NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
I mitt område leier NGT fiber av Telenor, dvs der er samme fiber hele veien inn til Oslo hvor den splittes til om det går via NGT eller Telenor sin hardware. På de 4-5 årene jeg har hatt fiber via NGT har det vært er bortfall av tjenesten på 18 timer, dette har vært varslet nedetid. Latens og hastighet er det ikke noe å utsette på. Eneste negative er at man må betale leie for router, selv om denne aldri er i bruk (har eget utstyr).
NGT 3/4 uker på overtid med levering av internett. Den såkalte 300/300 linja leverer snaut mer enn 40mps. Jeg vurderer å gå tilbake 4g.
Påtrengende selger som lovte oss ett produkt som vi endte med å måtte betale ekstra for. Hjemmekontor er det bare å se langt etter med nextgentel. Ringer du kundeservice så får du beskjed om at det beste kan være å kjøpe egen router eller å trekke ledninger på egenhånd gjennom hele huset. Hold dere langt unna om mulig.
Kjøper et produkt som de ikke kan levere på avtalt tid. Kundeservice kan ikke opplyse om hvor lenge det vil ta før produktet kan leveres. Selgere som fremstiller produktet som det beste, enkleste og det mest fornuftige. Bare tull NextGenTel kan ikke levere, men kan selge og sende faktura. Ikke velg NextGenTel
Dårlig leveranse og elendig kundeservice. Liten vilje til å ordne opp når leveransen ikke holder mål.
Blandt de dyreste i klassen, har oppgradert til 40mbps men klarer sjeldent levere mer enn ca 15/10. Merket ingen endring på målt hastighet etter oppgradering...
Nettet må restartes hele tiden for å fungere og må ofte restartes flere ganger før det det fungerer nok til å kunne se en film. Direktesendinger er nesten alltid umulig å se