⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 196 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 196 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 196 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
194
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 196 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dette bredbånd har fungert utmerket

Omtale av  Trond S

Dette bredbånd har fungert utmerket og ingenting og ikke noe og utsette på Nextgentel. Har fungert så og si feilfritt for meg. Ikke noe dårlig jeg kan huske her.

Svar fra NextGenTel
02.08.2019 20:58

Hei Trond Tusen takk for din tilbakemelding. Alltid kjekt å høre at du er fornøyd med oss som leverandør. Ønsker deg en god helg. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Skikkelig dårlig service

Omtale av  Bassam S

Ingen hastighet for å si det rett. Luringer de som jobber på NextGenTel. De tilbyr internett på steder de ikke har dekning i...

Svar fra NextGenTel
02.08.2019 20:57

Hei Bassam. Vi tilbyr til del fleste steder i landet, men er dessverre noen områder der vi ikke kan. Det høres ut som bestillingen ble lagt inn og at den etterhvert ble kansellert siden det ikke var mulig å levere. Det er noen tilfeller der vi ikke vet før montør har vært å sjekke om vi kan levere eller ikke. Hvis du ikke har mulighet til å få en fysisk internett linje til boligen din, er nok mobilt bredbånd en grei løsning for deg. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Fungert godt

Omtale av  Anniken S

Bredbåndet innfridde, ingen problemer og bare én driftsmelding i løpet av et år.

Svar fra NextGenTel
06.08.2019 10:28

Hei Anniken. Kjekt å høre at bredbåndet innfridde dine forventninger. Ha en fortsatt fin sommer! Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Elendig!

Omtale av  Per G. G

Dårlig kommunikasjon innad slik att vi er uten Internett i en måned no. Så igjen elendig ifra NextGenTel!

Svar fra NextGenTel
01.08.2019 14:31

Hei Per Usikker på hva som har skjedd her siden jeg ikke får søkt deg opp i systemet vårt, vi ønsker selvfølgelig ikke at kunde våre er uten internett. Jeg håper du tar kontakt med oss og gir oss en tilbakemelding på hva som gjorde at kommunikasjonen vår er for dårlig slik at vi kan forbedre oss. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Dårlig service

Omtale av  Roger J

Forsøkte å komme tilbake som kunde i mai, fikk da beskjed om at jeg ble regna som ny kunde, og da tok det 2-3 uker! Da kjøpte jeg internettjenester fra en konkurrent! Og så får jeg krav nå fra dere om at abonnementet mitt blir stengt om jeg ikke betaler regningen på 840,- Helt elendig service, er ferdig med dere for alltid :)

Svar fra NextGenTel
01.08.2019 14:31

Hei Roger. Om du avslutter abonnementet og på et senere tidspunkt bestiller på nytt så er installasjonstiden lik både for tidligere kunder og nye. Bestilling av oppkobling og installasjon går gjennom netteier og vi kan ikke overstyre hvor lang tid det tar. Takk for at du i utgangspunktet ville tilbake til oss. Det er leit å høre at vi ikke klarte å møte ditt behov. Vedrørende regningen du har mottatt er det viktig at du tar kontakt med oss så vi kan få sjekket opp i saken. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Meget god håndtering av kunder etter ekstremuværet

Omtale av  Alfred

På grunn av mange som var uten bredbånd etter ekstremt lyn var køen lang. Jeg la igjen mitt telefonnummer for å bli oppringt senere. Jeg skulle ikke miste plassen min i køen, sa de. Jeg trodde ikke på det og ble overrasket da ventetiden var omtrent det som var estimert. Fikk en hyggelig kundebehandler og etter noen sikkerhetsspørsmål om jeg var den jeg utga meg for, det satte jeg pros på, så var ny router på vei i posten. Det er alltid hyggelig å bli tatt på alvor av en hyggelig kundebehandler. Terningkast 6.

Svar fra NextGenTel
01.08.2019 14:31

Hei Alfred Tusen takk for din tilbakemelding og det var godt å høre at du fikk den hjelpen du var ute etter. Vi er klar over litt ekstra lang ventetid nå de siste dagene, men jobber med tiltak for å bedre ventetiden. Om du skulle oppleve lang kø på telefonen neste gang, kan jeg anbefale deg å ta kontakt enten via chat, facebook eller appen vår. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Ustabilt og leverer ikke betalt hastighet

Omtale av  Chris

Leverer langt under den hastigheten jeg betaler for, og nettet er veldig ustabilt. Nettet detter ut omtrent hver dag. Streaming i hd er til tider umulig, så f.eks YouTube eller Netflix bruker lang tid på å buffre. Må tidvis slå av WiFi på tlf hvis den oppdaterer apper o.l for å kunne gjøre enkle ting som å lese nettaviser eller mail. Det tar litt lang tid å komme frem til kundeservice, men de er hyggelig, og gjør det de kan for å fikse problemet. Litt lavere score på kundeservice, kun på grunn av lang ventetid.

Svar fra NextGenTel
01.08.2019 14:31

Hei Chris Det virker som hovedproblemet ditt ligger på det trådløse nettverket, der er det ganske mange ulike lokale faktorer som kan spille inn som gjør det vanskelig å finne ut hvor feilen ligger. Det kan virke som hastigheten blir brukt opp slik du forklarer problemet, kan nevne at det er nok ikke apper som oppdaterer som bruker opp hastigheten, men heller skytjenester som skal synkronisere som kan skape et slikt problem. Anbefaler deg å se igjennom disse punktene for å se om det kan bedre opplevelsen: https://www.nextgentel.no/privat/hjelp/internett#entry1271 Om du fortsatt sliter, ta gjerne kontakt slik at vi kan hjelp deg videre. Det har dessverre vært litt ekstra påtrykk nå mot slutten av sommertiden. Vi gjør tiltak for å få ned ventetiden på telefonen nå. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

NextGenTel har 2 196 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR