NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Greit nok at det kan være mange kunder som ringer inn, men å vente i nærmere 2 timer på å snakke med noen (skjedd opp til flere ganger), det er helt sinnsykt dårlig.
Har NextGenTel 1000/1000 over fiber, får hastigheten jeg skal ha, ingen nedetid. Vært kunde i to år.
Hastigheten på 60/60 linja er nede i 5/20 i arbeidstiden. Feiler helt av og til på kvelden Kort åpningstid på kundeservice. Umulige åfå tak i utenom kontortid. Styr unna
You would get better broadband signal on the moon awful broadband don't subscribe
Har ikke fått det vi har betalt for. Service montøren klarte heller ikke å gjøre jobben sin ordentlig.
NextGenTel sin markedsføring og luring av kunder ved å utelate viktig informasjon om priser burde ansees som svindel. De gir kunden inntrykk av at det er billig, velfungerende og at kundeservice er bra. Alt dette er helt feil. Jeg bestilte bredbånd til mitt nye hjem ettersom fiber installasjon fra nextgentel hadde en ventetid på 12 uker. Jeg ble lovet 40 linje, men fikk 20. Jeg ble lovet at abonnementet skulle overføres når fiberinstallasjonen så skulle komme, uten å endre på noe som helst i abonnementet. 20Mb/s ned og 1Mb/s opp, ganske ubrukelig for 643 per måned. 493 per måned var det de lovet på telefon, men de glemte å nevne linjeleie på 150 per måned og at man måtte leie ruter. I tillegg til dette har de full kontroll på ruter i huset. Wifi fungerte ikke så jeg måtte ringe inn og komme gjennom telefonkø-barrieren de har. Da skulle de bare endre på en innstilling, og det fungerte. Hvis dere først skal ha full kontroll over brukerens modem så burde dere ha innstillingene riktig. Dere burde egentlig ikke ha kontroll over modemet i utgangspunktet. Jeg lot mangelen på hastighet og andre feil være siden fiber skulle komme etter hvert. To montører kom, og etter en halvtimes inspeksjon konkluderte de med at det var manglende dokumentasjon fra forrige befaring og at de ikke kunne utføre installasjonen. Hvor lang tid ville dette ta? De kunne ikke svare annet enn at det ville ta uker. Etter feil-faktureringer, forsinket installasjon og ingen garanti på tidsramme ville jeg avbryte installasjonen av fiber. Da blir jeg kontaktet noen uker etterpå og får to alternativer. Enten betaler jeg 4990 kroner i avbestillingsgebyr, som aldri hadde blitt nevnt. Eller så installerer de fiber for 2000 kroner og fornyer bindingstiden med 12 måneder, til tross for hva som ble lovet. Disse løftene ble selvsagt gjort på telefon. Jeg var naiv og trodde på dette. Jeg ba om å få skriftlig informasjon under telefonsamtalen da jeg bestilte, noe de skulle sende. Men jeg var så uheldig å takke ja til abonnementet før de hadde sendt dette. Som dere sikkert skjønner ble aldri denne informasjonen sendt i ettertid. Nå sitter jeg igjen med en følelse av å ha blitt svindlet. Ikke har jeg fått det jeg har blitt lovet, det jeg har fått hittil er mangelfullt og prisene er over styr. De er heller ikke føyelig på noen som helst måte for å kompensere for egne feil.
Har utover høsten opplevd en lang rekke med fakturafeil og feil med nettverk. Dette har resultert i mye tapt tid på eposter og lange telefonkøer. Det hele toppet seg da en halvsliten mann fra kundeservice la på telefonsamtalen etter hva jeg oppfattet som mangel på å ville ordne opp i kundeforholdet. Hold dere unna dette selskapet!