⚠️
Blakk Week på
strøm mobil bredbånd forsikring lån
Spar opptil 20 000 kr
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 197 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 197 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 197 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
194
979
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 197 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig kundeservice, tregt bredbånd. fakturerer som de vil. Egne vilkår for å sikre seg selv

Omtale av  Per E. A

Bytter bredbåndsleverandør fra telenor til nextgentel. grunn var at telenor er verre enn nextgentel. De gir meg et tilbud et abonementet at jeg skal få ha en hastighet på 20. De første 6mnd betale 432.- og fra den syvende mnd så gikk det opp til 462.- Sender alt du trenger og jeg fikk fri frakt. spurte om bindingstid på 12mnd. det var helt uaktuellt fra min side. ok da ble vi enige men hun fortalte meg om oppsigelsestiden og angreretten. Den 22.05.2018 ble internett aktivt. Første fakturaen ble litt høyere enn vanlig,men det viste jeg. jeg betaler den første som gjaldt for mai-juni og juli. neste faktura betalte jeg og alle de andre ut året 2018. Det var syv stk en åttende gjadt for året 2019. i desember stenger de nettet og jeg forstår ingen ting. tar kontakt å lurer på hva som har skjedd. svaret var at jeg hadde ikke betalt fakturaene i tide og endel var ikke betalt. Hva svarte jeg. Det dere sier nå er jo bare løgn. Foran meg har all innbetalte fakturaer til dere ved min bank dnbnor. Sendte de oversikten og hver enkel faktura jeg har betalt i 2018. Det var en total sum på 4225,35.- Det verste var at de sendte meg oversikt over hva som skulle ha vørt betalt og det som ikke de hadde registrert fra det som jeg hadde innnbetalt. De mente at min registrerte innbetalinger var totalt på 2220.- Etter min innbetalinger så har jeg ikke misligholdt en eneste faktura. dvs at den totale summen etter de fakturaene jeg fikk skal min innbetaling for 2018 bli 3763,35 men så betaler kunde en mnd innestående slik at den siste fakturaen tilhørte for jan mnd 2019. ringte mangefoldinge telefoner til nextgentel, men det var ingen som kunne hjelpe meg. satt meg bare over og tilbake også videre til en andre og par ganger så bare slang de på røret. ikke om lenge sendte jeg de brev pg la ved all dokumentasjon jeg kunne og til og med funnet feilen for dem. tar kontakt igjen hva gjør nextgentel de bare igronere meg og bryr seg ikke en eneste drit. jeg sender mer brev klager inne på min side. og jeg vet at jeg har rett. bare de kunne prøve å forstå og vøre vennlige å rette opp feilen som har blitt oppstått. jeg utrykte meg at ikke det var dems feil. nextgentel de skyldte på bankene og mulig det var min egen feil osv. plutselig sendte de meg en faktura pålydende 1064.- som stod ubetalt for tidligere faktura og itilegg skulle de ha meg til å betale 500.- igjenåpningsgebyr. Da var det nok for meg. oprettet sak på sak inne på min side forklarte på nytt og hvor virkelig de behandlet kundene sine og litt om reger og plikter de også må forholde seg til. Sendte også brev til inkasobyrårt kredinor at de kunne bare stoppe kravet fram til jeg kom i en enihet med nextgentel. Det var ikke mer en dagen etter ringer de til meg og beklaget seg og de hadde funnet feilen. jaggu har dere det . på tide. de skjønte problemmet mitt og hvor mye tid dette har tatt. ja faktisk brukt utrolig mye energi på noe som er så enkelt å rette på men dere lager et mareritt for meg. De skulle ha et møte og ringe tilbake imorgen å komme med et forslag. jeg hadde gitt den det samme dag. hva skjedde tro det eller ei men de ringte aldri tilbake. de bare gikk inn på alle de sakene jeg opprettet å skrev antatt løst ellr avsluttet. hadde opprettet minst 8-9 ingen av det ble tatt seriøst. nextgentel bare fortsetter å sender ut fakturaer hver mnd. etterhvert går de til inkasso. pr.idag så er summen nå 4000kr for at jeg ikke har hatt nett siden desember 2018 fram til 26 feb 2019 som jeg sa opp dette abonnementet på chat. jeg er ikke interesert å betale for noe jeg ikke får så fra den 05.03.2019 så fikk jeg viken fiber billig og betaler 1000kr til de. får raskeste nettet noen gang samt masse tv kanaler og er aldri noe tull. kjempe service. nå sebder nextgentel meg epost at jeg plutselig hadde 12mnd bidingstid. helt utrolig. bindingstiden på 12mnd gikk ut den 22.05.2019 sier de, men de fakturerer fortsatt 462.- hver mnd ennå. Jeg har så mye dokumentasjon på alt de har sagt, både telefon chat mye mer.

Svar fra NextGenTel
01.07.2019 14:29

Hei Per. Kjekt å høre at du ønsket å bytte over fra Telenor til oss, det setter vi pris på. Alle nybestillinger medfører en bindingstid på 12 måneder som fremgår i salgsøyeblikk og i ordrebekreftelsen. Angreretten gjelder 14 dager fra og med mottatt ordrebekreftelse. Dette er bransjestandard for internettleverandører og øvrige tjenesteytere. Bakgrunnen for dette er at når du bestiller en tjeneste har tjenesteyteren betydelige kostnader før du kan ta tjenesten i bruk i motsetning til en vare som kan returneres. For et bredbåndsabonnement har vi de største kostnadene før linjen er koblet over til oss. Vi betaler en engangssum for å reservere og overta linjen og vi har ikke selv en "angrerett" videre mot netteier. Kostnadene ved en kansellering etter angreretten har gått ut faller på oss og viderefaktureres til kunde. Den første fakturaen du mottar fra oss er høyere enn de påfølgende da den gjelder for en lengre periode, slik du skriver at du er klar over. Normalt sett fakturerer vi månedlig, men om ønskelig kan du faktureres for en lengre periode av gangen. Ettersom jeg ikke har kjennskap til saken er det vanskelig for meg å kommentere konkret, men alle innbetalinger som er gjort til oss blir registrert. Dersom du betaler inn til feil KID-nummer har vi mulighet til å spore innbetalingen og registrere den mot korrekt kundeforhold. Jeg håper du kan ta kontakt med oss igjen så kan vi spore innbetalingen din. Vi bryr oss om kundene våre og det er dumt å høre at du ikke har oppfatning av det. Vi avslutter heller ikke samtalene våre med mindre vi opplever personangrep – og i så tilfellet skal vi gi en advarsel først. Her er det vanskelig for meg å kommentere noe konkret videre uten tilgang til saken din. Jeg håper du tar kontakt med oss igjen og får en endelig oppklaring i det jeg forstår har vært en lang sak for deg. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig oppfølging og direkte feilinformasjon til meg

Omtale av  Linda R

Lovet å fikse feil, uten at det skjedde. Likevel sendte dere melding to ganger om at feil var rettet. Etter 5 virkedager får jeg tlf kl 18 på fredag med beskjed om at montør kunne komme på mandagen. En hel uke for å få en montør? Melde kunden flere ganger om at alt var i orden?

Svar fra NextGenTel
27.06.2019 12:52

Hei Linda, Vi prøver alltid å hjelpe våre kunder, men det blir vanskelig å svare deg konkret på hva som har skjedd i ditt tilfelle siden jeg ikke kan se kundeforholdet ditt. Vi skal rette opp i feil på linjen din og det har utvilsomt vært intensjonen vår når vi har meldt inn feilen til netteier. Forventet rettetid ved linjeutfall, eller ustabilitet er 3-5 virkedager. Her forstår jeg at det har tatt lengre tid og det beklager jeg. Jeg håper at alt er tilbake til normalen snart og at du ikke er uheldig og opplever feil på linjen igjen. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Ingen internett

Omtale av  Arne H

Ikke Internett pga tornevær. Sender meg ny rutter 😀

Flytting

Omtale av  Mona L

Veldig bra. Synd jeg flyttet til et område dere ikke dekker Har brukte kun dere i alle år og har bare positive erfaringer

Svar fra NextGenTel
24.06.2019 08:29

Hei Mona. Kjekt å høre at du var fornøyd med oss som leverandør! Ønsker deg lykke til videre med ny leverandør. Jeg håper vi får mulighet til å levere til deg igjen! Med vennlig hilsen Samuel NextGenTel

Håpløst

Omtale av  Dan

Å heve kjøpet før linja i det hele tatt er åpnet og router er sendt til kunde faktureres med 5000,- ? Ran.

Svar fra NextGenTel
21.06.2019 15:39

Hei Dan, Dersom du angrer bestillingen kan du ta kontakt med oss eller selger direkte for å kansellere bestillingen. Angreretten gjelder 14 dager fra og med mottatt ordrebekreftelse. Dette er bransjestandard for internettleverandører og øvrige tjenesteytere. Bakgrunnen for dette er at når du bestiller en tjeneste har tjenesteyteren betydelige kostnader før du kan ta tjenesten i bruk i motsetning til en vare som kan returneres. For et fiberabonnement har vi de største kostnadene før linjen er koblet over til oss. Vi betaler en engangssum for å reservere og overta linjen og vi har ikke selv en "angrerett" videre mot netteier. Kostnadene ved en kansellering etter angreretten har gått ut faller på oss og viderefaktureres til kunde. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig

Omtale av  Terje Ø

Holder ikke det dere lover. Elendig kundebehandling. Har bedt om hjelp mange ganger, og blitt lovet hjelp... Så sender dere en ny ruter og sier at det vil løse problemet. Bare tullball.

Svar fra NextGenTel
21.06.2019 13:46

Hei Terje Vi prøver alltid å hjelpe våre kunder, men det blir vanskelig å svare deg konkret på hva som har skjedd i ditt tilfelle siden jeg ikke kan se kundeforholdet ditt. Hvis det er en feil med internettet ditt, kan det være mange forskjellige årsaker og ikke alltid lett å vite hvor feilen kan ligge. Hvis kundebehandler mener etter et feilsøk at feilen ligger på ruteren, vil vi selvfølgelig prøve å bytte den for å se om det er løsningen. I noen tilfeller, kan feilen være flere steder og vi må feilsøker videre. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Lynnedslag

Omtale av  Sissel H. Ø

Fikk utrolig god hjelp. Krysser fingrene for at alt blir i orden.

Svar fra NextGenTel
20.06.2019 12:36

Hei Sissel Takk for din tilbakemelding, kjekt å høre at du er fornøyd med hjelpen du fikk. Når du mister internett ved lynnedslag, er det som oftest ruteren som er ødelagt. Det er viktig at du bytter ut alle de gamle kablene med de nye siden det kan være skader på kablene også. Noen ganger kan det også ha skjedd skade på selve uttaket ved lyn, slik at dersom du fortsatt ikke får internettet tilbake med ny ruter, ber vi deg kontakte oss snarest slik at vi kan hjelpe deg videre. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

NextGenTel har 2 197 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR