NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
NextGenTel leverer bredbånd. Den maksimale hastigheten de har levert levere til meg var 11/1,4 Mbps. Det kan vel nesten ikke kalles bredbånd. De ønsker ikke å utbedre linjen. De kan/vil ikke levere til naboen min, fordi de ikke vil sette opp flere punkter i sentralen. Prisen på dette er 643,- (!) kroner i måneden. La det synke inn. Det var 100,- kroner lavere kun for et år siden. Det startet på 349,- i måneden den gangen jeg bestilte. Det må da være begrenset hvor mye ekstra de skal ha i vedlikeholdspenger for å la den kabelen ligge i jorda? Jeg synes menneskene på kundeservice er hyggelig, og det er det eneste som trekker opp, da selve åpningstiden på kundeservice er ganske sub-par. De skal ha for en ting til og det var at det var veldig lett å si opp. De godtok oppsigelse over telefon, samt at de var veldig hyggelige på det.
Hei Roger, Kjekt å høre at du syns folkene på kundeservice er hyggelig! Angående hastigheten, vedlikehold og levering til din nabo så forstår jeg at det er en lei situasjon og jeg håper vi - eller noen andre kan levere fiber til deg snart. Bredbånd over kobbernettet er dyrt i drift og leverer ikke samme hastighet som fiber. Vi satser derfor på å levere fiber til stadig flere fremover. Takk for din tid som kunde - jeg håper du vurderer oss igjen ved en senere anledning. Hilsen Samuel i NextGenTel
Verste filma jeg har vært borti!! 😡 EKSTREMT DÅRLIG. Først ringte de til meg og sa at de leverer bredbånd til adressen min, etter 38 dagers ventetid fant jeg ut at de ikke kan levere Internett til adressen. Jeg har ventet så lenge på installasjonen hver gang ble det avbestilt. Til slutt sa de at jeg må sende boksen tilbake (etter 38 dager) siden de ikke leverer Internett. Nå etter 2 uker har de sendt en faktura på 1500kr for Internett. Jeg er IKKE kunde hos NextGenTel engang! Nå må jeg bruke så mye tid til å ringe å spørre hva som skjer?!!! ANBEFALES IKKE. Ekstremt dårlig kundeservice. 😡😡😡
Hei Sam. Hvis det er slik at en montør har undersøkt muligheten for å levere internett til deg og har funnet ut at dette ikke lar seg gjøre, skal du ikke betale et slikt avbestillingsgebyr. I andre tilfeller der, f.eks huseier ikke godtar at linjen legges inn og blir nektet installasjon, blir du fakturert et avbestillingsgebyr. Utstyret som sendes, leies ut slik at når du sier opp eller avtalen avsluttes, må utstyret returneres til oss. Hilsen Christian NextGenTel
Erfarer nå 6 dagen uten internett eller TV. Hadde en tro på at det å rette opp i nettet var en prioritert oppgave. Det er det ikke. Siste melding at vi blir uten nett og tv i 10 dager. Er redd at etter 10 dager kommer det ytterligere årsaker til at det ikke lar seg gjøre. Dette er naturligvis ikke de som har som sin oppgave å svare meg som er problemet, men organisasjonen NextGenTel manglende evne til å levere. Frustrert, overrasket og oppgitt
Hei Ronny. Vi jobber alltid med å ha minst mulig nedetid i nettet vårt siden vi vet hvor viktig internett er blitt, men dessverre i noen tilfeller kan det oppstå situasjoner som gjør at feilretting tar lengre tid enn normalt. Hilsen Christian NextGenTel
Da vi ikke hadde nett i nylig overtatt leilighet tok jeg kontakt med Nextgentel om å få levert bredbånd. Ettersom at jeg trengte det så fort som mulig var jeg nødt til å velge å si ifra meg angrerett. Fikk først en dato fra nextgentel som var 19. juni hvor montør skulle komme og montere det opp. 19. juni kom det ingen montør og fikk heller ingen telefon fra montør, så jeg tok igjen kontakt med nextgentel mandagen etter. FIkk beskjed om at jeg ble ringt opp av montør senere. Onsdag 22. juni tok jeg igjen kontakt, og fikk beskjed om at montør hadde satt opp montering 29. juni. 29. juni kom det heller ingen montør før jeg tok kontakt med nextgentel igjen og fortalte at jeg ikke gadd å vente lenger. Da montør kom viser det seg at Nextgentel har sendt meg en defekt og brukt ruter. Tar igjen kontakt med nextgentel og spør om de kan sende meg en ny. De sier det blir sendt morgenen etter, men dagen etter kommer det ingen informasjon om pakke eller sporingsnummer. Tar igjen kontakt og de sier de skal sende det med en gang. Nå er det gått en uke siden de sa at de skulle sende ruter og ingen ruter er kommet. Når jeg nå vil si opp abonnementet for at de ikke leverer det de skal, får jeg et bruddgebyr på 2500,-. Håpløst...
Hei Hans, Vi ønsker å levere nett så raskt som overhodet mulig - det er begge parter tjent med. Derfor er det trist å høre at installasjonen din ble utsatt og at du ikke fikk tilstrekkelig informasjon i forbindelse med leveransen din. Jeg håper du tar kontakt med oss - så finner vi en løsning. Hilsen Samuel i NextGenTel
Værste nettet jeg noen gang har vært borti. Nettet detter ut hele tiden og kan være borte i flere timer, ingen ting hjelper uansett hva jeg gjør. Fått ny ruter flere ganger. Tatt strømmen på ruter og resettet den flere ganger uten at det hjelper. Ringer de stadig når nettet forsvinner men de finner aldri noen feil, spiller ikke noen ting på nett og kun 1 laptop koblet til nett og 3 telefoner og det blir ikke brukt så hardt at ruteren skal streike. Bare og holde seg langt unna dette dårlige nettet. nærmeste nabo som bor 5 meter fra meg har stabilt nett hele tiden de har en annen leverandør. Dere mister nå en kunde for dere aldri klarer og fikse problemet..
Hei Mathias Uten å kunne se din faktiske linje og undersøke den, mistenker jeg at det kan være kapasitets problemer eller rekkevidde utfordringer som er årsaken til ustabiliteten. Hvis du mister nettet, prøv å koble av en og en enhet for å se om det blir bedre når en av enhetene kobler seg av. Det kan være skytjenester som laster opp i bakgrunnen som kan være årsaken. Hilsen Christian NextGenTel
Krever avbestillingsgebyr på 4.990kr uten å ha levert verken utstyr eller linje. Selskapet klarer heller ikke gjennom omfattende korrespondanse å rettferdiggjøre at dette er berettiget. Kravet som ble fakturert står ikke spesifisert i prisliste som forøvrig ikke sendes med bestilling, men skjules på nettside. 145min ventetid på telefon, svarer ikke på chat, elendig kundeservice. Vurderer du NextGenTel, bør du lese grundig gjennom alle vilkår. Ikke bare dem som tilsendes. Terningkast 1!!!
Hei Svein, Avbestillingsgebyret er informert om både i kontrakten, i vilkårene og ved prislisten på nett slik du skriver. Vi forsøker på ingen måte å skjule avbestillingsgebyret, men det er heller ikke naturlig at vi fronter det blant annen viktig informasjon - da de aller færreste kunder velger å avbestille. Ved en eventuell avbestilling vil du dessuten også der bli informert om gebyret der. Hilsen Samuel i NextGenTel
Hvis dere vurderer NextGenTel så sier jeg IKKE, NEI, STOPP og tenk deg om 2 ganger. Har hatt ufullstendig tjeneste siden 2017 da jeg ble kunde. Fikk må tilbud om oppgradering av tjenesten som en kompensasjon noe jeg takket ja til. Da sendte de meg faktura på prisøkning på tjenesten😳 i tillegg har jeg nå sittet 6 uker snart med svart skjerm og ingen internett. De får ikke tjeneste opp og gå og på kundeservice er det forskjellige folk hver gang som bare beklager og ikke finner noen løsning på problemet. Ingen følger opp saken og det er dårlig tilbakemelding. Jeg som kunde må ta kontakt hver dag for og høre hvordan det går og da er det bare ny purring og beklagelse.🤮 Bruker så mye energi på denne saken og er bare frustrert og oppgitt og fortsatt uten tjeneste. Avtalebrudd på avtalebrudd helt forferdelig. Hvem er det egentlig som har ansvar i denne bedriften lurer jeg på. Kundebehandling kan de iallefall ikke.😡 Har dessverre ingen annen mulighet her jeg bor nå enn og beholde tjenesten ellers hadde de vært ute av døra for lenge siden.