Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Elendig. Fakturering skjer forskuddsvis to måneder i forveien uten at det blir opplyst om det.
Latterlig ustabilt internett, og forferdelig kundeservice. Har forsøkt å kontakte flere ganger, kommer aldri i gjennom.
Hvis du ønsker ekstra trim er Telia Bredbånd og TV noe for deg. Nesten daglig må man reise seg opp av sofaen for å koble fra strømmen til tv-boks eller hovedboks. Virker ikke som Telia ønsker å løse dette heller. Hver gang man er i kontakt med dem så får man beskjed om å dra ut kontaktene eller gjenopprette fabrikkinnstillinger. Har ingen annen tilbyder på min adresse, men så snart det dukker opp, så snakker jeg forhåpentligvis aldri med Telia igjen.
Har nå hatt nett via Telia i noen dag og kunne ikke vært mere fornøyd faktisk. VAR skeptisk, men nei, jeg droppa fiber og gikk for Telia. Skal sies jeg bor innen for 900m for 5g sender. Var nettopp og kjøpte meg en wifi extender, så nå har jeg full dekning i kåken. Hastigheten er nøyaktig det jeg har bestilt. Meget positivt overrasket. Takk, og god helg!
Business basert på at kunden ikke skal nå frem. Der vi bor er Telia eneste mulige leverandør av internett. Vi er så føkka og de driter i oss. Skal du snakke med noen i kundeservice? Sett av minst en og en halv time til telefonkø. Og når du kommer gjennom er det bare standardsvar du likevel kunne lest deg til på nettsiden. Den som svarer har ikke autoritet til å sende deg videre i systemet og vet selv ikke hvem sin overordnede er. Drittselskap fra ende til annen.
Jeg har ringt eller prøvd. Venter i 50 min, så klikk og må ringe på nytt. Så når man først kommer igjennom så gir de forskjellige beskjeder hver gang. Jeg sitter fortsatt uten TV kanaler Jeg kjenner igjen han som fikk tlf og sier de kan tilby billigere enn det du har, så må du betale 7000,- Heldigvis så var det tlf abonnementet. Jeg sa at jeg var fornøyd med det jeg hadde, men de kunne tilby billigere. Så når regningen kom var angrefristen gått ut for fakturaen var det dobbelte av hva de sa, men jeg gikk tilbake til det jeg hadde, så da fikk jeg straffegebyr. Sånn tjener Telia penger. Lyver på tlf og så sender de regninger! Jeg sitter m en microbox, som jeg fikk 11 Juli, men har ikke andre kanaler enn NRK.
Telias verdiløse angrett - kr. 7000,- i bruddgebyr. En selger fra Telia kontaktet meg og ville ha meg til å tegne et abbonnement på trådløst 5G internett og TV. Jeg var lite interessert da jeg var fornøyd med min nåværende leverandør av internett via fiberkabel. Selgeren opplyste at månedsprisen fra Telia var en god del lavere enn mitt nåværende abbonnement. Da han i tillegg lovet at alt mitt allerede tilkoplede wifi-utstyr, kameraovervåking, røykdetektorer, bevegelsesdetektorer etc., skulle virke som før og at jeg selvfølgelig hadde 14 dagers angrett, ble det til at jeg aksepterte avtalen han sendte meg på e-mail. Jeg tenkte at jeg da kunne teste ut utstyret inntil angrefristen nærmet seg utløp og se om dette var like bra som det ble forespeilet. Ca. to måneder etter avtaleinngåelsen kom en hyggelig montør og installerte utstyret fra Telia. Han opplyste at det var bare å kontakte Telia support om noen feil skulle oppstå, men som han sa; «support svarer kanskje ikke de første tre minuttene». Montøren hadde knapt nok forlatt huset før de første problemene meldte seg. Plutselig fikk jeg melding om at brannvarslingsanlegget ikke fikk kontakt med internettet. Etter utallige forgjeves forsøk på tilkopling ringte jeg Telia support. Etter 34 laaaaaange minutter svarte det i andre enden. Jeg hadde så vidt begynt å prate da det sa «klikk» og vi ble brutt. Vedkommende ringte ikke tilbake! Ny oppringing til Telia support. Endeløs ringesignal. Ingen opplysninger om hvor jeg var i køen. Intet tilbud om at Telia kunne ringe meg tilbake. Ventetiden benyttet jeg å søke på internett om andres erfaringer med Telia; Du skrekk og gru! Hadde jeg visst det jeg vet nå så hadde jeg skygget unna dette selskapet! (Jeg anbefaler andre potensielle kunder å gå inn og lese og gjøre sine egne betraktninger!) Etter 1 time og 22 minutter fikk jeg kontakt og da var jeg så eitrende forbannet at jeg krevde å benytte meg av angreretten - jeg vil tilbake til min forrige nettleverandør som leverer kvalitet og som svarer raskt på telefon. Operatøren beklaget ventetiden og at dette var noe de «jobbet med». ( I flg. tilbakemeldingene fra misfornøyde kunder har de jobbet leeeeeeenge uten å løse problemet - tipper de prioriterer salg fremfor service!). Ble satt over til en person med ansvar for oppsigelse. Krevde å få benytte min angrerett. ENDA EN NY NEDTUR! Denne arrogante mannspersonen kunne opplyse at slik virket ikke angretten hos Telia. Angreretten løp fra akseptdato, dvs. den dagen jeg aksepterte tilbudet jeg fikk på e-mail. Nå var angreretten utløpt og om jeg ville bryte avtalen måtte jeg betale et bruddgebyr på 7000,- kroner. Mitt argument om å teste ut utstyret innen 14 dager fra installasjon for å se om det fungerte som selgeren lovet falt for døve ører. Telia forholder seg til følgende ordlyd: «For TV- og bredbåndsabonnement har du etter angrerettloven 14 dagers ubetinget angrerett. I vanlige tilfeller gjelder angreretten fra aktiveringsdato, men må Telia gjøre forarbeid for utbygging eller installasjon gjelder angreretten fra kontraktsinngåelse.» Legg spesielt merke til siste setning. Jeg er sikker på at mange misfornøyde kunder har oversett betydningen av denne. Jeg mistenker at Teilia, som i mitt tilfelle, bevisst har utsatt installeringen til etter at angrefristen er utløpt! JEG FØLER MEG LURT! Ikke bare fra selgeren som lovet mer enn Telia klarer å levere men også fra elendig supporttjeneste. For ikke å snakke om en illusorisk angrerett slik Telia praktiserer den. (Lovgiver må ha vært bevisstløs ved inngåelse når man ser hvordan loven kan omgås og brukes i forbrukers disfavør). Jeg har til tross for en utgift på kr. 7000,- har jeg valgt å gå fra avtalen og tilbake til min tidligere internettoperatør. Andre er herved advart