NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Tegnet abonnement hos NextGentel, og får beskjed at de ordner med alt. Oppsigelse av nåværende leverandør, så jeg trengte ikke tenke på noen ting. Dette viser seg ikke å stemme. Endte opp med og betale for to leverandører. Sier da opp NexGentel, men da skal de ha betalt for 6 måneder som gebyr for avtalebrudd. STYR UNNA.
Har vært uten internett i 1 døgn etter overgang fra Telenor! Elendig service!! Ikke svar på kundeservice, 27 stk. foran i kø. Har hjemmesentral (trygghetsalarm)som er netttilkoblet, denne er nå ut av funksjon. Med andre ord: en fare for liv og helse! Styr unna Nextgentel.
Har snakket med kundeservice og spurte om det er noen faktura igjen som skal betales, kundeservice informerte at alt er betalt. Så plutselig sender de regning til inkasso. De fortjener ikke en stjerne engang. Absolutt ikke anbefalt denne bedrift.
Vi har hatt nett fra nextgentel over mobilnettet siden Juni 2021 her vi bor nå. Det er meget ustabilt og alt utstyr må restartes hver dag eller annenhver dag for å få det til å gå. Etter mye meldinger frem og tilbake er det fremdeles like ille. Detter ut av forelesninger og tilkobling til spill, hastigheten derimot er bra! Men hjelper lite med hastighet når man ikke får gjort noe i mer enn et par minutter før man faller ut. Takk for meg Nextgentel, aldri mer.
Nettet varierer mye.noen ganger kobler det helt ut. du får ikke kompensasjon for det og kundeservice fungerer dårlig.ikke å anbefale
Jeg har bestilt nett før 1 og halv måned siden og den har ikke kommet til nå vi betalte 2300 kr for ruter og en person skal fikse det for oss og de sa max vente tid er 1-2 uker og det gikk mye mer tid enn de sa det plus når vi ringte og sa vi ikke vill ha den lenger de sa betal 2000kr extra for og avbryte
I mitt område leier NGT fiber av Telenor, dvs der er samme fiber hele veien inn til Oslo hvor den splittes til om det går via NGT eller Telenor sin hardware. På de 4-5 årene jeg har hatt fiber via NGT har det vært er bortfall av tjenesten på 18 timer, dette har vært varslet nedetid. Latens og hastighet er det ikke noe å utsette på. Eneste negative er at man må betale leie for router, selv om denne aldri er i bruk (har eget utstyr).