NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Å komme fram er lang ventetid, men når det tar lang tid får alle god servise.
Hei Rune. Vi prioriterer hver enkelt som tar kontakt med oss og det er fint å høre at du også har det inntrykket. Vi holder på med tiltak for å bedre ventetiden vi har hatt de siste ukene, men det skal ikke gå på kostnad av god service. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Bestilte nytt modem (teknikker som var hos) ringte inn og fortalte at modem ikke var Ok. Jeg ringte på fredag og fikk vite at modem var sendt. Men idag (mandag) er det fortsatt ikke sendt. Dette er for dårlig. Jeg driver et nettbasert firma og bruker 3 MB og det koster 179kr hver dag. Dette blir en stor utgiftspost for meg. Vurderer sterk på å bytte leverandør når dere ikke klarer å levere som blir sagt. Er meget misfornøyd.
Hei Lars. Siden jeg ikke kjenner til saken spesifikt er det vanskelig for meg å svare konkret. Vi har ansatte som jobber med å besvare montør henvendelser og bestiller en ny ruter med en gang når det er nødvendig som her. Hva som har skjedd i ditt tilfellet er vanskelig å si, men jeg er sikker på at ruteren nå er sendt og forhåpentligvis allerede mottatt av deg. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Det har gått 5 uker siden jeg la bestilling på bredbånd. Jeg signerte bort min angrerett for å fortere få installert det. Det ble da fortalt 10-12 dagers ventetid. Nå har jeg ikke lenger den angreretten, jeg har heller ikke noe bredbånd. Ingen har ringt meg og fortalt om forsinkelsene. Jeg har måtte gjør alt selv. Fikk til og med beskjed om at JEG skulle ringe til montør. Dette er uakseptabelt. Svindel med andre ord. Bli låst i denne situasjonen og måtte i fremtiden betale over 500kr mnd for denne slags service og middels hastighet bredbånd er forskrekkelig. Jeg håper det blir noe slags form for prisavslag, for dette er ikke greit.
Hei William. Jeg er enig i at dette ikke er greit og jeg beklager situasjonen. Vi har vært i en gjevn dialog med netteier vedrørende forsinkelsene som har påløpt for flere bredbåndsinstallasjoner og situasjonen er i ferd med å normalisere seg. Dersom du ikke allerede har blitt kontaktet av en montør vil du snart bli det. Installasjonstiden for bredbånd over DSL er som regel 10-12 dager slik du skriver, sett bort fra angreretten. Dette vil likevel kunne variere etter område, pågang og uforutsette hendelser slik som i dette tilfellet. Vi starter naturligvis ikke faktureringen før du er på nett og jeg håper at du blir fornøyd med tjenesten når den er levert. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Det lover alt og er helt topp, er veldig fornøyd med kvaliteten.
Hei Ingrid. Kjekt å høre at du er fornøyd med kvaliteten! Slik skal det fortsette å være. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Elendig kundeservice, spekulativt selskap. Får ingen installasjonsdato før angrefristen har gått ut. Med andre ord om de da har 16 uker leveringstid så er det for seint å angre.
Hei, Vi reserverer port og bestiller oppkobling hos netteier etter angreretten har gått ut. Bakgrunnen for dette er at vi betaler mye i den forbindelse og dette beløpet fakturerer vi ikke kunde. Vi har ikke selv en angrerett videre mot netteier. Installasjonstiden skal ikke ta 16 uker slik du skriver. Forventet installasjonstid er 2-6 uker på DSL og opptil 10 uker for fiber. Dersom det har blitt forsinket i ditt tilfellet skal du ha mottatt informasjon fra oss vedrørende dette. Vi ønsker at du kommer på nett så snart som mulig. Jeg beklager det dårlige inntrykket du har fått av oss og jeg håper vi kan forbedre inntrykket ditt fremover. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Leverer ikke nett som fungerer og har elendig rekkevidde. Må vente alt for lenge på at noe skal bli fikset, har nå ventet i 4-5 dager på dere og ingen å se.. Struper nett og greier ikke å levere nett til en vanerlige familie på 4. FORFERDELIG!!
Hei Alderi. Nettet fra oss skal være stabilt og vi tilbyr flere forskjellige abonnement tilpasset hver enkelt sitt behov. En familie på fire har gjerne behov for en høyere hastighet enn en enkelt bruker og til mange av våre kunder kan vi tilby høyere hastigheter enten over DSL, eller fiber. Vedrørende den trådløse tilkoblingen kan det i en større bolig være behov for å utbedre den trådløse tilkoblingen ved en trådløs repeater, mesh nettverk som Airties, eller en ekstra ruter. Normal rettetid ved feilrettinger for en enkelt linje er 3-5 virkedager. Jeg beklager ulempen dette medfører. Jeg håper og tror at feilen du opplever er snart rettet. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Har nå oppgradert til 10 mps, håper det gir litt raskere internett Responstid på ca 1 time for å få svar på min henvendelse er lite tilfredsstillende.
Hei Tore Oppgraderingen skal nok gjøre at du opplever at nettet blir raskere, men pass på at opplastingshastigheten. Dersom noen enheter står på i bakgrunnen og laster opp, kan dette påvirke hele nettverket og skape treghet. Ventetiden er noe vi er klar over og selvfølgelig ikke ønsker. Vi jobber med tiltak for å bedre ventetiden. Kan anbefale å ta kontakt på chat, facebook eller via appen vår om det er lang ventetid på telefonen. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel