon på deres nettsider, bortsett fra at de beklager ulempen dette kan medføre. Må jeg vente 12 timer til eller? Betaler også 600 kr i mnd for er nett som hele tiden faller ut, dårlig forbindelse, som er helt håpløst tullete da det virkelig skulle ha funka fint i min 18 kvadrats leilighet! Gruer meg til å si opp abonnement, da jeg har lest at de fleste får innkasso, selv om de har levert inn boksene de skal.
Fra vi fikk GET for nærmere 3 år siden har det vært brudd på kabelen far dag 1. Hvor mange ganger vi her ringt inn å klaget har vi ikke tall på. Opptil 10-15 ganger per dag var det brutt på linjen. Til slutt måtte vi skifte over til Canal digital parabol tv for å kunne se tv. GET sin internett ble oppgradert men forsatt er det mange brudd på linjen hver dag, opptil 8-15 brudd. Dette må vi betale nesten 700 Kr per måned. I sommer kom endelig GET på plass og målte linjen etter ca 2,5 år og det ble konstatert brudd på kabelen utenfor vår eiendom. Etter dette har vi ikke hært noe mer, GET har lovet å ringe tilbake noe de ikke har gjort, vi har skrevet skriftlig klage men ikke ende fått svar. For ca to uker var det en service bil fra GET som stoppet ved innkjørselen til vårt hus uten at de tok kontakt med oss. Saken er tidligere innklaget til Forbrukerrådet og vil bli klaget inn på ny da GET ikke har overholdt sin svarfrist på brevet vi sendte. Faktura er de veldig så flinke til å sende men å ta kontakt å informere og utføre reparasjon klarer de ikke de ikke. Verre kundeservice enn GET har vi ikke vært ute for noen gang. Vårt råd er hold dere unna GET. Dessverre er vi nødt å gi en stjerne da det ikke går an å gi 0 i denne omtalen. Saken blir nå klages inn til Tele og datatilsynet da fristen ikke er overholdt av GET.
Stabilt nett og får den hastigheten jeg betaler for. Gode varslingsrutiner på SMS ved feil/vedlikehold/oppgraderinger, og dem få gangene jeg har hatt behov for å kontakte kundeservice har jeg fått rask og god hjelp. Anbefales.
Bra: - Kundeservice. Fikk ny boks på dagen (ved oppmøte på lokalene til get, vel å merke) da den gamle streiket. Dårlig: - Generelt ustabilt nett. - Sjelden at hastigheten man har betalt for faktisk er reell. Dette er også noe andre leverandører synder på, men med get er dette (etter måling med Ookla) langt under det jeg forventer av en seriøs aktør. - TV-boks med kontroll er kludrete å bruke. Kunne med fordel ha vært mer brukervennlig i tastevalg/menystyring. Konklusjon: Den eneste grunnen til at husstanden har Get, er at borettslaget har inngått en avtale og gitt Get monopol. Jeg vil absolutt IKKE anbefale Get til andre.
Er veldig fornøyd med stabiliteten og oppe tiden på linjen min, samt at jeg får god hjelp fra kundesenteret de få gangene det har vært behov for det.
Helt håpløst opplegg. Trådløst nett via get boxen er så ustabilt at du aldri vet når du har nett-tilgang eller ikke. Hos meg har de levert en repeater/extender, men denne er det helt umulig å koble seg opp mot (enheten responderer ikke når man skriver inn passordet som står på esken). Rett og slett tragisk hele opplegget.
Familien har vært kunde siden oppstart. God hjelp og service hele veien. SMS ved lokale problemer, og nede-tiden har vært minimal. Alltid hjelp å få på det lokale kontoret og sentralt på telefon.
Jeg har snakket med 3 konsulenter og alle sa noe annet, har brukt 1,5 time på tlf og problemet var ikke løst. Til slutt da jeg sa jeg vil avbestille net, konsulent var meget uhøflig!
Meget ustabilt internett, ikke bare tidvis - men hele tiden. Ofte faller også nettet helt ut og man må ringe kundeservice. De er ekstremt trege, lite kunnskapsrike, samt at når de omsider kommer for å fikse internettet ei lita uke senere (på dagtid, når som helst, slik at man må sitte hjemme å vente på de en hel arbeidsdag), er man tilbake til det ustabile nettet, noen kroner fattigere, før man tre dager senere må ringe de igjen. Anbefales på det sterkeste å holde seg unna, for alle de som ikke gidder bruke tiden sin på å krangle med en inkompetent kundeservice-arbeider og betale 850kr for dette pr/måned.
Vi mistet Internett forbindelsen og det beste Get kunne gjøre var å sende en tekniker etter 1 UKE. Denne tekniker kommer i tidsrommet 8.00 - 12.00. Det vil si at i tillegg til å være uten Internett i en uke må jeg også ta en halv fridag fra jobben... Aldri opplevet så dårlig service!!